Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Norjan joukkomurha

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Mirrored, 23 Heinäkuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Vs: Norjan joukkomurha

    Muilla on taas hänen miespuolisista heimolaisistaan hyvinkin paljon huomauttamista. Viranomaisillakin oikein roppa kaupalla... eli mitä tästä opimme? yhden ihmisen perusteella emme voi tehdä mitään päätelmiä hänen edustamastaan ryhmästä, mutta ryhmän kokonaisuudesta voimme tehdä todennäköisyyteen perustuvan päätelmän siitä millainen ko.ryhmän jäsen saattaa olla.

    Tämä on ko. ryhmä jäsenelle joko taakka tai siunaus, riippuen siitä millaisen maineen muu porukka on heille saanut aikaan. Yksilö todistaa sitten sen onko ennäkkö käsitys oikea vai väärä eli loppujen päiten kaikki tuomitaan yksilöinä.

    Valitettavaa on että jos ryhmä on hankkinut huonon maineen, ei yksilöllä ole kovin helppoa päästä todistamaan että ryhmän maine ei hänen kohdallaan pidä paikkaansa.

    Jotkut pitävät tätä kovin tuomittavana olotilana, minä pidän sitä vain asioiden olotilana jolle on vaikea voida mitään.

    Ainakaan sen perusteella ei kannata ketään syyllistää, koska kaikki sitä tekevät, aivan kaikki. Jos joku "suvaitseva" kokee tämän takia ahdistusta, niin menköön peilin eteen ja miettiköön vaikka mitä hän ajattelee vaikkapa perussuomalaisista ryhmänä.... aivan, sitä ei oltukaan niin suvaitsevia.... Eli kyse on asiasta joka on syväkoodattu meihin ja jota emme voi välttää vaikka miten yrittäisimme olla teko"suvaitsevaisia".

    Asia vain kannattaa myöntää ja yrittää välttää sen johdattamia tekoja jos voi, kun kohdalle osuu. Ymmärrän hyvin niitä jotka pysyvät hankaliksi tiedetyistä ryhmistä niin kaukana kuin voivat välttääkseen hankaluuksia ja liiketaloudellisia tappioita. Ikävää, ei voi mitään.
     
  1. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 419
    183
    63
    Vs: Norjan joukkomurha

    Minusta tämä on aivan bullshittiä.. Ajattelen perussuomalisista poliittisina kannanottajaina täysin sen mukaan mitkä ryhmän kannanotot ovat. En allekirjoita niitä.

    Sen sijaan minulla on useampiakin ko. puoluetta kannattanut kaveria ja en ole ketään heistä luokitellut "ryhmäläisiksi" tai suhtautunut heihin ihmisinä aliarvostaen, vaikka olenkin ymmälläni että niin typerien ideologioiden taakse joku tuttavapiiriini kuuluva henkilö on voinut asettua. No onneksi ystävien kanssa tekeminen ja kohtaaminen arjessa ei ole politiikkaa ja voidaan oikeasti olla hyviä kavereita ja tehdä juttuja kimpassa.

    Minusta on suvaitsevaisuutta juuri se, ettei minun suhtautumiseni ihmisiin perustu paskan vertaa heidän poliittiseen tai uskonnolliseen kantaansa, vaan ihan siihen miten oikeassa elämässä toimimme ja kohtaamme.

    ps. En ole vasemalla, enkä kristitty, enkä kannata mitään muuta teesiä, kun jokaisen vapautta olla ihan sitä mitä tahtoo olla ja vapaata oikeutta ajatella itse.
     
  2. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Tuossa tuo asenteellisuus löytyykin, ärsytys (viha), vietnamilaiset hiljaisia ja nöyriä = sopivia maahan muuttajia? Aikoinaan kun pelasin bilistä, niin törmäsin päivittäin paikallisiin vietnamilaisiin, nämä viha asiat on minua kiinostanut vuosia, kun en niitä ole ymmärtänyt. Vietnamilaiset on kyllä kertonut että he ovat törmännet hyvinkin ikävään rasismiin asuinalueelaan ja heitä vielä muutama vuosi sitten jatkuvasti nimiteltiin ja välteltiin.

    Jos asuu Helsingissä ja matkustaa julkisilla, niin törmää paivittäin busseja ajaviin muslimeihin, heidän ahkeruudesta ja poikkeuksellisesta ystävällisyydestä on usein kirjoituksia lehdissä.

