Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 5 Maaliskuu 2009.

    Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Siis siltä ajalta, kun laskettiin sormilla? ;-)
     
  1. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Tossa kävelin antiikkiliikeen ohi. Ikkunassa oli aika kaunis helmitaulu, taidan mennä ostamaan sen. Siihen sitten laittaa toiselle puolelle omat varat ja toiselle omat velat. Sitten kattoo kuukauden lopussa kummalle puolelle pallot on siirtyneet. Aika rauhoittava tunne jos jatkuvasti on kenollaan tonne plussalle. heti kun alkaa könöttään pahasti miinukselle, alkaa tarttee funtsia... Tän alkamisen voi vaikka sitten sopia että tohon keskelle...
     
  2. AnttiO

    AnttiO Member

    201
    0
    16
    Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Samalla, kun guru perää ranskankielisistä sanoista suomennettuja sanoja suomen kieleen, niin hän samalla käyttää kirjoituksissaan englanninkielisiä lainasanoja ja slangisanastoa. Ranskakin on vain jalostunut vulgaarilatinasta ottamalla vaikutteita frankien ja kelttien kielistä.

    Ei vaan niitä voi kutsua verrannollisiksi kalvokameroiksi :)
     
  3. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Anteeksi, mikä pudotuspeli alkaa?
     
  4. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Olettaisin että koska tuossa puhutaan siitä Samsungin protopaja-vaiheen balsaveistoksesta jota on esitelty PMA messuilla niin alkuperäisellä kirjoittajalla on käsitys etteikö sekä µ4/3 (Panasonic+Olympus) että Samsungin hybridi mahtuisi  markkinoille samaan aikaan? Jos tästä on kyse, niin pudotuskilpailusta ei voine puhua ennenkuin tuotteet ovat edes kohtuullisen valmiita ja speksit+hinnat tiedossa. Sittenkin pitää erotella huhut ja tyhjät lupaukset toimituksista ja selvittää tuotteiden laatu + markkinointi. Eli, eipä tässä vielä ole paljokaan kiirettä ketään pudotella.

    Tai ehkä kyse on siitä että ketkä nykyisten kroppikameroiden myyjistä jäävät lähtökiihdytyksessä jälkeen eivätkä aloita tekemään uusia nykyaikasia (ja epäyhteensopivia nykyisten runkojen kanssa) optiikoita omiin peilittömiin järjestelmiinsä?
     
  5. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Ei kai ole kyse lähtökiihdytyksestä eikä hätäjarrutuksesta käsijarrukäännöksineen vaan kunnon stallarityyliin kysymyksestä:
    "kenen joukoissa seisot" ???
     
  6. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Itselleni on ainakin selvää että en tule koskaan ostamaan (omilla rahoillani) semmoista 35mm digisysteemiä. Kysymys ei ole pelkästään rahasta, vaan myös siitä että jos minun ei ole pakko työn/tms vuoksi rontata semmoista jätän harrastajana mieluummin sen kilon/pari liikaa muille. Olen todennut 4/3 koon minulle sopivaksi, kuvanlaatu on riittävä ja pikseleitä kuvissa nykyään useinmiten puolet liikaa (10mpix)

    Se että olisiko Samsungin luvatusta Hybridistä minulle ostettavaksi on ihan liian aikaista sanoa, kun tuotetta ei ole eikä sen tietojakaan olemassa.

    Panasonicin G1 ei innosta muotoilultaan ja luultavasti annan muutenkin tuon µ4/3 maailman kehittyä jonkin aikaa että sinne puolelle saadaan riittävästi optiikoita ja tarvikkeita. HD-videota en tarvitse joten se kalliimpi malli jäänee (14.140 opiskoineen) minulta kokematta.

    Olympus? tietäisikin. Optiikkapuolen osaamista riittää taatusti, he tekevät suunillen kohtuuhintaista tavaraa eikä ainakaan minulla ole ollut moittimista laadussa. Mutta kuten Samsungilla, pitäisi nähdä tuotteet/speksit että voisi sanoa mitään.
     
  7. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Pudotuspeli on varmaan alkanut jo ajat sitten ja joka viikko pitäisi innostua jostain, joka romuttaa vanhat standardit tai saa kaluston tuntumaan vanhalta, jotenkin tosi epäkiinnostavaa.
     
