Vs: Syli Niin. Olisihan tuon voinut laittaa koiratopikkiin tai aloittaa vaikka leukatopikki . Tai olla laittamatta mihinkään. Ota nyt näistä selvää. Sylissä se kuitenkin oli. kapa
Vs: Syli No vaikka se onkin tarkoituksella tuolla sylissä, en mä ainakaan kaulan poimuihin tarkentais - ihan kohteliaisuussyistä. TJUkka
Vs: Syli Niin, että kohteliasta on kuvata nuorta kimmoisaa tissiä, sulkea silmät elämältä ja siltä todellisuudelta, mikä on meillä useimmilla. Minusta tuo ihmisen kaula ja poimut olivat todellisuutta, ja visuaalisesti kelpoisia. "Poliittisesti korrektia" on kuvata anorektikkoja ja pukea heidän päällensä muotivaatteita. Sitä ei kukaan tunnu pitävän epäkohteliaana. Tuo kuva nyt tarttui markkinoilta, joka pursusi sian läskiä joka kojulta. Minulla tuota pursuaa vatsan kohdalta. Kohteliaisuussyistä ei naama näy. kapa
Vs: Syli Huolimatta nuoren tissin kuvausetiikan pohtimisesta olit itsekin silti sen verran kohtelias, etteivät kasvot. Kumma, että jotkut eivät kritiikkiä kestä. TJukika
Vs: Syli Minäkin ihmettelen välillä, kun eivät jotkut kestä kritiikkiä. Vaan kun vuosikaudet/-kymmenet on tässä ammatissa/harrastustouhussa, niin eiköhän se kritiikinkin sietokyky kasva ja nahka parkkiintuu. kapa
Vs: Syli Sillä uskallisinkin aloittaa tämän herskyvän keskustelun. Vaarana tietysti olisi ollut että olisit kuulunut noihin koirafanaatikkoihin jolloin "otit sitten kuvan koirasta"-tyyppinen kommentti olisi ollut bensaa liekkeihin. Markkinakuvasarjaan kuuluvana, tuo puikulan muotoinen karvakasa sopii varmasti hienosti. Sellasta katukuvauksen otetta jos haetaan niin hyvin on onnistunut, hetken pysäytys. jos tässä taasen haetaan "mamman syliä" ja "koiran sielukkuutta", sitten mun pitää olla hiljaa..
Vs: Syli Tarkennus on sylissä ja koiran ilme kuvaa hyvin sylissä olemista; vähän surkeelta näyttää kyllä ilme, oisko pakkasta?
Vs: Syli Pakkasta pari astetta. Puiston kävelytiet nilkkaan asti vetistä sohjoa. Jonkunlaiset sikamarkkinat Budapestissa. GirlFriendillä kuvattu, aukko 2 ja 20mm pannukakku. Laitoinpa näytille, kun joku tuossa viehätti; ja hieman provoakin, jospa joku älähtäisi. Ja älähtihän kapa
Vs: Syli Monesti on huomannut sen, että itse kuva jää useimmilta huomaamatta, mutta kuvassa olevat sivuseikat piirtyy terävämmin kuin parhainkaan tarkennus.
Vs: Syli Tämä on sellainen kuva, joka on niin huono, että kääntyy hyväksi.Vähän kuin huono B luokan kauhukuva.
Vs: Syli Just. Tämä tuli minullekin mieleeni ja siksi postasin. Kun noita Budapestin kuvia selailin ja etsin projektiini kelvollisia, niin jotenkin tuo iski aina silmään. Kaikin puolin epäonnistunut, mutta silti siinä on jotain käsittämätöntä. Oivallisesti kiteytit tuon B-, etten sanoisi C-luokan kuvan taian. kapa
Vs: Syli Tarkennus ei ole kohdallaan ja kasapäin kommentteja (en lukenut kaikkia). Mun mielestä kuvasta tulee hyvin sellainen lämmin ja söpö fiilis.. Just sellainen kun ois mukava koiru sylissä Että joskus teknisesti heikompi kuvakin voi sisältää jotain mikä vaan sattuu miellyttämään älyttömästi.
Vs: Syli Näinhän se on. "Amatöörimäisen epäonnistunut" kuva saattaakin sisältää jotain "elämää suurempaa", lainatakseni P. v. B:ia. Onneksi ei horisontti näy, sekin olisi varmaan vinossa. kapa
Vs: Syli Valokuva on hieno väline hetkien tallentamiseen. Aina ei tunnelman välittämiseksi tarvita teknistä täydellisyyttä eikä syvempiä alitajunnan tasoja.
Vs: Syli Suokaa anteeksi, mutta tuo ajatus on niin huono, etta siinä ei ole mitään hyvää. Huono on huono ja hyvä on hyvä. Jos hyvää väittää huonoksi tai toisinpäin, on hyvyyteen liittyvässä ajattelussa jotain vikaa: teknis-obsessiivisuutta, kameraseuralaisuutta, traditionalismia, sääntö-obsessiota, mekanistista ajattelua, omaan tyyliin kiinnittyneisyytta, sattuman väheksyntää, vääriä painotuksia, tyylilaji-rajoittuneitta tai muuta sairautta. Tämä ei sulje pois sitä, että maailma on ristiriiitainen.