Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

No, se sama paatti Tolkkisista

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Herra iso herra, 27 Elokuu 2013.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Eräs tuttu kyseli millainen ranta tuossa ja koska olen mukava heppu käväsin katsomassa.
    Aika ei ollut ihan nappi, mutta tiedän nyt koska on, eikä ollut tarpeeksi laajaa matkassa en muistanut että noinkin lähellä se on rannasta.
    Mutta nyt oikealla kädellä pari räpsyä kuitenkin, menen vielä uudestaan lähiaikoina oikeaan aikaan ja oikealla kalustolla, nyt tiedän miten tuosta saa valokuvan;-)

Tässä se ranta eräälle.

Ihan ei mahtunut sommitelemaan kuten olisin halunnut, mutta onx?

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: No, se sama paatti Tolkkisista

On.

3. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

4. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Porvoolainen harrastaja pyysi että käy itse ottaa parempi kun en tykännyt hänen sommitelusta ja miellessä oli myös dc netin maffer nimimerkin kuvat samasta paatista http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=12713451

Tuolla mafferilla oli asiallisesti sommiteltu ja eihän samoin sommiteltuja voinut ottaa, jotta hienman eri sommitelua kuin normaalisti hain.

Sen verran jäi häiritsemään että pitää mennä laajiksen kanssa ottamaan uusiksi.

5. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Jos tarkoitus on verrata näitä porvoolaisen harrastajan (ei sinun) kuviin, niin täytyy myöntää että enemmän pidin niistä toisista. Ei näissäkään sinällään suurta vikaa ole.

6. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Ei tässä ole tarkoitus verrata, kuten sanoin niin eilen tuli täällä yksäri missä kysyttiin rannasta mihin vastasin ulkomuistista ja aamulla teki mieli pullaa kahvin kanssa ja ajattelin vielä käydä katsomassa (toimiko muisti oikein), kun minulla on noin 10km tuonne.

Ei ollut tuolloin valon säteitä kohdistumassa paattiin kuten, mutta kun heitettiin ota ite parempi tyylinen kommentti, niin täässä mun sommitelu.
    Kukin saa tykätä ihan mistä haluaa, pitää varmaan joku Tuksuakin hyvin viehettävänä.

7. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Jaa, ajattelin vain kun otit asian esiin ja laitoit vielä linkinkin kolmannen osapuolen kuviin. Tässä nyt tulee hieman sellainen tunne, että taidat itse kuulua Tuksun faneihin. :)

8. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Mikäli oikein ymmärsin rivien välistä niin tarkoitit minua tuolla Porvoolaisella harrastelijalla, sellaiseksi ainakin itseni luen.

"Ei tässä ole tarkoitus verrata", ei ole eikä pidäkkään. Jokainen ottakoon omanlaisensa otoksen.

Tekstini ei Jari tarkoittanut että ota itse parempi, se tarkoitti juuri sitä mitä siinä luki. Eli ihan mielenkiinnosta halusin nähdä sinun näkemäsi version kuvasta, nyt näin ja kiitos siitä.

Oma kuvanihan oli täysin samasta kulmasta kuin tuo viimeinen, ainoana erona että omani oli otettu niin että mastot ja niiden heijastukset näkyivät kokonaan.

Kesusteluhan meni seuraavasti.

Jari:Hyvä valo, mutta se sommittelu on "metsässä".

Minä:
    Kerroin että haasteelinen sommittelupaikka kun on metsää ym.ympärillä  ja lopuksi sanoin että "Tämä siis vain minun mielipiteeni, en tiedä miten Siren olisi tai on paikan kuvannut??"

Jari:Minusta siellä on ylhäällä ja edessä tilaa, hyvä valo ja heiman harmi että ei ihan nappi (minun mielipide).

Jari:Olen tuo kuvannut muutamaan kertaa vasemmalla kädellä ohimennen, kun olen ollut menosa tai tulossa emäsalosta.

Minä:Mitäs Jari jos ensi kerralla pysähtyisit ja vetäisisit ihan oikealla kädellä, ihan vaan mielenkiinnosta.

Jari:Oletko ihan pelle?

