Tässä rahatilanteessa menettelee muutkin kuin nikonin ysitonninen, eli mikäli löytyy skanneria kaupattavaksi, niin ota yhteyttä. Skannerilla pitäs saada raapastua jotakin siis myös keskikoon negatiivista. Ite vellon Tampereella, mutta kai se kustikin polkee. Jaakko.knuutila@helsinki.fi
Vs: Skanneri keskarille Jahas, kai se pitää nöyrtyä ja lähteä uuden ostoon. Jos jollakulla olisi jostakin vehkeestä hyvää sanottavaa, niin kertokaa ihmeessä. Hintakatto olis n. viitisensataa ja 6x6 värinega olisi skannerin pääruokaa. Epson v700?
Vs: Skanneri keskarille Canon 8800F on ihan kelpoinen keskariskanneriksi ja hinta on paaaljon pienempi kuin Epsonissa.
Vs: Skanneri keskarille mulla voisi olla 8400F tyrkyllä jos kannattaa myydä. mun pitäs ostaa laakaan menevä tilalle, jossain kohtaa..
Vs: Skanneri keskarille Vähän samanlaisessa tilanteessa ja mistään mitään tietämättä tilasin just suoraan Epsonilta Saksasta V500 -mallin, jota paljon on kehuttu. Hinta noin 200 ja Saksan alv päältä pois, rahtivapaasti kotiovelle. Sen seuraksi olisi tarkoitus hankkia Vuescan. Pitimet on kuulemma kehnot tuossa Epsonissa, mutta amerikan mantereelta saa sitten tarvikkeena parempia. Loppuviikolla pitäisi tulla, laitan käyttökokemuksia kun ehdin.
Vs: Skanneri keskarille Noita Canonin vastaavia saa kai tohon vajaaseen 200 euroon ihan Suomestakin ja jos ALV-vähennykset niin sitten vielä halvemmalla. Hintaseuranta.fi Onhan se V700 kyllä ainakin 8400F:ää vähän parempi jos on tiheetä värinegaa vaikka, mutta maksaakin sitten ainakin tuplat. On se kai vähän tarkempikin. Mää valitsisin 8800F:n tai V700:n, budjetin perusteella.
Vs: Skanneri keskarille Kyllä lähempinä vertailukohtina on Epson V500 ja Canon 8800. Ei V700. Tosin jos ei skannaa kuin kinoa ja keskaria, on V500 pirun hyvä skanneri. Digital Ice kuitenkin värin kanssa toimii ja hyvin. MV puolella siitä ei tietty iloa ole. Tosin skannausaikaa kasvattaa aika paljon.. Suosittelen! Itse sellasen ostin V700 sijasta koska en niin paljon eroa kevyellä testauksella huomannut. Suuri ero tietysti se, että V700:een mahtuu paljon enemmän tavaraa kerralla + laakadiamahdollisuus. Pidikkeet on huonot, mutta niin ne vakiona on kaikissa tasoskannereissa. Toimii ne kuitenkin.
Vs: Skanneri keskarille Itselläni v500 ja olen ollut tyytyväinen. Olen testannut Vuescan ja Silverfast se+ ohjelmia, mutta Epsonin oma skannausohjelma pärjää mielestäni yllättävän hyvin näille. Jos skannerin jälkeen jää rahaa, niin uutta skannausohjelmaa paljon järkevämpi hankinta saattaisi olla parempi filmipidike - sellainen, jossa filmin saa lasien väliin. Jos ei hirveästi joudu moisesta maksamaan...
Vs: Skanneri keskarille Laitan vielä mutukommentin: Epson V500 on niin halpa nykyään että sitä huonompaa en ainakaan ottaisi. Kyllä se aika hyvin canoscannit hakkaa... (pahoitteluni jos täällä on jollain vielä kierrossa mun vanha canoscan 8400f josta yrittää päästä eroon ..
