Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nopea pokkari?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana pikkuteemu, 18 Marraskuu 2011.

    Vähän tällainen laiskanmiehen kysymys mutta joku teistä on jo tämänkin laajan aiheen läpi kahlannut.
    Pitäisi hommata perhekäyttöön pokkari joka olisi nopea kuvata. lyhyt laukaisuviive, ja lyhyt käynnistymisaika, olisi nopea zoomata, eikä sisältäisi mitään kalibrointisekvenssejä tms. tarkentaessa tai zoomatessa.
    pikseleitä, zoomia, kokoa tai hintaa ei tarvi paljoa olla.
    osaatteko vinkata mihin suuntaan lähdetään tähyilemään?
     
  1. Vs: Nopea pokkari?

    Canon S95:ssä on sellainen suurikokoinen tarkennuskierä objektiivin ympärillä, johon voi asetuksista asettaa haluamansa kameran toiminnon. Itse pidän siinä zoomia, jolloin zoom 'naksahtaa' kätevästi ja nopeasti eri polttoväleille: 28-35-50-85-105mm. Yksi naksu on yksi polttoväliaskel, kaksi naksua.. jne. Ei tarvitse jostain tunnottomasta napista arpoa polttoväliä.

    http://www.dpreview.com/products/canon/compacts/canon_s95

    En osaa verrata laukaisuviivettä muihin pokkareihin mutta ei se Canonissa mielestäni hidas ole. Käynnistys vie noin sekunnin, tosin virtanappula voisi olla vähän tunnokkaampi sormenpäälle.
     
  2. Vs: Nopea pokkari?

    S95 myös täällä ja käynnisty & käyttö on ihan asiallisen nopeaa.
    Optiikan ympärillä oleva rengas on jees. Minulla siinä on ISO -arvot.
     
  3. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nopea pokkari?

    Minulla on edellinen malli, s90,
    hieno peli.
    T Jukka
     
  4. Vs: Nopea pokkari?

    oho, siis oikea zuumi. kiitti poijjaat.
     
  5. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Nopea pokkari?

    Ystävälläni on Sonyn pokkari jolla se kuvaa videoita ja joitakin hdr kuvia suoraan. En kyllä muista mallia mutta sitä se kehuu ihan simona. Tässä yks Sonyn kamera.
     
  6. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 711
    59
    48
    Vs: Nopea pokkari?

    Canon S95 täälläkin, pojot sille, suosittelen!
     
  7. Vs: Nopea pokkari?

    Nopein mitä rahalla saa kaikilla vaatimuksilla on Nikon V1.
     
  8. Vs: Nopea pokkari?

    Mitä sä nyt selität? Nikon V-1 on vaihdettavalla optiikalla oleva järjestelmä, ja hinta perusversiona vähän alle tonni...
    Jos tuo on käsityksesi mukaan edullinen kotikäyttöpokkari, niin huhhuh  ???
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nopea pokkari?

    Tonnin hintainen järjestelmäkameran tarjoaminen pokkarina on tosiaankin ehkä vähän vedätystä. Mutta kyllä tuo Nikoni olisi varmaan hyvä vaihtoehto.

    Edullisempi vaihtoehto olisi joku m43 kamera. Nehän on helppoja ja tekevät hyvää jälkeä. Hintakin edullsiimmilaan alle 300e, siis selkeästi pokkariluokassa. Ainoa varjopuoli lienee koko, joka on enemmän kassinpohjalle kuin taskuun soveltuva.

    PS Minulla oli ennen Pana LX3. Se oli sarjassaan ihan hyvä. Jos ehdottomasti pokkaripokkari pitää olla, niin nyt ostaisin Olympus ZX-1:n vaikka se maksaakin luokkaa 400e.
     
  10. Vs: Nopea pokkari?

    LX5 ja tuota ZX-1 olen verokkina käyttänty kun olen dpreviewiä laiskasta lueskellut.
    Mutta kameraa siis käyttää 2vuotiaan lisäksi 6 ja 8 vuotiaat sekä minä ja se nainen joka meillä asuu muttei ole minulle sukua... eli tonni on liikaa ja saippuapalamuotoilusta plussaa.
     
  11. Vs: Nopea pokkari?

    Joo S95 on ihan näppärä. Mä liimasin siihen semmosen lisäkahvan ja se on ainakin mun sormille aika loistava juttu, muuten se on hiukka nulju töppösormille.

    V-M