  8. ∞

    Member

    458
    0
    16
  9. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    kaksi mielenkiintoista huhua on liikkeellä:Nikonin isokenno kamera johon tulee uudet linssit ja isompi linssikiinnitys. sitten olympuksen ideoima autofocus järjestelmä, joka, mikäli olen käsittänyt asian oikein mittaa focuspisteet kennolta. Niitä focuspisteitä voi antaa useita ja kamera laskee sitten parhaimman  mahdollisuuden terävyystasoksi ottaen huomioon aukon, valon määrän ja halutun terävyyden tason.vaikuttaa tosiaan siltä että Pikku samsung räppänä alkaa olla historiaa enenkuin edes on ulkona...
     
  10. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Juu, tuo kuukauden vanha samsunki on kuitenkin semmoinen, joita noiden supazoomien olisi pitänyt olla alusta saakka.
    Se puoli vuotta vanha Nikon-juttu ei ole oikein edennyt.
    Vaikka jo oli listaa objektiiveistakin syksyllä:

        * AF-S MX Nikkor 24 f4.0G
        * AF-S MX Nikkor 45 f2.8G
        * AF-S MX NIkkor 85 f2.8G
        * AF-S MX Nikkor 135 f2.0G ED
        * AF-S MX Nikkor 200 F2.8G ED
        * AF-S MX Nikkor 65-180 f2.8G ED IF
     
  11. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    eiks tää ollu mun juonne, ja sun kuikuri pitäny pysyä pois niistä, mellasta sä omillas ja mä omillani. saadaan pysyyn joku rauha täällä. Onhan siellä toi Juhaa, se on varmaan ihan skarppi tyyppi. sen kanssa on ihan varmasti kivaa. mee sen kanssa ja anna mun ukkoilla ja leikkiä eläkeläistä ihan rauhassa. Me ollaan kuin vesi ja rasva, ei miksaa, kumpikin vaan skragaa ,että kumpi on päälimmäisenä. Siihen olen minä kyllästynyt, ja kaikki muutkin...
     
  12. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Lopettakaa jo, ettei tarvitse aloittaa  ;)
     
  13. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Ai sun juonteet on vain sun juonteita -ja muiden on myös oikeastaan kans sun? Voisitkos joskus pysyä aiheessa ja jättää sen ihmisiinmenevän  kehuvan ja aikuisenrakentavan kommentoinnin pois. Onnistuisikos mitenkään?

    Nämä elektonisten etsimien kamerat tullenevat kehittymään varteenotettaviksi, mutta vielä ei niiden aika peilikameran tilalle ole. Tosin peilikameroiden etsimen tason lasku digiaikana on kyllä kaventanut laatueroa -ja ihmiset jotka mielummin kuvaavat takatelkkarilla, heilehän nämä on joka tapauksessa ok.
     
  14. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    ... yllättävän helposti...voin välillä käydä vilkaisemalla, miten sulta...voisit muuten lukea uudelleen mitä Teemu sanoi tossa äsken...
    se on aika likellä...
     
  15. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Tuosta Nikonista voisi kyllä melkein vetää äänestyksen, että veikataanko mittaetsintä, vai peilikameraa.
     
  16. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    lue jatkojorinat mun saitilta www.jukkavatanendesigns.com avautuu ihan lähiaikoina eka postaus on mun "barnack basic" kamera joka näemmä tullaan toteuttamaan cosinan toimesta, vielä on kesken haluanko mitään muuuta kompensaatiota kuin" neron sädekehän " päänpääle. Samalle saitille tulee mun Rc designit ja nokialle suunnitellut vempeleet, esim kädessä pidettävä kännykkälaturi alueille ja tilanteisiin missä ei sähköä ole mailla halmeilla. voin sen tähän laittaakin, on se jo mennyt eteenpäin. Polkupyörän dynamosta moddattu laturi jota pyöritetään käsikkammella, virta menee tasaavan konkan kautta kännykän akkuun ja vara akun voi kytkeä itse vempeleseen. Idean sain kun katsoin vapareitten hinausta jäällä ja noi kaverit kelas ton liidokin ylös. se käsikelari oli moddattuna se laite...
     
  17. Vs: No niin. Pudotuspeli alkaa nyt. Uusi Samsung "pro" hybridi

    Tässäon pieni lahja miehelle joka näki niin paljon vaivaa edellisen kanssa: eilisen Model Expossa oli muutama juttu jonka  laitan muistoksi tälle: kun on valloittanut maat ja taivaat, ja jopa talviset rinteetkin, näemmä. vielä on yksi: vedenalainen maailma, kyl se sulta onnistuu.
    sitten kun on kaikki onnistunut ja on kaikkien alojen mestari, voi käydä näin: siinä sitä ollaan, ja kaikki kauniisti järjestyksessä. mutta mitens ne muut??