Vs: Skanneri keskarille Mun mielestä 8400F oli ihan hyvä, paitsi se softa. Kyllä sillä keskarista sai ihan kelpo kuvia, paitsi jos oli tosi reilusti valotettua värinegaa vaikkapa . Tästä päättelin että Canonit olis kuvanlaadullisesti samalla tasolla kuin V500 ja kun pari kaveria kovasti haukku Epsonin pidikkeitä Canoneihin nähden, niin mun valinta olis tällä tietoa Canon tuossa hintaluokassa... Vaan enpä tiä kun en pienempiä Epsoneita kokeillu.
Vs: Skanneri keskarille Ei tuossa mitään muuta vikaa ole kuin ettei 5x7 saatika 8x10 tuumasta saa oikein skannattua. Sopiihan tuo pöydällä olemaan eikä sitä kannata hukata kun kympeistä on kuitenkin vaan kyse. .. vai ostinkohan mä sen sulta?!?
Vs: Skanneri keskarille Et ainakaan suoraan, mutta se jolle myin omani on sittemmin kuulemma laittanut sen kiertoon joten en ihmettelisi jos se nyt löytyy joltain toiselta laukkulaiselta.. itsehän ostin tässä äsken linssin joka oli ensin frankilla, sitten pmu:lla ja lopulta teemulaineella
Vs: Skanneri keskarille hmm..itsellänikin tulossa keskariskannerin ostos..kelaillu ensin V500:sta..kumpi nyt tulee ensin vastaan käytettynä )
Vs: Skanneri keskarille On parantunut 8600F:stä huomattavasti tai sitten en vaan osaa... Tai pistän kohtuuttomia odotuksia kuluttajahintaisille skannereille sekä niiden ohjelmistoille.
Vs: Skanneri keskarille Keskari ja skanneri hävinnee kinoruudulle ja kunnon skannerille sekä digikameralle jos printtejä on tarkoitus ottaa. sitten kun vielä miettii kuvausergonomioita niin puoltoääniä tulee touhulle aika vähän. Webbijulkaisuun ja pinnakkaisiin tuollanen tasoskannaaja on ihan ok.. Keskikoolle ainakin minä kuvaan vain ja ainoastaan pimiötouhujen takia, jossa ero kyllä näkyy..
Vs: Skanneri keskarille Miten ois: keskari + Nikon Coolscan 8000 ED + Joku laadukas A2/A3 printteri? Saisko sillä laadukkaita printtejä aikaiseksi (Kysyn siksi koska yhdellä tutulla on 8000 skanneri jota se ei enää käytä)
Vs: Skanneri keskarille Coolscan 8000/9000 lienee jokaisen keskarilla kuvaavan ja negoja skannailevan märkä päiväuni.
Vs: Skanneri keskarille Minulla on käytössä tuommoinen 8000, en tosiaan tarvitse keskaria varten sen kummempaa. Ns. kunnon skannerit alkavat tuosta, sitten Flextight jne. siitä eteenpäin. Mutta, suosittelen.
Vs: Skanneri keskarille Kyllä tuo 8000 on jo tosiaan kunnon skanneri keskikoolle. Tekee samantapaista laatua kuin hyävt kinofilmiskannerit, mutta osaa isomman filmin. Eli eiköhän A3 ja vaikka A2 irtoa ihan hyvin. pikkuteemu on varmaankin aika oikeassa tuosta printtivertailusta. Tosin V700 saattais panna vähän paremmin kampoihin keskarilla, enpä tiedä. Ei sekään silti filmiskannerille vedä vertoja. Ohjelmistot ja niiden käyttö on sitten toinen juttu. 8000:ssa taitaa olla juuri tämä, että negaskannauksessa clippaa molemmista päistä rankasti. Muuten se Nikonin softa kai on hyvä ja tonkin ongelman pystyy kyllä kiertämään skannaamalla diana ja kääntämällä jälkeenpäin - tai hankkimalla toisen softan (Vuescan? Silverfast?).