Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tuntematon

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 8 Maaliskuu 2010.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hän käveli tänään salin läpi, jossa otin kuvia illalla 21 jälkeen. Kysyin, haluaako hän kuvatuksi.
    Hän halusi.
    En ole koskaan ennen nähnyt häntä enkä tiedä hänen nimeään.
    TJukka

2. Jaakko

Jaakko Active Member

1 177
    12
    38
    Vs: Tuntematon

Kaunista ja hienoa. Toivottovasti tapaat hänet uudelleen ja otat lisää kuvia.

3. Vs: Tuntematon

Höydi!

Tässä kuvassa ja siinä tähtitaustaisessa kuvassa olevat puolimustat kovan valon kovat varjot poskella sekä kaulalla ovat IHAN HIRVEET!! Skarppausta jatkossa :)

Mutta. Läsnäolo, tuo valokuvan mystinen musta laatikko, leijailee sun otoksissa kuin planeetta eetterissä! Siitä ns. peukku-tervehdys.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kiitos kommenteista!
    Itse pidän kyllä nykyisin kovemmasta ja kontrastikkaammasta valosta kuin ennen olen käyttänyt.
    TJukka

5. c

c Well-Known Member

5 425
    111
    63
    .

.

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Kova valo on kovaa kamaa.  Aina parempaa kuin joku softboxpelleily.

Valon toinen puoli on sitten varjo. Tässä kuvassa ne ovat  ihan asialliset.

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ns. peruskuvista on monta variaatiota, mistä ja minkä laatuista valoa tulee, miltä korkeudelta kuvataan jne.
    Mun mielenkiintoni on jo kauan suuntaunut tällaisen monen mielestä tylsään kuvaukseen.
    Mulle se merkitsee loputonta oppimisen, etsimisen, uuden ja epäonnistumisen/onnistumisen kokemista.

Mä näen niisä eroa. Itse taas koen ns. kertovat kuvat tai miten niitä nyt kutsutaankaan suurimmalta osilta tylsiksi.
    Niissä vängällä haetaan jotain tulkintaa jostain, mielellään sellaista, että se sisältää jonkin sanoman tai oletuksen siitä, että kuva herättää katsojan mielenkiinnon ja sitä kautta mielikuvituksen erilaisten tulkintojen etsimise. Valitettavsti 99 % niistä ovat mielestäni epäonnitumisia.
    TJUkka

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tästä kuvasta, ihmisestä ja tilanteesta vielä sen verran, että omasta mielestäni siitä on vaivaantuneisuus hyvin kaukana.
    T Jukka

9. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Ansiokas kuva. Ainoa häiritsevä piirre on silmäripsien epämääräisyys, kuin mascarakökköklimpit. Liikaa photari-käsittelyä?