Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Quiquern, 30 Toukokuu 2006.

  1. Kimi

    Kimi Member

    71
    0
    6
    Olisko "erikoiskuljetus" paikallaan ... DHL TNT etc... tai vuokrakalusto paikanpäällä.
    T. Kimi
     
  2. T_Ni

    T_Ni

    507
    0
    0
    Onko sulla mahdollisesti omaa kokemusta siitä ?

    Ei ne tietysti mitään ammattilaisten työkaluja ole, mutta ei tässä kai siitä ole kysymyskään. Mulla on 2 gigaa kortteja ja niillä kyllä pärjää päivän. Illalla sitten hotellissa tiedostot siirtymään iPodiin, jossa ne kulkeutuu kotiin käsittelyä varten. Uskon, että homma toimii mainiosti ja kuten jo todettukin samalla laitteella on muutakin käyttöä.
     
  3. Lentokeeseen se "erikoiskuljetuskin" ne kippaa..
     
  4. Kimi

    Kimi Member

    71
    0
    6
    Kyllä kyllä, mutta "hiukan" hellävaraisemmin...
    Kimi
     
  5. Taidat olla oikeassa, supersuojatust rahtikontit saavat hellän kohtelun ja normiviskit tiputusta ja potkimista sen verran kun tupakalta keritään..vähän kuten pankeissa, vakuutusyhtiöissä, rautakaupoissa ja kapakoissakin on totuttu..
     
  6. Do diin.
    Reissu takana.

    1179 kuvaa tuli otettua henkilökohtaisella tasolla.
    Poistot tehdään vasta kotona, koska läppärin näytöllä kuvat eivät oikein olleet arvioitavissa. Ja kun tietokoneeseen kerran mahtui.

    Sinänsä läppäri oli oiva katselulaite ja varasto, mutta olisi voinut olla pienempikin. Langaton usbihiiri oli hermoja säästävä pikkuinvestointi. Seuraavalle keikalle voisi vähentää vaatteita edelleen ja pienempi läppäri mahtuisi, oman laukkunsa asemesta -sinänsä pieneen matkalaukkuun, jolloin liikkuvuus paranisi.

    Otin mukaan rungon lisäksi 50/1,8, 18-50 rupu, 2,8/80-200, zenitar, salama, loitot ja suotimia. Kaikki mahtui pienempään kameralaukkuuni, joka oli koneessa mukana. Näin sain myös llloistavia lentokone-ikkunakuvia, joita kukaan ei varmaan ole ennen ottanut ;-)

    Kaksi 2 gigan korttia ja kaksi akkua piisasi sopivasti, kertaakaan ei kortit loppuneet vaikka 200 kuvaa per kävely ei ehkä tunnu hirveältä varannolta digiaikana.

    Reitti muuttui alkuperäisestä Salo-Tamperesteri-Lontoo-Rooma-Milano-Frank Furt-Tampere-Salo:sta
    Salo-Tamperesteri-Lontoo-Rooma-Milano-Torino-Milano-Bergamo-Frank Furt-Tampere-Salo:ksi

    Hyppäsimme Milanon rautatieasemalta Torinonjunaan ja vietimme Milanon asemesta sen kolme päivää Torinossa. Torinosta takaisin taas junalla. Milanon kentältä hyppäsimme paikallisbussiin ja menimme läheiseen Bergamon pikkukaupunkiin vimeiseksi päiväksi ja yöksi. Kiva pikkukaupunki noiden aijempien suurien jälkeen ja wanha yläkaupunki oli näkemisen arvoinen.

    Mitään varsinaisia takaiskuja ei ällistyksemme tullut ollenkaan, Lontoon lentokenttäyö oli myönnetään, kyllä aika rasittava. Seuraavaksi kerraksi pari makuualustaa ja halpaviltti olisi kyllä arvonsa kultaa. Ne voisi siellä työntää roskikseen kun matka jatkuu.

    Ai niin: kaksi pikkupoikaa koitti Roomassa kadulla pihistää minulta kameralaukusta kukkaron. Tai siis luulivat sitä suodintaskua kukkaroksi ;-) No, minä kiroilin suomeksi niille vuolaasti ..mutta sinnikkäästi taas seurasivat. Minä vaihdoin hyökkäykseen ja otin roistonaluista muutaman kuvan ;-D
     
  7. Tämän tarinan sankarit muuten tuossa alimmassa kuvassa..rooma11.jpg
     
  8. motris

    motris Well-Known Member

    4 893
    769
    113
    Itse huomasin kanssa saman jutun Metro-lehdessä. Valitettavasti Finnair ei aio ryhtyä samaan käytäntöön. Finnairin tiedottaja Hetta Huittinen perustelee asiaa mm. matkustusmukavuudella ja -turvallisuudella. Britanniasta poiketen Suomessa matkustusmukavuus tarkoittaa Finnairin mielestä kai sitten asiakkaiden jonotuttamista painotarkastuksissa. Matkustusturvallisuutta Huittinen taas perusteli sillä, että hyllyt on mitoitettu kestämään vain tietty paino... Tästä voidaankin vetää johtopäätös, että ilmeisesti British Airwaysilla ei kannata enää lentää.

    Metro-lehden voi imuroida osoitteesta: http://www.metrolehti.fi/verkkolehti/index.php
     
  9. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Siis eikös BA ole juurikin Finnairin kumppani, eli kone saattaa olla sama joillain lennoilla? Tuossa turvallisuuslausunnossa onkin siinä tapauksessa vielä varmasti selittämistä ;-)
     
  10. Asiaa, olen myös kyllästynyt tappelemaan check-inissä kamojen painosta tai hikoilemaan betonisäkin painoisen repun kanssa. Sitten jos on läppäri niin pitää olla vielä joku varakovalevy, johdot muuntajineen jne.