    Suhtautuminen on hyvinkin ristiriitaista, jos muslimipelaa maajoukkueessa jalkapalloa, niin hän on sankari ja hyvä Suomalainen, nimenomaan Suomalainen.

    Harald ei ole nimennyt ainuttakaan konkreetista haittaa, tuskin on edes ikinä puhunut yhdänkään ali-ihmiseksi tuntevansa muslimin kanssa, joten mainitut haitat perustuu ehkäpä hommasta luettuihin vääristelyihin.

    Uskonollinen ääri aines ei varmaankaan muuta Suomeen, miksi muutaisi maahan jonka arvot sotii heidän uskomistaan vastaan, tänne muuttaa toisin ajattelijan ja he jotka eivät ole tyytyväisiä systeemiin.

    Onko jotain tutkimus tietoa miten muslimit on sijoittunut työ elämään, minun tietojen mukaan varsin hyvin ja jos töitä ei ole löytynyt, niin on perustettu yritys. Totta on se että heidän työlistymisensä on rasistien poulelta tehty äärimmäisen vaikeaksi, niin vaikeaksi että pleikkaria pelaava lähiö nuori ei edes yrittäisi.
    Jos yrittää työllistyä, niin on meidän töitä vievä piru, jos ei työlisty niin on meidän rahoilla elävä paskiainen?
     
  3. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Totta on että osasta somaleista oli hankaluuksia ryöstelyn ym. muodossa joku vuosi sitten, myönnän että se ärsytti myös minua, mutta he kuuluivat sotatilasta paenneisiin pakolaisiin ja jokaiseen ryhmään kuuluu myös pahoja omenia, kuten Suomalaisiin niitä jotka kärjistävät vihallaan tilanne ja luovat toimilla pakolaisiin katkeruutta. Olen nähnyt useita dokkareita ja ohjelmia, missä somali nuori kertoo miten kokee Suomessa asumisen.

    Somaleilla on vähintään uhkaavia tilanteita yksin liikkuessaan ja he inhimillisesti ratkaisivat ongelman liikkuen ryhmänä. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Somaliliitto tms. on ymmärtänyt eräiden Somali nuorten toiminnan vahingollisuuden koko yhteisölle ja asialle on heidän sisältä tehty jotain.

    Pitää myös muistaa, mikä oli Suomalaisten siirtolaisten maine Ruotsissa ja muissa pohjoismaissa, siellä oli myös paljon ihmisiä, jotka oli sitämieltä että meitä ei tulisi päästää hiedän lintukotoihinsa häiriköimään. Osa Ruotsalaisista piti koko Suomen kansaa, kännääviänä rikollisina ja naisiamme huorina, Sielläkin varmasti käytiin keskusteluita, että jonku tunsi jonkun joka oli Volvolla töissä Suomalaisen kanssa ja tämä oli ihan tunnolinen ja ahkera.

    Enakkoluuloja ja syrjintää persuja kohtaan?
    Jos Suomessa olisi puolue joka ajaisia avoimen ehdottomasti siirtymistä NL kaltaiseen kommunismiin, missä yksityinen omaisuus sosialisoitaisiin ja sen puheen johtaja lupaisi jokaiselle äänestäjälle mersun ja ranta huvilan, vastaisin heitä vähintään yhtää ännekkäästi, jos katteetomilla ja mahdottomilla lupauksilla he saisivat 19% kannatuksen.

    Persut ajavat minun mielestäni Suomelle epäedullista ja mahdotonta talouspolitiikkaa, maahanmuuttokriittistä politiikkaa, joka ilmenee Halla-ahon, Hakkaraisen ja muiden suorastaan rasistisia mielipiteitä antaneiden äänestämisellä eduskuntaan.
    Ainakin minulle on tullut sellainen kuva, että persujen äänestäjien valtaosa, ei ole kiinostunut politiikasta, eikä ole nähnyt vaivaa perehtyä populististen heittojen realistisuuteen.
    Vahvasti on sellainen tuntu että potentiaalisilta äänestäjiltä on kysytty mikä vituttaa ja sen pohajalta on luotu ohjelma, missä ei ole todellisia vastineita, ainostaan helpostiymmärettäviä populistisia heittoja.

    Luullakseni keskimääräinen äänestäjä vitutuksen kohteesta riippuen, äänesti Somaleita ja muita muslimeita ulos Suomesta, markaa takaisin, rahaa köyhille (itseleen), tai muuta vitutksen kohdetta, joita oli laitettu ohjelmaan sen verran että jokainen ketä vitutti joku, löysi sieltä jotain itselleen.

