Pidän puhelinmyyjien soitteluita häiritsevinä. Pidän minä monia muitakin asioita häiritsevinä. Silti pyrin käyttäytymään kohteliaasti ihan tiedostamattani, mutta myös tiedostaen. En tosin väitä aina onnistuvani. On monia asioita jotka voisi ratkaista sosiaaliseti tehokkaammin tai unohtaen koko sosiaalisuuden tai laillisuudenkin velvoitteet. Ajan käyttö tuntuu olevan monella kriteeri, mutta yhtä lailla raha, valta ja itsetuntokysymykset näyttää vaikuttavan ihmisten sosiaaliseen käyttäytymiseen (perustelu "potkia muita päähän"). Jotta useimmissa tilanteissa säilytettäisiin usko toiseen ihmiseen, niin kohteliaisuus ja arvonanto on oleellista. Haluaako joku tänne koulukiusattuja pommimiehiä?
Alkaa vaikuttaa siltä, että puhelinmyyjä on todennäköisesti koulukiusattu ja saattaa muuttua pommimieheksi jos sellaista ei toimessaan kohtele kuin ihmistä. :thinking:
jos vetää henkeä välillä sisäänkin päin ja syö vaikka jotain pöperöä pysyy veren sokeritasapainokin hyvänä kai jr
Ihme höpinää. Puhelinmyynti joutaisi kieltoon tai vaihtoehtoisesti saisivat soittaa vain niille, jotka ovat antaneet siihen luvan. Voisivat olla toisilleen kohteliaita ihan kaikessa rauhassa...
Joskus alkutalvesta soitti myyjä. Sanoin "Pikku hetki" ja annoin luurin kyläilemässä olleen kaverin 5-vuotiaalle pojalle (todellinen moottoriturpa!) kuiskaten "Täällä on Joulupukki". Onnea vaan...
Idioottina saa tehdä paljon sellasta mitä isot herrat ei saa. No jos joku soittaa mulle ja mä siitä saan jonkun kiksin kun sen kanssa keskustelen niin onhan se ilmainen hauskuus jota kannattaa ylläpitää. Aivan sama vaikka idioottina pitäisivät.
Muistettahan pysyä asiallisena keskusteluissa. Yleistä keskustelua keskustelu vapaampaa poislukien maahanmuutto. Mieti ennenkuin painat lähetä. T. ylläpito
Tämä on varmaan helpoin tapa kaikille niille, jotka eivät jaksa edes yrittää olla kohteliaita lajitovereilleen https://www.asml.fi/kieltopalvelut/ Vai mainitsiko joku tämän jo?