Päivitin juuri Camera Raw 8.4:ään ja nyt Bridge poistaa kaikki tehdyt säädöt ja metadatan avoinna olevan kansion raw-tiedostoista. Eli nyt en uskalla avata enää mitään kansiota, ettei tehdyt säädöt resetoidu. Myöskään Bridgestä ei pääse camera raw preferencesiin ja raw-filet avautuvat Photoshopin kautta, eikä suoraan Bridgessä kuten asetuksissa olen asettanut. Onko muilla vastaavia ongelmia päivityksen kanssa? Päivitys on niin tuore, ettei googlettelukaan tuota vielä paljoakaan tuloksia.
Vs: Camera Raw 8.4 Jotain häikkää noilla nyt on. Mulle tuli just ilmoitus CC:n kautta että PS ja Bridge on päivitettävissä. Samalla CC:n mielestä LR ei ole mulla enää asennettuna. Koneella on siitä versio 5.3 ja ladattavana löytyisi näköjään versio 5.4. Kun jo asennetusta LR:stä (5.3) valitsee 'Check for Updates', sanoo ohjelma että minulla on jo viimeisin versio. :
Vs: Camera Raw 8.4 Päivitystä aiheeseen. Raw-säädöt ovat sittenkin tallella, kun avaan tiedoston. Se vain ei näy Bridgen esikatselukuvassa. Iso vika silti. Metadataa ei näy siltikään.
Vs: Camera Raw 8.4 Nyt on tullut jotain keskusteluja Adoben forumeillekin, sieltä luin vinkin palauttaa Time Machinesta vanha 8.3 plugin takaisin. Nyt toimii taas. Olipa käsittämättömän huono päivitys.
Vs: Camera Raw 8.4 Tein uhkarohkean päätöksen ja asensin kuitenkin nuo päivitykset koneelle, ml. uuden version LR:stä. Mitään ongelmia en ole havainnut toistaiseksi, tuntuu kuin LR toimisi hieman nopeammin. Bridge ei tosin ole aktiivikäytössä itselläni.
Vs: Camera Raw 8.4 LR ei jostain syystä löydä update-toiminnallaan vielä uutta versiota. Jos bridge sotkee metadatat ja LR on myös käytössä, silloin metat saa onneksi palautettua LR:n katalogista käsin.
Vs: Camera Raw 8.4 Juu, siitä mainitsinkin tuossa yllä. Mutta kun lataa LR:n CC:n kautta ja ajaa asennuksen, ohjelma päivittyy normaalisti. Tai no, ainakin mulla päivittyi.
Vs: Camera Raw 8.4 LR 5.4:n voi ladata tuolta: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5741
Vs: Camera Raw 8.4 Laitoin sitten pari päivää takaperin CC:n managerilla tjsp ladaten. Uninstall 5.3le ja managerista install lightroom niin 5.4 tuli. Ainakin export-bugit on viimeinkin korjattu. Melkein vuosi siinä kestikin.
Vs: Camera Raw 8.4 Hyvin paljon mahdollista. Itsellä on ACR, mutta se on tullut selväksi, että Adoben ansaintalogiikka toimii siten, että tuki vanhemmille versioille loppuu uuden version ilmestyessä.