Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Norjan joukkomurha

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Mirrored, 23 Heinäkuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 361
    6 167
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Tässä on suora lainaus Soinin "plokista":

    "Norjan massamurha on hirvittävä rikos ihmistä, ihmisyyttä ja elämää vastaan.

    Miten järjetöntä voi järjellä selittää?

    Mistä tietää, että hyvä lopulta voittaa  pahan? Ei sitä tiedä mistään. Sen joko uskoo tai ei usko. Ja meille käy uskomme mukaan. Minä uskon, että hyvä voittaa pahan. Toimin niin ja kehotan muitakin toimimaan. Ihmisarvo on loukkaamaton ja elämä pyhä kohdusta viimeiseen hengenvetoon saakka.

    Breivik on murhaaja. Mitä muuta hän on? En tiedä. Entiset luokkatoverit, vanhemmat ja tutut kommentoivat ja media myy. Mielikuvaa murhaajasta.

    Viha on tuhoava voima. Se tuhoaa toisia ihmisiä ja lopulta vihaajan itsensä. Varmasti ja taatusti.

    Norjan murhenäytelmä laajenee uhreista poliisin ja yhteiskunnan eri toimijoiden arvosteluksi. Mitä olisi pitänyt tehdä toisin ja kenen?

    Ihminen on edennyt kykenemättömyytensä tasolle. Älykkyyttä on ja viisautta puuttuu.

    Tämän tragedian tuska ei koskaan mene pois. Ei sen tarvitse, eikä se voi.

    Parannuksen teon voi jokainen alkaa itsestään, joka päivä ja joka hetki."
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Venäjältä törähtää.

    Eurooppa sai suvaitsevaan turpaansa, julistaa Venäjän suurilevikkeisiimpiin sanomalehtiin kuuluva Moskovski Komsomolets -päivälehti maanantain etusivun jutussaan.
    http://yle.fi/uutiset/teemat/Norjan_tragedia/2011/07/venaja_norja_oli_opetus_liberaalille_euroopalle_2749487.html


    Tämä on ajatus, joka hommalaisilla toistuu Norja-ketjussa,  vaikkakin se on tuntunut vaikealta asialta - välillä täysin päinvastaisinkin postein, jossa esimerkiksi sanovat ettei terrorismiin ikinä saa alistua ja vaatimuksia hyväksyä - ehkä heihin nyt suuntautuneen tarkemman seurannan vuoksi tai ihan vain yllättävän tapahtuman vaatiman sulatusajan vuoksi.  Että huonosti käy jos ei muutosta tule.  (Harald kuitenkin aloitti samalla ajatuksella, että pitää kuunnella tyytymättömiä.)


    Yksi kommentti linkistä: "Venäjä käyttää kaikki mahdollisuudet politiikan tekoon."


    (Tuosta sulatusajasta.  Alun muutama sivu siellä oltiin aivan tulisilla hiilillä, että nyt tapahtuu actionia, islamistit taas hyökänneet, ja sitä oli odotettu, hienoa,  ihmiset näkevät heidän olevan oikeassa.  Kunnes totuus paljastui ja alkoi mitä ihmeellisin pesäeron tekeminen, esimerkiksi ettei hommafoorumiakaan ollut olemassa silloin kun Breivik on alkanut suunnitteluun. Vähitellen kuitenkin tuo että omat ovat avanneet uuden sivun toiminnassa, alkaa poikia noita "huonosti käy ja uutta tulee, mikäli ei...."  -kommentteja.)


    edit. Radiouutiset 28.7 klo 24
    Alun Soinin jälkeen äärioikeistolaisten ilmiöiden tutkija Breivikin edustamasta vasta-jihadismista, joka on syntynyt lähinnä internetissä: http://areena.yle.fi/audio/1311887185211
     
  3. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
  4. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Norjan Persuille ("edistys"puolue) vaalitappio, 17% tippui 11%.
     
