Notta tällaista tuli eilen kuvattua, tai ehkä räpsittyä kun tuo pallo laski niin perhanan nopeasti. Kaipailisin kommentteja niin vanhoilta konkareilta kuin meiltä muiltakin: 1) Onko kuvassa mielestänne ideaa sinänsä? 2) Jos on, kuinka kuvan olisi voinut ottaa paremmin? 3) Olisiko kuvaa pitänyt jälkikäsitellä johonkin suuntaan? Kuvaa on rajattu mutta muuten se on melkein luomu; poistin pari lamppua kuvan alaosasta. Kameranjalka pitäisi kyllä löytyä muualtakin kuin ostoslistalta... Tämä kuva tuli siis ikäänkuin oheistuotteena kun olin polarisaatiofiltteriä testailemassa.
Ihan kiva nosturikuva, mut mehtä pois (tiukempaa rajausta) ja terävyyttä kaipaisin. Väri on kyllä hyvä.
Heti kärkeen totean hieno kuva. "1) Onko kuvassa mielestänne ideaa sinänsä?" On. "2) Jos on, kuinka kuvan olisi voinut ottaa paremmin? Näin on hyvä. "3) Olisiko kuvaa pitänyt jälkikäsitellä johonkin suuntaan? " Ei.
ok Kiitokset kommenteista. Kehuja on kiva kuunnella, vaikka ehkä osa meneekin sen piikkiin ettei ole ollut pro kuvaamassa. Itse asiassa rajasin tuon kuvan vielä jälkikäteen uudestaan jättäen enemmän tilaa molemmille sivuille (kun sitä kerran oli), mutta pelkäänpä pahoin, että tuota metsää en saa siitä rajattua kuin moottorisahalla, tai jättämällä myös boltsin pois kuvasta. No, ehkä terävyyttä voisi kokeilla vielä lisätä. Tai ehkä jätän hiomisen tähän ja painun mieluummin kuvaamaan.
Upea kuva ja idea. 1) On. 2) Itse olisin varmaan valottanut kuvan vähän tummemmaksi niin että värit olisivat sekä tummentuneet että syventyneet ja tumma pää olisi mennyt kiistämättömän mustaksi. 3) Kun ei siitä vielä mitään tiedä tai ymmärrä niin parempi olla sanomatta mitään muuta kuin että pidän enemmän sellaisesta kuvaamisesta missä valinnat tehdään ennen valottamista kuin sellaisesta jossa ne tehdään valottamisen jälkee.