Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen sama täällä...Millä autolla ?? kaikki alle 14min on ihan käypiä tuloksia, vakioautolla. Mun Rellulla 5 kierrosta on maksimi, ilman lisätankkausta.
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Tuo nopea sarjakuvaus tekee pahimman rajoituksen. Ottaisin itse rinteeseen Pentax Optio W90 pokkarin. Sarjanopeutta ei ole hirveästi, mutta kuten edelläkin on mainittu, on mielestäni parempi keskittyä muutamaan hyvään kuvaan/lasku tai hyppy. Tuo kamera kestää kosteutta ja pudotustakin ja sen saa kiinni karabiinihaalla mihin vain. Pysyy kyllä vauhdissa mukana. Lienee melkein "peruskoulun oppilaan kestävä kamera". Jos rahaa on, niin sarjanopeutta saa kuviin suurnopeuskameralla. Ne eivät kuitenkaan ole oikein rankkoihin oloihin rakennettuja. Kyllä nekin vaativat hyviin kuviin kunnolla valoa ettei tule "suttua". Tämä on siis vain vaatimaton mielipiteeni...
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Upeita laskettelukuvia, vaikka kameraa ei voi oikein kutsua nopeaksi, pieneksi ja kevyeksi nykymittapuulla (kuva 10): http://www.skiinghistory.org/Kruck1.html
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Todella hienoja kuvia! Manuaalitarkenteisella kameralla oleellista on etukäteen asettaa tietty tarkennustaso. Jos keli on aurinkoinen,niin syvyysterävyyttä saa tarpeeksi pienellä aukolla. Hetken mietittyäni ottaisin rinteeseen siis Nikon F2:n moottoriperällä ja virtalähteen kaapelilla lämpimään sisätaskuun. Nopeutta saisi sen melkein 5k/s.
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen No ei kai tällaiseen tarkoitukseen mikään manuaaliobjektiiveja käyttävä rautamöykky ainakaan paras mahdollinen ole? Nämä kuuskytluvun möhkäleet on ihan kivoja fiilistely vekottimia vaikka katukuvaukseen, mutta ei ne tuollaiseen vaativamman puoleiseen urheilukuvaamiseen parhaita mahdollisia ole. Itse ottaisin jonkin niin uuden rungon, että saisi uudet vakaajalliset objektiivit kiinni ja toimimaan. Nikonilta F5 ja F6 tai sit vaikka tuo F100 ja Canonilla taitaa olla 1-sarja ja miks ei vitonenkin. Muista merkeistä ei ole kyllä hajuakaan, ehkä niiltäkin löytyy.
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen F2 on 70-luvun "rautamöykky". Saa teräviä kuvia ilman vakaajaakin...vai eikö nykynuorilla ole enää hauista?
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Jonniin aikaa vielä mennään, niin joku ehdottaa Speed Graphicia...
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Kiitoos, olivatpa hienoja! Todella upeita! T. K.
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Heh, Speed Graphic, eihännyt toki. Mutta laatukamera Linhof voisi olla hyvä. (Heh?) K.
Vs: Nopea, pieni ja kevyt filkkakamera laskettelukuvaukseen Ovat hienoja! Mitä minä sanoin: Speed Graphic..... Hauska tuo bussista tehty hiihtohissi - kyllä ihminen on kekseliäs, varsinkin kun raskaan työn välttelystä on kyse http://www.skiinghistory.org/Kruck7.html