    Ok 19% kansasta äänesti Persuja ja nyt äänestäsi 23%, tuolla kannatuksella perust alkoivat huutamaan, että 81-77% kansasta pitäsi taipua heidän tahtoon, tai me ei leikitä teidän kanssa ja vastuun pakoilu muuttui selkärankaiseksi toiminaksi, aivankuin politiikan perus laki eli kompromissit ei enään pätisi ollenkaan?
     
  4. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Kävi hieman tutustumassa homma foorumiin ja se on selkeästi yhden asian foorumi, missä ei siedetä sen normaali kirjoituskaltaisia vastakkaisia mielipiteitä.

    Sinne on ilmeisesti viime päivinä kirjautunut vastakkaisen mielipiteen omaavia henkilöitä ja moderointi on ilmoittanut esim. että kirjoituksesta Norjan hommalainen, tulee välitön banni ja muutenkin vastakaisten mielipiteiden esittäjät, lynkattiin sillä normaalilla trolli tai ääliö pelle linjalla.

    Voin perusteelisesti kysyä, onko kyse maahanmuuttoon kriitisesti suhtautava sivusto, vai ihan puhdas viha foorumi, sillä kriitiseen keskusteluun liityvä vastakkainen mielipide ilmeisesti kieletään.

    Varsinkin nuoret on helppoja kohteita ja heissä on valmiiksi vihan tunnetta joka etsii kohdetaan, tuo sitten sikiää oikein ruokittuna. Kaikilla ääriryhmillä on ollut karismaatinen johtaja/johtajia ja heillä on teesejä mitä riittävästi "perusteltuna" on voinut myydä kanattajille, ilman että  he kritisoivat hyvinkin löyhiä väittämiä.

    Halla-aho sanoi teevee haastattelussa, että sanottiin terrori-iskujen yhteydessä, että ei saisi leimata kaikkia muslimeita yksittäisten tekojen perusteella ja että nyt ei pitäsi leimata maahanmuutokriitisiä yhden henkilön teon perusteella, minäkin olen sitä mieltä että ei pidä leimata muuta ryhmää. Ei kai tässä kukaan ole leimaamassa 1,3 miljardia ihmistä vihaavia, hulluiksi tappajiksi.


    Ihmiselle voi ryhmässä perustella mitä vain, ajatelaan vaikkapa jalkapallohuligaaneja, jotka aidosti vihaavat toisen seuran kanttajia siihen pisteeseen että ovat valmiita kuolemaan ja tappamaan toisen jalkapallojoukkueen kannattajan.

    Norjan tapauksessa, harhainen henkilö sai täysin vääristyneen kuvan joukkovoimasta, hän varmaankin kuvitteli että suurikin joukko ajatteli kuten hän ja ainakin nyttemmin esiin tulleiden seikkojen perusteella kuvitteli, että tuo hirmuteko muutaisi asioita hänen mielipiteittensä suuntaiseksi.
    Kyseinen henkilö on pyörinyt maahanmuuttokriitisillä netti palstoilla ja tapaillut ääriryhmiä, oletettavasti hänen yhteydenpitonsa on ollut suurimaksiosaksi saman henkisiin ja siten tuo harhaisuus on konkretisoitunut tuoksi järjettömäksi teoksi.

    Todellisuudessa hän teki suurta, toivottavasti erittäin suurta hallaa asialleen, toivottavsti myös muissa maissa herättäisiin vastustamaan asioita joissa häiriintynyt mieli, voi päästä kasvamaan teoiksi.

    Tuskin ilman harhaa muutoksesta, tämäkään sekopää olisi tehnyt tekoaan.
     
