Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nopeasti eroon puhelin myyjistä suht kohteliaasti

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 13 Helmikuu 2017.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Mistä soitat?
    plä plä
    Mitä myyt?
    Nykyisin mitään en ole myymässä, joku tutkimus tai kartoitus plä plä.
    Mikä tuote on kyseessä?
    Joo mulla on jo se, hyvää päivän jatkoa ja puhelin kiinni.

Näin minä pääsen kohteliaasti eroon puhelinmyyjistä, alle 20 sek.

Edittiä sen verran, että kohteliaasti keskeytän jaaritukset ja kysyn noi kysymykset.

2. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113
    Pääsin 100% eroon kun hommasin salaisen numeron....

3. VLphoto

VLphoto Well-Known Member

226
    284
    63
    Tai hommaa Appsin kännykkään myyntitykki, joka tunnistaa useimmat puhelinmyyjät ja toinen on Fonceta appsi joka tunnistaa myös soitajan. Voi painaa punaista luuria huolettomasti sen jälkeen :)

4. keegan

keegan Well-Known Member

8 540
    1 455
    113
    https://www.asml.fi/kieltopalvelut/

5. RB

RB Well-Known Member

9 390
    1 257
    113
    Kun joku alkaa kauppaamaan jotakin, niin yleensä sanon heti vastaukseksi "joo, ei mulla muuta, heippa!" ja lyön puhelun poikki. Sitten numero ei toivottujen listalle.
    Ei siinä sen kummempaa.

Pitää vaan malttaa kuunnella mitä soittajalla on asiaa, monta kertaa on joku soittanut jostain lehdestä, ja pyytääkin kuvaamaan jotain haastattelukuvaa tai,vastaava, oon jo meinannut lyödä luurin korvaan mutta ei sittenkään.

6. Herra iso herra

7 709
    10
    38
    Mä olen blokannut 5v. sitten yhden vaatemalliston kuvauksen, kun luulin että on puhelinmyyjä.
    Se soitti vielä toiseen kertaan ja sanoin että en osta ja laitoin puhelin kiinni.
    Kuulin tästä jälkeen päin minua suositelleelta ihmiseltä.
    No en olisi toisin muutenkaan ollut kiinnostunut sitä kuvaamaan, mutta sen jälkeen olen kyllä kuunnellut mistä ja miksi.

7. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Kieltopalvelu pitäisi olla voimassa joten sanon ystävällisesti että minulla on mainoskielto ja että poistavat minut listaltaan ja näkymiin. Ei ole yleensä kun kerran vuodessa kalamaksaöljytablettien myyjä soittaa. Numero on tosin nykään myös salainen.

8. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  9. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Jos on kohtelias luonne niin ei tee sen vastaisesti...

10. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38
    Pyydän olemaan soittamatta enää koskaan tähän valittuun numeroon. Joko ystävällisesti, tai jos soittavat niin että häiritsee muuta tekemistäni tai varsinkin jos alkaa se harjoiteltu myyntipuhe , jopa vähemmän kohteliaasti...

Ei noille hirveästi siimaa kannata antaa...

11. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

12. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Lisäarvo on ettei menetä itseään käyttäytymällä arvojensa vastaisesti. Ja voi myös todeta, jos on ollut ihmisten kunnioitus-projekti meneillään että tämä epämiellyttävä kommunikaatiohetki meni omalta osalta hyvin.

13. Mikakaapio

Mikakaapio Member

161
    0
    16
    4hkesti tuplasim liittymän irtisanominen saunalahti minkä ketterä poika myi puolessa tunnissa aika on suhteellista tarina on tosi viime viikolta kohteliaita olimme jr

14. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

15. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    No mä nyt tekopyhästi hymistellen toivotan parempaa päivää.

16. sodeto

sodeto Active Member

694
    97
    28
    Olen oppinut aina vastaamaan pelkästään etunimellä kun tulee soitto tuntemattomasta numerosta. Kun myyjä esittelee itsensä ja asiansa kyselen kohteliaasti: Ursäkta, men talar du svenska? Yhdeksän kertaa kymmenestä tulee luuri suoraan korvaan. Ja sillä kymmenellä kerralla myyjä selittää joko suomeksi tai huonolla ruotisnkielellä ettei osa. Joskus on sattunut että vähän ajan päästä samasta firmasta soittaa ruotsinkielinen myyjä ja silloin ei välttämättä enää kannata yrittää sitä temppua ettei puhu ruotsia...

17. Herra iso herra

7 709
    10
    38
    On kuitenkin hyvä muistaa, että siellä toisessa päässä on usein nuori, joka on mahdollisesti ekassa työpaikassaan, eikä muuta työtä ole saatavissa.
    Turha toiselle tuottaa tarpeettomasti pahaa mieltä?

18. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113
    Ruotsinkielisen sattuessa vaihtaa savoon, nehän ei puhu suomea mielellään ja vielä vähemmän ymmärtävät savoa. Voit myös sanoa ......odota hetki ja lähdet aamulenkille tai sanot kimeällä äänellä..ei oo isi kotona.

19. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 532
    87
    48
    Asiaa!! Ei todellakaan ole kohteliasta vittuilla työtään tekevälle ihmiselle, vaikkei puhelinmyyjät minunkaan suosikkeja ole.

20. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 125
    3 466
    113
    Mikään herjaus ei ole niille mummojen kusettajille liikaa.

Kohteliasta? Hmph.

21. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38
    Onko kohteliasta soitella ventovieraille ja yrittää luoda heille tarpeita tuhlata?

22. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63