Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nopea ja edullinen 2-4 gb CF-kortti mistä?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tombb, 27 Heinäkuu 2006.

  1. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    Merkkejä on niin monenlaisia... Mistä mää tiiän, minkä voi ostaa?
     
  2. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    No, noi on tietty jo katsottu.

    Mbnetin haku ei itse asiassa ole kovin häävi. Sandisk-sanalla hakeminen listaa muistikortinlukijoita ja jotain rescue-softia mutta ei muistikortteja ja sanojen yhdistelmällä hakeminen tuottaa 0 hakutulosta. Hakeminen on siis käsipeliä ja edullisimmat hinnat johtavat tuntemattomiin merkkeihin ja pieniin, yhtä tuntemattomiin nettikauppoihin.

    Onhan noita muitakin merkkejä, onko jollain oikeasti kokemusta isommista Kingstoneista/Memory Corpeista/jne?
     
  3. Kutunluu

    Kutunluu Member

    252
    0
    16
  4. Juan

    Juan Member

    510
    0
    16
    Kokemuksia on kahdesta Kingstonin Elite Pro mallisesta 1 gigasista ja yhdestä 4 gigasesta CF-kortista. Kaikki on toiminut aina (siis vuoden verran, 4 giganen alle puoli vuotta) moitteettomasti, mitään ongelmia ei ole ollut.
    Voin suositella ainakin harkittavaksi, toki nuo muidenkaan hinnat ei ole kauheita.

    Itse ostaisin tällä hetkellä SanDisk Ultra II kortin, jos ostaa pitäisi.
     
  5. kb

    kb

    2 235
    0
    0
    Minulla on 4Gt:n Memory Corp Pro 133x -kortti (Telefotosta). Hyvinhän tuo toimii. Jäin tosin miettimään, että toimiikohan se nimensä mukaisella nopeudella 5D:ssä, kun jotenkin tuntuu vaan kestävän se täyteen kuvatun puskurin tyhjennys (tähän ongelmaan törmäilen musiikkia kuvattaessa, eli itselle on oikeasti tärkeää että kirjoitus on nopeaa). Pitää joskus testata Ultraan verraten tai yrittää simuloida tuo robgalbraith.com -testi (vaikka siitä välttämättä tulee vähän erilainen tulos). Luultavasti kyse on vain siitä, että nuo 5D:n rawit ovat sen verran isoja, että hitaaltahan se tuntuu joka tapauksessa, kun on tottunut 20D:en.

    Memorycorp-testi, ainoa jonka olen löytänyt, löytyy tuolta (Ranskaksi, babelfishiä käyttäen siitä saa selvää jos osaa vain englantia): Memory Corp CompactFlash Pro 133X 2 GB

    Tilauksessa minulla on muuten 4 gigan SanDisk Extreme IV kortti, joka oli vielä jokin aika sitten Verkkokauppa.com:ssa hintaan ~140 euroa. Nyt ovat korjanneet tuon, hinta on tällä hetkellä 317 euroa. Saapa nähdä, tuleeko se sieltä oikeasti tuolla halvemmalla hinnalla.
     
  6. Aktiivisessa käytössä on Kingston elite pro 2gb sekä sandiskin ultra kakkosia saman kokoisena sekä cf- että sd-mallisina. Runkoina on toiminut MK2 ja 5D ja kuvailut on ollut laidasta laitaan (nopeita ja hitaita aiheita). Mitään ongelmia "kop kop" ei ole ollut. Kingstoni on ollut käytössä vissiin noin vuoden. Eräs kolleega osasi tosin kertoa, että Kingston oli jaetulla ykkössijalla Vikingin (tjsp) pelastusoperaatioon tulevilla korteilla ja ykkössijalla tarkoitetaan tässä yhteydessä, että niitä tulee kaikista eniten.

    Edit: Itse olen mielummin käyttänyt myös pitkillä keikoilla 2gb ja pienempiä kortteja sen takia, että jos joku kortti sattuu menemään rikki tai jopa katoamaan (SD-kortit on aika pieniä) niin ei mene kaikki kuvat hukkaan. Lisäksi varmuuskopion lähes kaikki kortit heti kuvapankkiin.
     
  7. Tuolta olen tilannut itselleni kaikki mun kortit. Ja vain Sandiskin Ultra II:ia.