  5. Vs: Norjan joukkomurha

    Breivik saa pitää tahtonsa mukaisesti tutkintovankeus oikeudenkäyntinsä avoimin ovin. Lisää pr:ää aatteelle..
     
  6. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Jotakin hyvää...

    Higg
     
  7. Vs: Norjan joukkomurha

    Kuten heti jo alussa sanoin: On siinä miettimistä Noralaisilla "pumpulisa elävillä kansankodin lullukoilla". Heavy metal. saatanismi, shamanismiliikkeet .Heitä shamanisteja sympatiseeraan, shamanismi on paluuta takaisin aikan ennen kristinuskon  latteuttavaa ja tasapäistävää aikaa.
     
  8. Vs: Norjan joukkomurha

    Mikäs tämä saatanismi on? Ehkä joku satanismin ja saatananpalvonnan välimuoto?
     
  9. Vs: Norjan joukkomurha

    ..tuskin koska satanismi on sitä miten nykykristityt elää..
    Ääni Jukalle.
     
  10. Vs: Norjan joukkomurha

    Noinpa se taitaa laveammalla tulkinnalla mennä... itse asiassa 99% maailman ihmisistä toimii aika lailla satanismin oppien mukaan (jos ihan dogmaattisesti ajatellaan, unohtaen sen vastuullisen puolen). Heavy metal ja saatananpalvonta tässä yhteydessä oli kyllä aika kaukaa haettu.
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    17 220
    1 837
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Siis te kaksi löydätte "jotakin hyvää" tuosta joukkomurhasta ja sen mahdollisista vaikutuksista päivänpolitiikkaan ?

    Mikä tahansa uhri on teille ok, kunhan teitä niin kauheasti pelottavat ja ällöttävät "persut" - tai niitä teidän mielestänne jotenkin muistuttavat - eivät saa vaan liikaa ääniä demokraattisissa vaaleissa ?

    Sairasta - äärettömän sairasta ! Käsittämättömän vastenmielisiä ja tekopyhiä lässytyksiä.
    Häpeisitte, oikein kunnolla. Olen pahoillani, mutta en voi kuin syvästi halveksua.
     
  12. Vs: Norjan joukkomurha

    Tosi sairasta.
     
  13. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Älä välitä, halveksunta menee molempiin suuntiin, sijais häpeä iskee kirjoituksiasi lukiessa kyllä.
    Tulkintasi on jälleen tosin väärä, asiassa on hyvää se että, tämän Anderssin sairaat tavoitteet meni pieleen ja hänen tekonsa laski maahanmuutto kriitisten kannatusta.
     
  14. Est

    Est Well-Known Member

    17 220
    1 837
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Miten kehtaat politikoida kymmenien nuorien kuolemalla valokuvausta harjoittaville ihmisille tarkoitetussa foorumissa ?

    Loputtomasti.

    Sinun poliittisilla mieltymyksilläsi ja niistä jankuttamisissa ei ole mitään tekemistä valokuvauksen harrastamisen tai minkään muunkaan estetiikan harjoittamisen kanssa.
    Ei missään määrin edes älykkään ajattelun kanssa.


    Pelaat jotain omaa oudon huumorin peliäsi, vuoroin mielistelet, vuoroin parjaat ihmisiä. Joka ainoalla nettisivustolla, jolla olet keikuskellut jo lukuisat vuodet toimit samoin tavoin. Monet eivät tunnista, mikä olet, mutta minä olen nähnyt sen heti. Se on lahjakkuuskysymys. Pelaat likaista ja vaarallista peliä. Tiedosta se.
    Vietä pöhöttynyt ja omahyväisyyteesi tyytyväinen päivä. En välitä mistään banneista tai muusta - tuollaiset kierot olennot on paljastettava. Nauratat minua - olet tahattomasti kömpelö ja huono klovni.
    Loppu.
    - E
     
  15. Vs: Norjan joukkomurha

    Sairasta tässä on se että joku puuttuu sanamuotoon vaikka tietää itse aivan hyvin ettei kukaan oikeasti löydä joukkomurhasta mitään hyvää (löytyy varmaan niitäkin mutta Higginsin kirjoitusten perusteella ei sellaisesta henkilöstä voi puhua..)
    Sairasta on sekin että tästä saatiin joku vääntö aikaan.
     