  5. Vs: Norjan joukkomurha

    ^Erittäin mielenkiintoista! Hyvä homma, että kirjoitit tämän, Jari.
    (en trollaa, enkä ole trollannut)
    En ole hirveästi ajatellut näitä juttuja, joten olen vietävissä. Taitaa olla monikulttuurisuus väistämätöntä kehitystä, eikä siinä ole noin periaatteessa mitään ongelmaa. Jotenkin nyt tuntuu että todelliset ongelmat tulee siitä, että ääri-ihmisten on helppoa muodostaa ryhmiä, joissa ääriajatukset oikein viimeisen päälle konsentroituvat. Ja sitten posahtaa. Ja näitä radikaaleja löytyy kaikista ihmisryhmistä. Ongelma olisi, jos jossain kulttuurissa tai ihmisryhmässä olisi valmiiksi liikaa radikaaleja. Silloin radikaalin pesiytyminen omaan lähiympäristöön on todennäköisempää. Sellaisiahan ei kukaan naapurustoonsa halua. Toisaalta todelliset ekstremistit sitten tekevät iskunsa ihan muualle kuin naapuriinsa. Joten mikäs siinä sitten, yhdentekevää missä pomminsa tekevät. Teurastuspaikka on se, joka merkitsee, ja teurastuspaikat voivat olla valitettavasti missä vain. Onneksi valtaosa kaikista ihmisistä on kuitenkin luonnostaan hyviä, empatia kun taitaa olla normaalilla ihmisellä sisäänrakennettu tunne. Mullakin on työtovereista valtaosa ulkkareita, kuka mistäkin päin maailmaa. Joukossa on vaikka sun mitä maailmankatsomusta ja uskontokuntaa. Kaikki sydämellisiä ja mukavia ihmisiä! Voipi olla, että työpaikalla on merkitystä tosin... ehkä radikaaleja tapaisi jossain muualla todennäköisemmin. Ja kuten otsikon tapaus todistaa - todellista ja äärimmäisen vaarallista radikaalia ei voi tunnistaa ennenkuin on liian myöhäistä!

    Suurella mielenkiinnolla luen näitä juttuja! Hienoa, että jengi kirjoittaa.
     
  6. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Tietysti maahanmuuttoa pitää rajoittaa ja sitä erittäinen tehokkaasti tuhansien viranomaisten toimesta ja lainsäädänöllä rajoitetaankin.

    Eihän millään maalla perse kestä vapaata maahanmuuttoa, rajat avaamalla täysin Suomen väkiluku kymmenkertaistuisi kuukaudessa.

    Keinot pitää sopeuttaa muiden maiden käytäntöihin, kansainvälisiin sopimuksiin ja kestävyyteen, uskonto on hyvin heikko peruste maahanmuuton estämiseen.
     
  7. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Amen!
     
  8. Vs: Norjan joukkomurha

    Väitän toista. Tosin sinun tyylilläsi päädyt aivan varmasti bannatuksi.

    Asialliset, toisia kunnioittavat, trollaamattomat kirjoitukset hyväksytään, mutta niihin toki kirjoitetaan vastaan. Se sinun pitää hyväksyä. Et saa käännytettyä ketään, mutta jos haluat tietää mitä mieltä ne ihmiset ovat jotka eivät kaikista asioita aivan sinunlaillasi ajattele, niin kohteliaalla keskustelulla saat sen selville. Agressiivisiin törkytrollaajiin siellä ollaan syystäkin kyllästytty, joten jos sinua vain epäilläänkin sellaiseksi kirjoitustyylisi takia, saat sontaa silmille. Ymmärrän senkin, nähnyt näitä juttuja olen.

    Melkolailla kaikki monikulttuuriväitteet on siellä käyty läpi jo aikaa sitten ja köykäisiksi todettu, joten jos niitä viljelet niin sinulle nauretaan, eikä aina jakseta edes vastata uudelleen samoja vastatodisteluja. Ne on koottu joihinkin pysyviin ketjuihin joista saa selville mitä mieltä siellä ollaan tietyistämonikulttuurin julkisuudessa jatkuvasti esiintyvistä väitteistä. En muista mikä niiden ketjujen nimet on, kun en ole enää aikoihin siellä käynyt. Se foorumi kun todellakin keskittyy vain pariin asiaan, se on sen pointti, aivan kuin tämä foorumi keskittyy valokuvaukseen, joten olen ne jutut nähnyt moneen kertaan eikä mitään uutta ole ollut aikoihin. Tiedän miten se puoli ajattelee.

    Ja taas esim. todellisuus:eek:rg:ssa pääset näkemään miten monikultturistit ajattelevat, varo sanojasi sielläkin, kohteliaisuus on parasta. En sano mitään kumpi on sivistyneempi ja loogisempi paikka..... sielläkin olen ollut, ja toistaiseksi pettynyt heidän logiikkaansa.

    Odotan edelleen että joku osaa kertoa ne todelliset hyödyt mitä se "monikulttuuri" meille toisi. Tähän asti kaikki on ollut luokkaa "se on rikkautta" ja "tuo "väriä ja värinää katukuvaan". Sitä olen etsinyt noilta vihreiden ja monikultturistien keskustelupalstoilta joissa olen myös aikanaan paljon käynyt, en ole löytänyt. Vain onttoja "muita parempien ihmisten" hymistelyjä ja muiden syyttelyjä kun maailma ei oikeasti toimikaan siten kun he toivoisivat. 