Selityksiä Jarilta:
    -Aika ei olliut ihan nappi, mutta tiedän nyt koska on.
    -eikä ollut tarpeeksi laajaa matkassa.
    -En muistanut että noinkin lähellä se on rannasta.
    -Mutta nyt oikealla kädellä pari räpsyä kuitenkin.
    -Ihan ei mahtunut sommitelemaan kuten olisin halunnut, mutta onx?

Oma selitykseni oli vain että tuo valo kesti 4,5min. ja akku loppui 30min. jälkeen.

Ykkönen on ehdottomasti näistä paras kuva, upea valo ja hieno heijastus. Ainoa miinus kuten parissa muussakin kuvassa on tuo aikas kirkas aurinko, mutta muuten kyllä ihan kelpo kuvia kaikki.

Täytyy ihan muuten rehellisesti todeta että oli mukava nähdä sinulta tälläisiäkin kuvia, joten kiitos siitä.

No Hard Feelings

T:Jukka

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minusta nämä ovat ohimennen lonkalta otettuja räpsyjä

10. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Oho;-)
    Kauhea sepustus, mitä tähän nyt sanoisi???
    ÖÖÖÖ mikäköhän on täysin sama kuin mikä jne...

Edit.
    En osallistu mihinkään kuva kisaan, samaa paattia on muutaman viikon sisään kuvannut ainaki kolme kuvaajaa ja siitä otsikkoni.
    Piti oikein käydä katsomassa se toinen kuva, viimeisessä kuvassani on sama kuvakulma joo, mutta olen sen sommitellut eritavalla ja kuvan pointti on toi pilkistävä aurinko.
    Niin?

En koe tarvetta selitellä periteiseti ymmärrretysti kuviani.
    Voin kertoa kuvien ottoon liittyviä seikkoja, kosak kuvitteln että ne saattaa kiinostaa jotakin.

Katson usein valon suunnan ja arvioin pitäsikö tulla aikaisemmin tai myöhemmin kun kuvaan jotain staatista kohdetta.
    Tänään aamulla kun kävin niin totesin mielessäni että pitäisi tulla tunti viiva pari tuntia aikaisemmin tai myöhemmin niin ei olisi vastavaloa kuvauspaikan ja kohteen välillä.
    Mutta kun oli vastavaloa, niin sitten kuvataan vastavaloon.
    Ei tuo ole mitään selittelyä minulta.

Kuten myös että 28mm objektiin kohde ei mahdu siitä rannnalta, siten että sen saisi sommiteltua siten kuin haluaisin.
    Tämän ongelman saa ratkaistua toisella lasilla, se on vaan fakta ei mikään selitys.

Sitten minulta vielä usein kysytään että miksi vain ONX?
    No juuri tämän takia;-)

11. Vs: No, se sama paatti Tolkkisista

Heh!

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Tiukassa kisassamme paattikuvamisen kuninkuudesta (tai siis ainakin Porvoon  mestaruudesta)  alkaa kärkikolmikko jo repiä rakoa pääjoukkoon....  Kirikierrosta odotellaan!

13. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Naulan kantaan...

14. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Myös Kimo on Porvoossa jonkin aikaa.
    T Jukka

15. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

No, menee joku päivä, että Kimo saa kannettua kameransa rantaan, mutta sitten....

16. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kai nämä nyt yhteen ketjuun olisi voinut laittaa, sitähän sitä kaikille on viime aikoina toitotettu.
    T Jukka

17. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Onhan tässäkin 4 kuvaa, jotkut olisivat saaneet näistäkin 4 eri ketjua :)

18. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kuten matka- ja kissakuvista :)
    Ai niin, unohdin tietäväni, että sehän on täysin eri asia ;-)

19. Herra iso herra

7 709
    10
    38

(Kukkisella on näköjään suurta aktiivisuutta kohtaaniu, joten otin hetkeksi pois hylkylistalta ja vastaillaan.)
    Mielenkiintoista että juuri sinä kiinnätät moiseen huomiota, koska voit samasta sesioista perustaa kuukausikaupalla kymmeniä eri ketjuja.

Mutta näinen eroitamisella on pointinsa, ensimäisessä ketjussa oli liikaa häiritsevää "kohinaa" ja päätin laitaa siksi uuden ja sen jälkeen oli loogista laittaa osa3 myös eriksen.

Sinun massa spämmäämisestä poiketen kukin ketju on kuvattu erikseen.