Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Raamatunsäkeitä ja keskustelua uskonnosta

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Gaylord Focker, 19 Syyskuu 2005.

Ja kun minusta puhutaan niin IhQu Jumalan armosta

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä.."

Miten toi pätee suhun? O_O

2. 2. Moos. 15:2
    Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, ja hänestä tuli minulle pelastus. Hän on minun Jumalani, ja minä ylistän häntä, hän on minun isäni Jumala, ja minä kunnioitan häntä.

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    "Ei Jumala anna itseään pilkata - sitä mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää."

4. En mä sitä pilkaakaan

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Hih, no mä en suuremmi noita riimeja tiennyt mut noi parit tiesin joten räpsin ne. x)

Itse asiassa kameralaukun irkki kanava kerran meni tonne irkissä olevaan raamattu piiriin peeloilee. Et isot poejat on pikku poekia joskus. (Polttaakohan Teemu mut roviol tästä!?) =)

6. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    mikä jumala?

7. Taivaan jumala...

8. peet

peet Member

764
    0
    16
    "Jos sinäkin valmistat sydämesi ja ojennat kätesi hänen puoleensa - mutta jos kädessäsi on vääryys, heitä se kauas äläkä anna petoksen asua majoissasi -silloin saat kohottaa kasvosi ilman häpeän tahraa, olet kuin vaskesta valettu etkä mitään pelkää. Silloin unhotat onnettomuutesi, muistelet sitä kuin vettä, joka on virrannut pois. Elämäsi selkenee kirkkaammaksi keskipäivää, pimeänkin aika on niinkuin aamunkoitto.
    Silloin olet turvassa, sillä sinulla on toivo; tähystelet - käyt turvallisesti levolle, asetut makaamaan, kenenkään peljättämättä, ja monet etsivät sinun suosiotasi. Mutta jumalattomain silmät raukeavat; turvapaikka on heiltä mennyt, ja heidän toivonsa on huokaus."

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Jestas Pete :-D

10. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    jumala, luoja, tai se heppu tuolla pilvenreunalla, on eräs ihmisen keksimä selitys niille asioille, joita se ei ymmärrä. jotkut käyttävät tätä ihmisen keksimää hahmoa/olentoa/voimaa hyväkseen hallitakseen muita ihmisiä.

ja tämä ei ole pilkkaa. tämä on minun henk.koht. mielipiteeni.

11. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Mikä vaan jumala, kunhan se on asianomaiselle itselleen tärkeä. Muiden jumalathan ovat vääriä jumalia.

12. Peet rokkaa !! Ainoa joka täällä osaa yhtyä aiheeseen muuten kuin tylpällä mäen usko tai jotain muuta.
    Aivan sama uskooko ? Kertoo Peetin yleissivistyksestä.( taannoinen ilmestyskirja jutska) Samoin 4x5 avarakaseisuudesta ja tunneälystä. Eli korkemmasta sivistyksestä.

13. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Jaa-a mä luulin et oli puhe et ootko sä vaan ihqu.. o_O

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Minä myönnän olevani sivistymätön, kapeakatseinen niuhottaja ja tunneälyssäkin on suuria puutteita ;-).

15. Ei siitä yleistä puhetta ollut mä vaan sanoin niin... ja sä teit musta jumalanpilkkaajaa. Villahamainen Goottikirjastotäti taas on vastaan tätäkin asiaa kuten jakkupukua joka luonnollisesti on kääritty sekin johonkin taisteluun jotain vastaan.

16. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    en mä ole itsas mitään vastaan.. mä olen vain agnostikko. :F

17. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Mitäs sulla Emerik on mr GF:ää vastaan? Nykyään sun jokaisessa viestissä on jotain GF:ään viittaavaa.

Eikös nämä ns. kaksintaistelut vois käydä yksityisesti?? Sitä vaan yritän kysyä.

18. Et sä välttämättä sivistymäTÖN ole voit toki olla kapeakatseinen.
    Kuten sanottu on aivan samaa uskooko ei siitä olekkaan kysymys mitä väliä ? Vaan miten osallistuu. Ei usko sinänsä mikään tae sivistyksestä ole vaan se tapa jolla Peet vastaa ketjuun Peet rokkaa edellleen. Ja mä luulen ettei se harrasta sauvakävelyäkään :)

19. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Sä oot ihan höperö. :)