    Tuosta väistämättömyydestä: väistämättömiä nämä jutut eivät ole, mitkään kansainväliset sitoumukset eivät mietä tähän vaadi, ihan itse me tämän siirtolaisuuden sallimme. Kyse kun ei ole mistään pakolaisuudesta, vaan taloudellisilla perusteilla tapahtuvasta siirtolaisuudesta.

    Pakolaisstatuksen näistä tulijoista saa meidän viranomaistemme tilastojen mukaan niin harva että se olisi täysin ok, jos vain he jäisivät maahan. Pakolainen on sopimusten mukaan vain sellainen ihminen joka pakenee henkilökohtaista vainoa, ei sellainen ihminen joka lähtee maasta kun sen yhteiskunta ja talouselämä ovat täysin sekaisin. Ja tulijoista 95% on näitä jälkimmäisiä. Ja yllätys yllätys nämä maat ovat pääasiassa islamilaisia....
     
  9. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Mulle tulee oikeasti paha olo näistä vihaviesteistä, voi voi, Higg
     
  10. Vs: Norjan joukkomurha

    Minä puolestani ihmetelen, mikä on tuon intoilun psykologa.
    (Suomen maaseudullahan voi vieläkin käydä niin, että naapuripitäjästä naisia
    ryöstämään tullut heppu saa diskon edessä turpiinsa, joskus jopa puukosta.)
     
  11. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    En ole kirjautumassa tuonne ja varmasti leimattaisiin pelleksi ja bannaisiin tunnissa.
    Mielipiteeni muodostin puhtaasti lukemani perusteella, tuolla on ehkä neeke** sana kieletty, mutta jatkuvilla kiertoilmauksilla sanottaa sama asia ja leimataa surutta 1,3 miljardista ryhmää ja lietsotaan vihaa heitä kohtaan.

    Itse maahanmuutto ei ole puuhtaasti niin moninainen asia että sillä pitäsi olla ihan oma foorumi, foorumin tarkoituksena näyttää olevan vihan kanavointi, udestaan ja uudestaan samat heput jaksavat päivitellä samaa asiaa vuodesta toiseen. Näyttää vain siltä että, mielipiteet vaatii jatkuvaa pönkitystä, kun niiden perusteen on niin hatarat?

    Mitä hyötyä on moni kultuurisuudesta kysyt, ilman että olet kertonut ainuttakaan konkreetista esimerkkinä miksi sitä vastaan pitäsi taistella. Ainoana todellisena haittana näytää olevan ärsytys.

    Siis mitä hyötyä:
    Lähtökohtaisesti kaikesta ei pidä olla pelkkää hyötyä, kyse on vuorovaikutuksesta muun mailman kanssa. Suomesta on lähdetty ja lähdetää muihin maihin töihin yms., viime vuosikymmeniin on muuto suunta ollut ainostaan Suomesta ulos, Ruotsiin, Amerikaan ym. 
    Jos ottaa yhteiskunnalta palveluita, niin joutuu maksamaan veroja, eli vasta vuoroisuutta.
    Jos haluamme olla muun maailman kanssa tekemissä niin pitää olla mukana kansaivälisissä sopimuksissa, yksi on kehitysyhteistyö ja toinen on pakolaisten vastaan otto.
    Jos siis haluamme, että e pääsemme liikumaan ja menemään töihin muualle, niin se pitää myös sallia toiseen suuntaan.
    Aivan sama Eu:n suhteen, ja haluaa ollla mukana hyödyissä, niin pitää olla mukana myös haitoissa.

    Nyt siis kyse ei ole siitä että, Suomeen pääsisi kuin rajoituksetta, lainsäädäntömme muuttuu kokoajan ja seuraa aikaansa, tuohon tarvitaan demokratiassa yhteistä tahtoa, eikä voida toimia pienten vähemmistöjen ehdoilla, vaikka he kuinka uhkailisivat muuta yhteiskuntaa.

