Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikonin MB-D80 Akkukahva

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana AndyCapp, 31 Heinäkuu 2010.

1. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63
    Netitä lueskellut tästä kahvata, ja eräällä sivulla(englantia) puhuttiin ettei toimisi kuin Nikonin omilla akuilla(EN-EL3e), eli ymmärsinkö oikein et turha tarjota tarvike akkuja?
    Mitäs kokekemuksia täältä löytyy moiseen kahvaan ja sen käyviin akkuihin?

Lisätään se tekstiä mistä moisen kysymyksen keksin paiskata

One thing I will caution you about is that the MB-D80 doesn’t like non-Nikon EN-EL3e batteries. Even if you put in an off-brand battery with a Nikon battery it will tell the camera that the batteries are too low to operate and you will get the flashing battery symbol in your LCD display.

2. Zany

Zany

13
    0
    0
    Vs: Nikonin MB-D80 Akkukahva

Minulla on Nikonin oman akun lisäksi 2xGB:n akkua ja toimivat hienosti MB-D80 kahvan kanssa.

3. Vs: Nikonin MB-D80 Akkukahva

Samoin mulla on MB-D80-kahva D80:n kaverina ja se toimii hienosti, kun käytössä on Nikonin originaaliakku ja Lenmarin tarvikeakku (yhdessä tai erikseen).

4. AndyCapp

3 561
    159
    63

Kiitos vastauksista, hämmentää vain tuollaiset kirjoittelu. Laitoin tilauksen GB akusta.

5. larsr

larsr

55
    0
    0

Itse olen kuullut tarinoita puolesta ja vastaan, samoin myös siitä miten Nikonin akkujen varsinaiset paristot tekee sama firma kuin vähän halvemmat tarvikeakut. Tässä on perää sikäli ettei Nikon kuitenkaan ole paristovalmistaja kuten esim. Sanyo tai LG, mutta totuutta en ainakaan heti netistä löytänyt.

6. turo

turo Member

299
    0
    16

Jostain olen muistaakseni lukenut, että BP GP tekee ainakin Canonin ja Nikonin akut.

edit: korjattu valmistajan nimi.

7. AndyCapp

3 561
    159
    63

Tämmöinen päänvaiva tuli, jos joku vois auttaa.

Kahvassa 2 akkua paikalla, kamera näyttää jotta lataus lähes 0.
    Oikean puolisen akun lataus nollassa ja vasemman 100%.
    Miksi kamera ei syö akkuja tasaisesti molempia/tai vaihda oikeasta akusta vasempaan kun lataus vähenee?
    Ohjevihosta en ole löytänyt ohjetta tähän?

8. Vs: Nikonin MB-D80 Akkukahva

En tiedä liittyykö asiaan, mutta kameran asetuksista löytyy kohta, johon voi määrittää kahvassa käytettävien akkujen/paristojen tyypin.

Onko kumpikin akku kunnolla paikallaan? Oletko kokeillut käyttää niitä toisin päin (molemmat täyteen ja toisin päin pakkaan, kuluuko ensin sama akku vai akku samalta paikalta)?

9. AndyCapp

3 561
    159
    63

Joo, tuon akun tyypin asetuksen olen tehnyt.
    Akut on kunnolla paikoillaan, tuota sama akku/samalta paikalta en ole huomannut/älynnyt katsoa.
    Tänään tutkin uudestaan asiaa, kamera näytti täyttä virtaa jäljellä, otin vasemman akun pois(tarvike akku) niin kamera ilmoitti akussa olevan n.50% jäljellä. Ja akku takaisin niin mittari pomppas täyteen latinkiin?