Hämmennetääs pakkaa... Tässä nyt on loppujen lopuksi sama homma, kun niiden kahden äijän työtapojen ero, jotka oli meidä ukolla töissä tuossa 80 luvulla. Toinen juoksi ja kipitti, touhus ja hosu.. sai hiton hyvin jälkeä aikaan. Toinen muistutti suorastaan laiskaa, mutta teki saman verran jälkeä, sillä kaikki työkalut, osat jne. oli aina harkitusti mukana, mitä tarvittiin.... sen ei tarvinnu juosta edestakaisin. Kumpi sitten on parempi, mulle loppujen lopuksi aivan sama.... mun puolesta ne, jotka kuvaa 25 000 ls/v. saa kuvata, itse en kuvaa jollei kuvaukset vaadi. Pelkäksi harrastukseksi tuskin..... Tosin valokuvauksessa harvemmin valo-tapahtuma-hetki on samanlainen....ei ehkä koskaan enää ole sitä mahdollisuutta, minkä eilen sait. Kaikki muuttuu... esim. ei toden näköisesti tuu enää kuvattua Tarjaa ensi kesänä, ainakaan Nightwishin laulajana )
Ottaakohan tutkijat huomioon sen, että monelle kuvaajalle digitaalisuus (kuvaaminen, kuvankäsittely ym.) ei vaan tunnu ---hauskalta--- ? Mun mielestä vanhalla ja ankealla filmikalustolla pelaaminen on vaan niin hauskaa puuhaa ettei mitään järkeä! Digikokemukset ovat taas minulla olleet ihan päinvastaisia - ei vaan ole tuntunut ollenkaan omalta puuhalta ja hauskuusmomentti on ollut täysin kadoksissa...