Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Camera Raw 8.4

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana mikauppi, 8 Huhtikuu 2014.

Päivitin juuri Camera Raw 8.4:ään ja nyt Bridge poistaa kaikki tehdyt säädöt ja metadatan avoinna olevan kansion raw-tiedostoista. Eli nyt en uskalla avata enää mitään kansiota, ettei tehdyt säädöt resetoidu.

Myöskään Bridgestä ei pääse camera raw preferencesiin ja raw-filet avautuvat Photoshopin kautta, eikä suoraan Bridgessä kuten asetuksissa olen asettanut.

Onko muilla vastaavia ongelmia päivityksen kanssa? Päivitys on niin tuore, ettei googlettelukaan tuota vielä paljoakaan tuloksia.

1. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Camera Raw 8.4

Kiitos varoituksesta! Katsellaanpa hetki, alkaako nettiin tulla viestejä...

2. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Jotain häikkää noilla nyt on. Mulle tuli just ilmoitus CC:n kautta että PS ja Bridge on päivitettävissä. Samalla CC:n mielestä LR ei ole mulla enää asennettuna. Koneella on siitä versio 5.3 ja ladattavana löytyisi näköjään versio 5.4. Kun jo asennetusta LR:stä (5.3) valitsee 'Check for Updates', sanoo ohjelma että minulla on jo viimeisin versio.  ::)

3. Vs: Camera Raw 8.4

Päivitystä aiheeseen. Raw-säädöt ovat sittenkin tallella, kun avaan tiedoston. Se vain ei näy Bridgen esikatselukuvassa. Iso vika silti. Metadataa ei näy siltikään.

4. Vs: Camera Raw 8.4

Nyt on tullut jotain keskusteluja Adoben forumeillekin, sieltä luin vinkin palauttaa Time Machinesta vanha 8.3 plugin takaisin. Nyt toimii taas. Olipa käsittämättömän huono päivitys.

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Tein uhkarohkean päätöksen :) ja asensin kuitenkin nuo päivitykset koneelle, ml. uuden version LR:stä. Mitään ongelmia en ole havainnut toistaiseksi, tuntuu kuin LR toimisi hieman nopeammin. Bridge ei tosin ole aktiivikäytössä itselläni.

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

LR ei jostain syystä löydä update-toiminnallaan vielä uutta versiota.

Jos bridge sotkee metadatat ja LR on myös käytössä, silloin metat saa onneksi palautettua LR:n katalogista käsin.

7. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Juu, siitä mainitsinkin tuossa yllä. Mutta kun lataa LR:n CC:n kautta ja ajaa asennuksen, ohjelma päivittyy normaalisti. Tai no, ainakin mulla päivittyi.

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  9. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Laitoin sitten pari päivää takaperin CC:n managerilla tjsp ladaten. Uninstall 5.3:eek:le ja managerista install lightroom niin 5.4 tuli.

Ainakin export-bugit on viimeinkin korjattu. Melkein vuosi siinä kestikin.

10. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Pitääkö olla LR5 jotta tämän camera raw 8.4:n saa päivitettyä?
    Itsellä LR 4.4

11. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Hyvin paljon mahdollista. Itsellä on ACR, mutta se on tullut selväksi, että Adoben ansaintalogiikka toimii siten, että tuki vanhemmille versioille loppuu uuden version ilmestyessä.