Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

NYT ON KAMERAT KULTAAKIN KALLIIMPIA !

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana ruusju7, 21 Joulukuu 2005.

  1. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 266
    672
    113
    Joo, sellaiseen perinteiseen teleobjektiiviin nahkalaukkuun saa sen pullon sopivasti mahtumaan, kun jättää sen objektiivin kotiin ja kuvaa vaan sillä puhelimella.
     
  2. Kona

    Kona Well-Known Member

    1 320
    1 239
    113
    Usein puhelimella otetut kuvat riittävätkin.
    Ja harvoin, jos koskaan se viinaryyppy on jäänyt juomatta.
     
  3. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Olen tässä noin vajaan 100 vuoden aikana kulkenut maastoissa tuhansia kilometrejä, siis jalkaisin, siis dallaten. Muuallakin kuin kotimaassamme.
    Koskaan, ei koskaan, minulla ole ollut repussa brenkkuflindaa. Poislukien ne kerrat, kun minulla on hirvijahdissa jahtipäällikkönä ollut velvollsuus tarjota kaatajalle kaatoryyppy.
     
  4. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Toi snadi, mikä on tossa ekana, edustaa niitä kameroita, joita olen joskus kantanut skutsiin. Minulla oli niitä aikoinaan kolme, mutta puhelin, eli kännykkä on korvannut ne .Kuvaan vieläkin jokus Minoxilla. Onko se sitä nostalgiaa, siis kaipuuta jo menetettyyn elämään.

    P7030659-1.jpg2.jpg
     
    Kona tykkää tästä.
  5. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 064
    113
    keegan tykkää tästä.
  6. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 361
    1 323
    113
    Kimo tykkää tästä.
  7. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 620
    569
    113
    onhan siellä Leica R5 Minolta versiona.
     
  8. kto

    kto Well-Known Member

    2 560
    100
    63
    XD7
    Se on SE kamera, jonka jätän, kun Canonit ja Leicat menee joskus kaupaksi.
    On muuten hieno jo mekaanisesti. Hienoin filminsiirto mun kaikista.
    Varisoft jo ostettu, ehkä vielä 24mm ja 35mm shift, molemmat tietty VFC versioina.
     
  9. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Minoltan XD kamerat myytiin Yhdysvalloissa mallina XD11. Sieltä toi minunkin lähti mukaan.
     
    kto tykkää tästä.
  10. ppohja

    ppohja Active Member

    498
    32
    28
  11. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 361
    1 323
    113
    Itse artikkelissa selitetään kriteerejä näin: "Since there's really only one or two new options today, we're also including used cameras that have been around for decades. We're also picking models across different price points, so whether you can only spare a few dollars to try to break into photography or if you want to get nothing but the best gear for your art, we have an option for you." Lisäksi tuo Canonin malli on juuri se, jolla artikkelin kirjoittaja aloitti filmikuvaamisen 20 vuotta (vain!) sitten. Tuollaisia listoja olisi aika helppo väsätä, mutta tuolla listauksella ei kyllä kovin suurta arvoa ole ainakaan filmikuvausta juuri aloittavalle joka ei välttämättä vielä hahmota, mitä keskikoko tarkoittaa, millainen on mittaetsinkamera käytössä, miksi sen Leican on oltava juuri M6, onko se RB67 minkä kokoinen ja painoinen, onko Canonissa muutakin kuin täysautomatiikka ja jos niin mitä se tarkoittaa? Artikkelin oikeampi otsikko olisi ollut: "Mielestäni mukavia ja kiinnostavia kameroita".
     
    Viimeksi muokattu: 5 Syyskuu 2024 klo 17:04
    ppohja, paraneva ja Kona tykkäävät tästä.
  12. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 010
    463
    83
    Mulla ei ole hajuakaan kuinka pielessä nuo hinnat on, mutta kuvasin silti vitriinistä Tallinnan Baltijaamassa. Yhtä paljon halvempaa Leicaa kerran yritin samasta paikkaa ostaa, mutta ei päästy yhteisymmärrykseen. Enivei, hieman ihme, että tuolla kaupan tuollaista, ei ehkä paras paikka saada kaupaksi.

    IMG_20240904_124427.jpg

    IMG_20240904_124431.jpg
     
  13. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 361
    1 323
    113
    Ainakin iipein perusteella tuo Baltijaaman Leica on kyllä pahasti ylihinnoiteltu.
     
  14. MartinN

    MartinN Active Member

    542
    45
    28
    Hohoh, en voi millään käsittää sitä elektroniikkaallergian määrää, etenkin RB67n kodalla. RZ67 on erinomainen kamera eikä vaadi säätöjä tai huoltoa. Se vain toimii, aina. Noh, muille jää herkut, kun ennemmistön elikroniikkaallergiakiihko määrittelee hinnoittelu, jonkin verran.
     
  15. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 361
    1 323
    113
    Ainakin iipeissä jos katsoo japanilaisten myyjien peruskokoonpanon osta-nyt-hintoja, on RB selvästi halvempi kuin RZ.
     
  16. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 816
    3 330
    113
    Noissa museoviraston toiminta-alaan kuuluvissa vekottimissa mekaanisen kameran huolto vielä onnistuu, sähköisen yleensä ei. Niihin ei elektroniikan komponentteja pääsääntöisesti ole saatavilla. Vanhemman pään RZ-mallit ovat jo yli 40-vuotiaita, eikä alle 20-kesäisiä taida useinkaan olla saatavilla.