  16. Vs: Norjan joukkomurha

    Erikoisinta tässä on se että keskustelumme ei johda mihinkään, ei edes lisää jonkun vessapaperile painetun mainosfoorumin levikkiä (iltapäivälehdet) tai muuta jonkun puolueen saamia puoluetukia ( persut ja vireät, wahoo ..rahaa sataa taivaasta...)
     
  17. Est

    Est Well-Known Member

    17 220
    1 837
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    En hyväksy sitä että tuollaisesta asiasta tehdään ääliömäistä pirttipolitiikkaa paikassa, johon semmoinen ei kuulu.
    Räkäisten kuppiloiden juttuja.
    En voi mitään - ällöttää liikaa.
    Ymmärrän, että noinkin voi asian nähdä, mutta tämä minusta on olennaista.
    Kaikenlaista tyhmyyttä ei tarvitse hyväksyä.
    En minä higginsiä pahaksi väitä.
    Mutta suosittelisin omien aivojen skarppaamista.
    Narsistit ovat juonittelijoita ja täällä on eräs sellaisen arkkityyppi.
    Pyydän Higginsiltä anteeksi, jos loukkasin mutta muille en ole velkaa täällä seurassa yhtään mitään.
    Jatkakaa kieriskelemistä.
    Lähden, koska haluan hengittää.
    Terve.
     
  18. Vs: Norjan joukkomurha

    Terve vaan.
    Sen verran vielä lisäisin asiaan että kaikki nämä joukkomurhat, katastrofit yms. (ylipäätään asiat joista kaikilla on enemmän tai vähemmän selkeä mielipide) johtavat ennen pitkää siihen että niistä tulee yksittäisten ihmisten keppihevosia omien vahvojen mielipiteiden julkituomiseen. MINÄ olen sitä mieltä ja MINÄ paheksun enkä MINÄ missään nimessä hyväksy... 

    Hassua että mainitsit sanan narsismi. Noh, tulipahan vaan mieleen...  Ja kuten Watanen sanoi, kaikella tällä sauhuamisela ei ole vitunkaan merkitystä sen suhteen kuoleeko Norjassa tai Somaliassa ihmisiä tällä hetkellä. Pelkkää lätinää.
     
  19. Est

    Est Well-Known Member

    17 220
    1 837
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Narsismikin on tiettyyn rajaan asti käyttövoimana  -monessakin asiassa -  ihan jep.

    Mutta manipulointi ja jankuttava vietteleminen on toista.

    Mutta - en nyt enää halua jatkaa täällä.

    Olisi mukava ollut tuntea paremmin.

    Epäilen, ettet totuudenmukaisesti hahmota, millaiselle ihmiselle juuri vastasit. Ja se on ymmärrettävää.

    Se ei haittaa - olet ihan ok.
    Terve nyt vaan.
    Kaikki on ihan hyvin - tympiinnyin ja kyllästyin. Tämä ei ole enää valokuvaussivusto - vaan paskanjauhantafoorumi (itsekin olen siihen syyllinen). Harmi. Mutta nyt vek.
     
  20. randomm

    randomm Active Member

    1 073
    0
    36
    Vs: Norjan joukkomurha

    Ihan sivullisena, kun satuin kerrankin vilkaisemaan näitä paskanjauhantasäikeitä, haluaisin kertoa että täällä on varsin helppoa sivuuttaa höpöhöpö ja keskittyä valokuvaukseen. Ei kannata takertua toisten, kenties omasta mielestä, hassuihin mielipiteisiin. Siitähän se jankkaus lähtee.
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.