Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nokia 1020

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana AnselA, 11 Heinäkuu 2013.

  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Olin uutisissa näkeväni, että uusin Nokia -luuri oli kiinni pöytäjalustassa. Alkaa muistuttaa oikeaa kameraa, jos siinä on jalustakierre?
     
  2. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Nokia 1020

    Kenties vain lisävaruste-kahvassa:
    http://www.expertreviews.co.uk/smartphones/1300987/nokia-lumia-1020-revealed-41-megapixel-pureview-windows-phone

    "(...) Nokia has also introduced a camera grip accessory [that] adds a chunky hand grip, two-stage shutter button for focusing and shooting, an extra battery and a tripod thread."
     
  3. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 447
    440
    83
  4. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Nokia 1020

    Nörttien suunnittelema vaakakuvakamera, ei pystykuvauskahvaa. En osta.
     
  5. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nokia 1020

    http://press.nokia.com/products/media/8399/photo/nokia_lumia-1020_product_image/

    Jopa kohtuullisia kuvia saapi tällä möhköllä. Mutta en todellakaan ostaisi kameran takia 1020ä. Toisaalta en ostaisi muutenkaan.

    Tuo grippi-lisävaruste (toisaalta tämäkin on hinnoiteltu varmasti miten sattuu) on hyvä idea, kun se tuo vielä ylimääräisen akun jalustakierteen kanssa samaan pakettiin mukaan.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Nokia 1020

    Suunta on oikea, hyvä kamera kännykässä on kätevä, ei välttämättä kovin suuria tarvitsisi.
    Digipokkari on niin turha.
     
  7. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nokia 1020

    RB on täysin oikeassa, kunhan hinta on edes kohtuullinen.

    Tietysti RAW, ja täysiveriset manuaalisäädöt olis ihan jees
     
  8. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Nokia 1020

    Saman asian ajaa jos kamerassa on toimiva kännykkä, ei väliä kimminko päin.
     
  9. Vs: Nokia 1020

    Minusta ainakin järkkärit ovat ergonomisesti kovin huonoja puhelimena.
     
  10. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Nokia 1020

    Niinkuin digipokkarit ovat ergonomisesti huonoja kameroita.

    Voishan siihen järkkäriin laittaa kunnollisen luurin, vaikkapa bluetuutilla.
     
  11. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nokia 1020

    Kävi sama mielessä. Onhan niitä bluetooth "kellojakin" jolla voi vastata ja näkee kuka soittaa yms tähän liitettynä headset. Kameraan vain lähetin / vastaanotin ja bluetooth. Onhan näitä vaihtoehtoja. Meni vähän offtopic.
     
  12. Vs: Nokia 1020

    Mulle puhelin on ainoa laite, joka on käytännössä aina mukana. Siksi mahdollisimman hyvä puhelinosa kiinnostaa. Ergonomia voisi tietenkin olla parempi, mutta siinä mennään tietysti puhelimen ehdoilla. Seikka, jonka kanssa on vain elettävä mutta kaikkea oppii.

    Tärkeimmät asiat, mitä uusi malli tarjoaa 808 verrattuna, ovat optinen kuvanvakaaja ja tarkennuksen manuaalimahdollisuus. Luultavasti kuvanlaatu muuten on suunnilleen sama vaikka entinen Zeissin 5-linssiä 1 ryhmässä -rakenne on vaihtunut 6-linssiseksi. Saavutus on mielestäni se, että vakaaja ja lisälinssi ovat mahtuneet rakenteeseen, joka on entistä ohuempi.

    Omassa käytössä 35-millistä vastaava peruskuvakulma olisi parempi mutta kaiketi tuossa mennään laajojen kansanosien tarpeiden mukaan. Valovoiman säilyttävä ja käytännössä häviötön 3xzoom auttaa tietysti, mutta en vielä tiedä, voiko kuvakulman asettaa yhdeksi asetukseksi pikavalinnoissa.

    Koska en ole käyttänyt Windows-puhelinta, en voi verrata mitään, mutta toivon, että se on jouhevampi käytössä kuin 808n Symbian Belle.
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Nokia 1020

    Mä haluisin puhelimen, jossa on samalainen käyttöliittymä kuin E52:ssa; osaan sen pimeässä ja ilman silmälaseja. Akun pitäis jaksaa viikon, jos on pelkästää kuulolla. Ja akun pitäis voida vaihtaa ihan itse, ilman huoltokeikkaa. Ei taida 1020:n pystyä mun vaatimuksiini?
     
  14. Vs: Nokia 1020

    Minä taas lumian omistajana haluaisin älypuhelimen jossa olisi käyttäjäystävällinen käyttöjärjestelmä. Siis sellainen jonka kanssa pärjäisi työasioissa ja johon saisi softaa vapaa-ajan harrastuksia silmälläpitäen.
     
  15. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Nokia 1020

    Tuo käyttöjärjestelmä (ja varsinkin käyttöliittymä)  on se olennainen juttu.  Olen kerran ostanut Nokian älypuhelimen, ja NIIN tyhmä ei ole, että tekisin saman virheen toiseen kertaan - itsetunto ei kestäisi myöntää sellaista typeryyttä. Kyllä ihmisen pitää virheistään oppia. 

    Siten on ihan yks ****** maku, vaikka Nokia ymppäisi Summiluxin ja D800:n kennon puhelimen kaltaiseen laitteeseensa - niin kauan kuin Korean poika tekee kilpailevia tuotteita, minä en Nokiaan sekaannu.
     
  16. Tuus4

    Tuus4 Well-Known Member

    2 141
    41
    48
    Vs: Nokia 1020

    Ehkä Nokian kannattaisi luopua näistä leluista, tietoliikenneverkon päätelaitteista.
    Ne ovat ihmisten muotioikkujen heiteltävinä.
    Keskittyisivät tietoliikenneverkon perustaan.

    Kyllähän niillä leluilla tehtiin rahaa kun oli hyvä tuuri olla ekana paikalla.
    Nyt se on ohi.
     
  17. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Nokia 1020

    Niin tyhmä ilmeisesti saa olla, että ei näe mitään eroa ikivanhan Symbianin, Nokia Bellen, Harmattanin ja Windows Phonen välillä, vaan ylpeästi niputtaa ne kaikkia samaksi "Nokia-käyttöliittymäksi".
     
  18. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Nokia 1020

    Mun mielestä Nokian Win käyttöjärjestelmä on ihan hyvä, paljon parempi kuin kosketusnäyttö-Samsungin joka mulla ennen oli, se oli ihan hanurista.
    Vanhoista Nokian systeemeistä en tykännyt lainkaan, samaa kikkareluokkaa Samsunpaskan kanssa.
    Samsungia mulle ei enää tule.
     
  19. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Nokia 1020

    "Käyttöjärjestelmä" on median luomaa huuhaata. Puhelimen käyttäjälle käyttöjärjestelmän ei pitäisi näkyä millään tavalla.