Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

NPZ800 -> Pro 800 Z

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Tipe, 5 Marraskuu 2005.

Sama filmi eri pakkauksessa ja jossain mainostetaan 'uutuutena' ja hinta nousee :eek:)

Näin sitä tehdään lisä-arvoa tuotteelle kaupoissa....

1. jj

jj Member

310
    1
    16
    No minä kun olen lähinnä käyttänyt Pro 160S/NPS-filmiä, 120 formaatissa, niin en ainakaan itse noissa saksanmaan kaupoissa huomannut hinnannousua tuotteen muuttuessa. Ehkä minulla on vain huono muisti siitä, mitä se NPS maksoi muutama vuosi sitten... :)

Mutta ei varmaan ole mikään ihme, jos filmien hinnat kautta linja hipuvat korkeammalle tasolle tässä tulevaisuudessa, vaikka tuote ei sinäänsä muuttuisikaan. Tuotannossa on varmaan odotettavissa muutoksia, ja siinä sivussa pro-filmitkin kärsivät kun kuluttajaluokan filmien tuotantomäärät tippuvat.

2. Joo, mutta kun on laitettu uusi paketti =)

Ei vais, Pro 800Z ei ole halpa filkka, mutta 135:lle NPZ:aa kuvanneena tiedän, että se on erinomaisen rakeeton ISO800 filkka.
    Harvemmin itselläkään tarvetta tulee tuon herkkyyksisille filkoille 120-formaattiin, mutta kaippa sitä on samalla käytävä hakemassa, kun tuo lankalaukasin... eli silloin 19. päivä.

3. Poikkeaako tuo 800Z Press 800:sta paljonkin? Kuvasin kerran Press 800:lla mutta jälki ei oikein lämmitä mieltä. Rae on ok IMO mutta yleinen ilme on jotenkin nihkeä.

4. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Näin se varmaan tulee menemään. Filkkapuolelle jää lopulta köyhä maailmanosa, kehittyneemmät amatöörit ja taidepuolen ammattilaiset. Suurin ostajaryhmä, aloittelevat, innokkaat (ja vaikutuksille alttiit) amatöörit, on siirtynyt digiin, saattaen perinteisen filmi- ja kuvavalmistuksen uuden tilanteen eteen.
    Filmipuoli sopeutuu ajan kanssa uuteen tilanteeseen, mutta yksikköhinnat nousevat väistämättä.
    Ei ole pelkkää provoa, mutta eiköhän vastineita tule...[/code]

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    No jos tuo siis on samaa kuin NPZ, niin poikkeaa, ja edukseen. Press 800:han on yhtäkuin Superia 800, poislukien pakkaus ja säilytys. Itsekään en jälkimmäisestä pidä, mutta NPZ/800Z on kyllä kasisataseksi värinegaksi varsin miellyttävää. Valotusta ainakin itse suosittelisin 640:n mukaan, niinkuin noille värinegoille yleensäkin (siis pientä ylivalotusta).

6. Jees, kiitoksia kommenteista. Pitääpä haalia jostain 800Z:taa ja kokeilla sitä josko iskisi paremmin kuin Press 800.