    Viime reissu Kiinaan meni pelkästään Sandisk -korttien kanssa, ei mitään ongelmaa vaikka kuvasin kaksi viikkoa lintuja joihin menee yleensä paljon ruutua. Korttitilaa jäi vielä paljon ylikin. Ihan huonoimmat kuvat saa nypittyä pois jo kameran näytöltä tsekkaamalla, minun tapauksessani reilusti yli puolet.

    Kaupunkimatkalle tai viikon Kreikan keikalle läppäri? Ei tulisi mulle nyt edes mieleen..
     
  11. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    Blue1:llä pääsee Helsingistä Varsovaan (50-100€), ja sieltä junalla (25€) kolmessa-neljässä tunnissa Krakovaan. Tuli vastaan kun kevätreissua suunniteltiin. Onko kellään moisesta kokemusta?

    Mukaan vain yksinkertainen filkkavarustus, kuten kulttuurikaupungeissa pitää ollakkin. Nii.
     
  12. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 458
    203
    63
    Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    Blue-1 on ihan toimiva ja hyvä yhtiö, vaikka ei sapuskaa tarjoakaan.. usein edullinen.

    Junat keskieuroopassa ovat hävyttömän kalliita, Puolassa saattavat olla edullisia, kamoista kannattaa pitää huoli, tai vuorotella kuka nukkuu.. Sinänsä rautatieliikenne tuntuisi toimivan kohtuullisesti koko euroopassa, ainoa jossa aikataulut pitää on sveitsi.. Mutta ei kai tuo lomalla haittaa, paitsi huolella suunniteltuihin junanvaihtoihin kannattaa suhtautua varsin skeptisesti, mahdollisuus vaihdon onnistumiseen on 50%-50%. Kannattaa myös kysyä erilaisia vaihtoehtoja ostaessa lippuja, keskieuroopassa on useassa maassa 2 ihmistä ryhmä, jolloin toinen saa lippunsa puoleen hintaan.. muitakin variaatioita on ja joku niistä on usein edullisempi kuin peruslippu.

    Mutta ikkunoista ehtii nähdä maisemia ja paikkoja.
     
  13. Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    Italian junat on ainakin sopuhintaisia ja ainakin oman komemuksen mukaan siellä ei Pendoliinoja ole.
     
  14. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    Päädyttiin sitten pakettimatkaan, suorat lennot Helsingistä Krakovaan ja yöpymiset vanhassa kaupungissa. Tuli pyöreästi parikymppiä/naama/päivä kalliimmaksi kuin halvin kilpailukykyinen vaihtoehto, mutta plussana paikallaoloaika piteni puolitoista vuorokautta. Onkin pitkä aika siitä kun viimeksi olen tällaisen valmiin vaihtoehdon valinnut.

    Sitten Krakovan konkareille kysymys: mitä mielenkiintoista kaupungista löytyy?
    Turistisivuja olen plaraillut, mutta toivon että jollakulla olisi jokin persoonallinen vaihtoehto mielessä. Kesällä sain Riikaan monta mielenkiintoista vihjettä, nytkin elän toivossa.
     
  15. Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    Meidän Ateenankeikka realisoituu huomenaamulla aikaisin.
    Olen siellä käynyt 10v. sitten, mutta pakkokäyntikohde-ideoita otetaan vastaan. Akropoliilla ja wanhalla Olympiastadionilla tulee varmaan käytyä, kuin myös sotamuseossa, Plakan kadut ja Pireuksen satamaa unohtamatta. Muuta?
     
  16. Manu

    Manu

    190
    0
    0
    Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    No noihin tavanomaisiin kohteisiin joita mainitsit vielä lisäisin Likavitos-kukkulan, josta näkee hyvin koko Ateenan vähän laajemminkin. Kävin pari vuotta sitten viimeksi Ateenassa ja uusi lentokenttä oli melkonen härdelli. Ikkunatonta valkoista tuubia kilometri tolkulla. Taitaa muuten sotamuseo olla tuossa Likavitoksen alapuolella jos oikein muistan. Kukkulan kupeessa on myös iänikuinen ulkoilmateatteri, joka edelleen käytössä mutta tuskin talviaikaan. Monastirakin alueella on sunnuntaina kaikenlaisen antiikin ja romun myyntiä ulkosalla.
     
  17. Vs: No niin, Dublin nähtiin, mihin sitten seuraavaksi?

    Reissu tuli tehtyä, tuolla muutamia kuvia
    Ateenasta:

    1
    2
    3
    4
    5
    6

    Kaikki meni ilman kommelluksia. Ihan kesäkeliä oli: 18-20 astetta on arvioni. Kaupungissa oli vähemmän kissoja ja enemmän koiria kuin muistin ja kodittomien ja kerjäläisten määrä oli lisääntynyt. Itse asiassa en muista edes moisia nähneeni 10v. sitten. Uusi metro oli näppärä ja erittäin siisti, uusi uljas lentoasemakin oli nyt erittäin hiljainen. Hintataso sapuskoissa ja juomissa Suomen tasoa, toki salaatit huomattavasti raikkaampia ja juustoa ei säästelty.  Mitään vakavahenkistä kuvaamissuunnitelmaa ei ollut vaan tyylinä oli stupidos turisticos.