(OT: Suuri Käsityölehteä ei kannata tilata. Tilauksen lopettaminen ei mene perille ja siinähän soitat ja yrität saada kiinni ja vakuuttelet... Hesarin puhelimeen vastaava ei välttämättä pyynnöstä lopeta tilausta... ainakin päivämäärä kannattaa pistää kalenteriin niin voivat sitten logeista tarkistaa tapahtuneet)
Minä olen yleensä valmis kuuntelemaan hetken ja vaihtamaan pari sanaa puhelinmyyjän kanssa, koska kohteliaisuudesta saa itselle hyvän mielen. Onko se sitten sitä, jota toiset kutsuu tekopyhyydeksikin.
On tietysti olemassa ihmisiä, jotka ei voi katkaista jokaista tuntemattomasta numerosta tulevaa puhelua. Toki jos puhelut tulevat äidiltä, tai muutamalta ryyppy kaverilta, niin voi paiskoa luuria korvaan jos soittaja ei ole Pera tai äiti.
Tuohon ihmisten "heikkoutteen" ne hyvät puhelinmyyjät toki koittavat sitten iskeä. Toista kohteliaisuuttani pyrin myös keskeyttämään myyntilitanian, koska en käytännössä osta koskaan mitään puhelinmyyjältä.
Tahi sitten "en tilaa nyt mitään lehteä" tai "en ole harkinnut vaihtaa vakuutusyhtiötä tai pankkia" tai "ostan alkkarit kaupasta" tai "nykyinen operaattorini toimii ihan hyvin". Jehovan todistajat saa sillä pyörtämään, kun ilmoitan "että olen nämä asiat puolestani ratkaissut". Mikä se ratkaisu sitten onkaan, niin sitä ei ole koskaan tarvinnut enää selvittää.
Rautalankaa. Tuntemattomasta numerosta soittavalla voi olla muutakin asiaa, jos on normi elämässä kiinni. Tuon takia on hyvä mennä asiaan ja sitten ystävällisesti päättää puhelu. Olen aikoinaan ostanut sähkösopimuksen, ennen kuin päädyin markkinasähköön. Samoin sain tehtyä päätöksen katon vaihdosta, vaikkakin ostin ihan toiselta toimijalta. Samoin ilmalämpöpumpun osalta sain hyvän esittelyn, vaikka ostin senkin tarjousten perusteella toisaalta. ym. ym.
Tänään: "Verisurelta ------ ----- päivää. Olisiko hetki aikaa?" Ethän sinä vaan ole myymässä mitään? Jos näin on niin lopetetaan heti niin ei mene kummankaan aika hukkaan. " Ei, minä vaan...................noh, hyvää päivän jatkoa" Hyvät jatkot sinnekin. Klik