Taideteollisessa korkeakoulussa valokuvausta opiskeleva Anni Leppälä on valittu vuoden nuoreksi taiteilijaksi: Valokuvaaja Anni Leppälä valittiin vuoden nuoreksi taiteilijaksi Portfolio helsinkischoolissa: http://www.helsinkischool.fi/helsinkischool/artist.php?id=9001&type=portfolio
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Näitä varjostinpäisiä ja päättömäksi rajattuja tyttöjä ja on nähty jo vuosikymmenet. Kliseisiä juttuja jotka eivät ole kolahtaneet edes silloin kun ne on nähty ensimmäistä kertaa. Tylyä, mutta tämä on sitä taiteen lajia, jota en ymmärrä. ??? ???
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä harald sä olet mies etkä ymmärrä naiseuden draamaa ja naisena olemisen tuśkää.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Joo. Mitäpä sitä turhaan iloitsemaan toisen valokuvaajan menestyksestä jos on pienikin mahdollisuus lytätä ja latistaa?
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä En ymmärrä. Ja klassinen kansanviisaus sanoo, että näytä minulle mies joka sanoo ymmärtävänsä naisia, niin minä näytän sinulle valehtelijan ;D ;D ;D En yleensä reagoi näihin kuvajuttuihin, mutta silloin kun minusta keisarilla ei ole vaatteita, minussa herää se pikkupoika ja tahdon sanoa sen ääneen ;D ;D ;D Mitä erityistä syytä minulla olisi iloita jonkun palkinnosta? joka vuosihan joku sen saa.. iloitsemmeko siis sitä että se jaetaan, vai mitä? Toisaalta kehun kyllä vilpittömästi, jos aihetta on. Minun mielestäni. Muiden puolesta en edes voi kehua tai haukkua. Esimerkiksi tämän vuoden Vuoden Luontokuva oli edellisvuosista poiketen todella hieno. Edellisvuosina oli niiden Vuoden Luontokuvina esiteltyjen tekeleiden suhteen samanlainen kuvainraastaja kuin nyt tämän.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Mun mielestä nuo on kanssa ihan tyhjänpäiväisiä kuvia. T Jukka
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Noita kuvia sen enempää arvioimaan, mutta kattelin mitä se tyttö oli tehny; ahkera on ollut ja kokonaisuutta ajatellen se tunnustus varmaan onkin, ei tota kuvasarjaa ajatellen, näin sen ajattelisin. Huomenna tulee TaiKissa käytyä, sovittamassa kuvaus vaatetusta.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Oli siellä muutamat kivat minun silmääni, vaikka en juuri noista kuvista erityisesti innostunut. Täytynee kuitenkin muistaa ettei se palkinto välttämättä tullut ainoastaan tuon nettiportfolion kuvien perusteella. <SIZE size="1"]Itse pidin kuvista kuten toi appelsiinipuu-kuva, kuusi&tyttö, ranta&tyttö, punaiset verhot... kaikki muuten tuoreempaa tuotantoa vuosilta 08-09.</SIZE>
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Kuvasarja on tunteeton, eikä yhdessäkään kuvassa ihminen hymyile.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Kyseessä ei ole kuvasarja, vaan portfolio. Miksi ihmeessä ihmisten pitäisi hymyillä hänen ottamissaan kuvissa?
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Herää vain yksi ajatus tuosta portfoliosta; mitä hel*****ä. Tässä täytyy nyt olla jotain elämää suurempaa.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Tunne tyhjä ja kylmä on minunkin ajatukseni. Mutta siksi, että ne eivät saa aikaan mitään tunteita, ei positiivisia tai negatiivisia. Se on minusta jo huonon kuvan merkki. En tosin myöskään ymmärrä miksi niissä pitäisi jonkun hymyillä. Tampereella oli siellä tornin juuressa Hildenillä joskus saksalaisen taiteilijan huopatöiden näyttely. Kaveri oli entinen stuka-lentäjä, joka oli pudonnut jonnekin arolle ja paikalliset olivat pelastaneet pahoin palaneen lentäjän erikoisilla palovammojen hoitomenetelmillä. Huopa liittyi siihen jotenkin. Työt olivat outoja, vahvoja, inhottavia, itselleni, vaikka pidän itseäni raavaana miehenä, tuli näyttelyssä todella paha olo ja pystyin nippa nappa katsomaan sen jokaisen työn. Kuitenkaan missään niissä ei ollut mitään "klassisia" ällötyksen aiheuttajia, verta, suolenpätkiä tai muuta. Niitä katsoessa vain aisti pahan olon ja epätoivon olemuksen.... ne olivat loppupeleissä hienoja, kun pääsi ensin pois sieltä miettimään. Olen kalunnut monia kymmeniä ellei satoja taidenäyttelyitä pikkupojasta asti ja tämä jäi eniten mieleen. Ei taiteen tarvitse olla positiivista, kunhan se herättää tunteita ja ajatuksia.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Oli muuten tosi hienoja kuvia. Tykkäsin v***sti, siis tosi paljon! Niin ja hienoa on, että palkinnon saa valokuvaaja!
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Onhan se tosiaan hienoa, että valittu on juuri valokuvataitelija. Jos valokuvataiteesta tykkää. Tämä valokuvataide on vaan nykyään niin tautofonista, Brotheruksen ja Rekulan jalanjäljissä on tallustettu jo monta vuotta ja Pearsonsin ohjauksessa olevat tyttölapset on tehnyt tätä samaa kuvaa aivan liian kauan, siinä alkaa olemaan sitä samaa vikaa kun eilisessä panossa. Kivaa oli, mutta se on jo tehty. Jotenkin tulee aina sellainen dejavu tunne kun menee helsinki schoolin näyttelyyn, alkaa epäilemään, että oliko nää kuvat täällä jo viimeksikin. Onhan tuohon toisaalta tullut hiukan parannusta, kun noita Turun oppilaita on tullut riveihin tuomaan raikkaampaa tuulahdusta. Vaan ei... Kaikkea hyvää Annille. Nyt vaan maisterintutkinto valmiiksi ja voi alkaa poseeramaan elitin eksoottisena humanistimaskottina, markkinavetoisessa taide-elämyskulttuurissa.
Vs: Vuoden nuori taiteilija Anni Leppälä Olihan siellä pari oikein kivaa kuvaa. Peilit ja yks ovi ja joku ikkunakuva. Me omakuvaavat naiset nyt vaan ollaan tällaisia. Tykätään kuvata itseämme ja "tutkia" päämme sisustoja. Tai sitten vain pidämme hauskaa itsemme kanssa. Tai olemme vain niin perhanan narsistisia olentoja. Liekö naisten ja miesten ero se, että miehet vain vetävät käteen, yskäisevät ja jatkavat matkaansa kun taas naiset pohtivat joka kulmassa kaikkea näkemäänsä ja miettivät sen yhteyttä itseensä ja minuuteensa...