    Tässäkin asiassa on kaksi ääripäätä, toinen on nämä hommalaiset ja toinen on äärisuvaitsevat jotaka olisivat valmiita avaamaan rajat, minä ja päättäjät olemme tuossa välissä mielipiteiltämme, eli emme laita rajoja kiinni, emmekä avaa ihan auki.
    Kummankaan äärilaiden mielen mukaan ei toimita, eikä voida toimia, asiat ajatellaan laajemmin järjellä, ei rakkaudella, eikä vihalla. En koe kovin suurta uhkaa äärisuvaitsevien kukkaislasten suunnalta, toisin kuin tältä toiselta äärilaidalta, akressioiden tasot on aivan erisvääreissä.

    Eli en koe mitään erityistä hyötyä monikultuurisuudesta, enkä myöskään haittaa siitä, elän maailmassa ja ymmärrän että siinä pitää toimia yhteistyössä muiden kanssa.
    Albaania oli hyvä esimerkki, miten tulivat toimeen keskenään, tai  vaikkapa nykyään Pohjoiskorea.

    Kolmas asia oli se kun Suomi liittyi vapaaseen liikkumiseen, samat kiihkoilijat huusivat kuorossa, että kokomaa on heti täynnä eteläeurooppalaisia, näin ei käynyt.
     
  12. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Minäkö intoillut? Higg
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 361
    6 167
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Onko maaseudulla nainen omaisuutta mitä voi tulla ryöstämään vai osaisikohan nainen maaseudullakin ihan itse päättää kenen mukaan lähtee?
     
  14. Vs: Norjan joukkomurha

    . . . tarkoitin tietenkin noita, jotka pahoittavat mielensä niin herkästi noista erilaisista etnisistä ryhmistä ja muista muukalaisista.
     
  15. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 361
    6 167
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Samaa olen itsekin ihmetellyt.
     
  16. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Ok, juurikin samaa ihmettelen. Higg
     
  17. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Se vaikuttaa hurjalta, mitä yhden asian harrastaminen samanmielisten harrastajien joukossa elättää.  On ihan sama, mitä siellä selaa ja lukee, aina löytyy pelottavaa asennetta, ja vahvoja viitteitä autoritaarisista persoonallisuuksista, ja jopa yli-ihmisestä.

    "Miksi Breivikiä ei vain tapeta?"

    "Itseään kehittävät ne, jotka siihen kykenevät."


    edit.  Tällä hetkellä mielestäni näkyy myös selvästi, kuinka ydinjoukolla siellä on yritys myös poliittisesti korrekteihin tai yleisinhimillisiin lausuntoihin, koska ovat silmätikkuina parhaillaan.  Niistä puuttuu vaan se tavallinen  palo, joka pulpahtelee pintaan kuitenkin jatkuvasti.


    edit2.

    Kyllä.  Ainakin ryhminä näkeminen on varsin luonnollinen hahmotustapa. 
     
  18. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 361
    6 167
    113
    Vs: Norjan joukkomurha

    Hommassa on ihan sama mistä on puhe, sitä samaa skeidaa alkaaa työntyä hyvinkin nopeasti. Se täytyy myöntää, että siellä alkaa olla hyviä sanan käyttäjiä tyyliin Halla-Aho, ne kääntää hetkessä valkoisen mustaksi, toisin päin ei ehkä niin helposti. Siellä ei olla yltiövihamielisiä yhtään sen enempää kuin luonnehdintani persujen johdostakaan. Soinihan on hoikka kuin pajunvitsa ja loistavassa kunnossa, Halla-Aho taas on lihaksikas pohjoisen rodun muotovalio, kukaanhan ei voi väittää, että mollaisin ko. kavereita. Soinista sen verran, että kommentti Norjan tapahtumista oli hyvä, ihan parhaita suomalaispoliitikoilta ellei paras, Halla-Aho on mitä luultavimmin oksentanut sen nähdessään, koska pohjoismainen demarihan on halla-ahon mielestä valmis tapettavaksi.
     
  19. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Norjan joukkomurha

    Ymmärtääkseni Soini on älykäs, sujuva puheinen, eikä ollenkaan rasisti, hän luutavimmin paskaa puhuva, vallanhaluinen opportunisti, joka ottaa typerysten äänet kun ne on saatavissa.
    Hän ei sykäise kenekään äänelle, kaikki kelpaa ja helpoiten on saatviossa niiden äänet jotka ei muille puolueille kelpaa.
    Smp miehiä ja Vennamon oppipoika, joka ei varmaankaan kelpaisi muille puolueille, ainakin on vaikea kuvitella Soinia minkään muun puolueen johtoon.

    Huomasin iltäpäivä lehden lööpin, mutta unohdin ostaa, olisiko linkkiä Soinin sanomisiin?
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.