Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikonilta uusia FF-runkoja

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana keegan, 7 Helmikuu 2012.

  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Jotenkin tuo D800:n kenno tuntuu kutistuvan, kun paremmissa kännyköissäkin on enemmän pikseleitä....  :)
     
  2. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Niimpä, taidan vaihtaa Nikonit Nokiaan :)
     
  3. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 711
    59
    48
    Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    D800 tuntuu omaan käteen paremmalta kuin D700 ja kun D700:ssa ei oo videoo sekä 5Dmk3 on turhan kallis niin taitaa D800 mennä tilaukseen.. Mutta odotan hetken että pääsee testaamaan muutenkin kuin messuilla.
     
  4. Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Juupa, ne kutistuu kännypesussa ;-}
     
  5. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
  6. Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Imaging Resource "Comparometer" ™ Digital Camera Image Comparison Page sivuston kuvissa ISO6400 herkkyydellä D700 vertailukuva näyttää ensisilmäyksellä asiallisemmalta.
    Pitäisi toki kutistaa tuo D800 kuva D700 vastaavaksi jotta olisi täysin vertailukelpoisia.
    Mutta kyllä nuo Canon 5Dmk3 kuvat suurilla herkkyyksillä on kadehdittavia. (näin Nikon heebon näkövinkkelistä ;)
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Minä olen aika kova D700-fani ja silti nuo raw:t käänsi pään. D700:n tiedosto on toki paljon sulavampi käsitella - ja tarjoaa useimmiten ihan riittävää laatua.
     
  8. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Canonissa näyttää olevan voimakas kohinanpoisto, yksityiskohdat näyttävät vähän katoavan.
    Muovia ja kutinaa.....
     
  9. Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Joo ihan samaa mieltä  )
    Ei se ole merkkiä vaihtamalla parane.
    Meikä jo laittoi D800 tilaukseen, mutta vähän eri syistä kuin yleensä keskustellaan.
    Olen käytellyt D300 kameraa koirakisoissa, jossa tarvitaan kohtuunopeaa sarjakuvausta ja laajaa zoomialuetta.
    Kun piskit lähtee kopistaan mulla on kiinni 24-70 2,8 ja ekassa kaarteessa vaihdan 70-200 2,8 ja taasen maaliin tullessa 24-70 linssiin. Kuulostaa ja näyttää pöljältä, ja on sitä.
    Pitäis olla tietysti kaksi runkoa jne.....
    Kokasin D700:sta, joka FX kenno juuri ja juuri riittää kuvan leveydessa 70-200 linssiä käytettäessä lähdössä ja maalissa, mutta FX kennon 12M kuva ei ollut enään riittävästi kropattavissa radan kauimmaisessa päässä.
    DX kennollakin kun pitää kroptata 200mm:llä aika paljon.
    No kokeilin Sigma 50-500mm, ja palasin takasin Nikon linsseihin (tarkennus nopeus ja kropattujen kuvia laatu, höh, kohteen pitäisi pysyä paikoillaan :)
    Taasen Nikon yli 200mm vähintään 4 valovoimaset maksaa...

    D800 on pikselitiheys kutakuinkin sama kuin nykyisissä 16M croppikennoissa. Ja sitten on kuitenkin käytettävissä FX kennon leveys.
    Itse en kaipaa 40M kuvia, vaan ajatus onkin kutistaa kaikki kuvat lopulta 16-10M kokoisiksi. Omasta näkövinkkelistä D800 olisi meikälle nimenomaan kaksi runkoa (FX ja DX) samassa paketissa. Ei tarvii näyttää enään niin pöljältä, toivottavasti...
     
  10. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Halvempi ratkaisu olisi ollut ostaa toinen dx-runko, niin olisi ollut kamera kiinni sekä tele- että normizoomissa. Kaksi kameraa olla näyttää prööltä... Mutta komea pelihän se D800 varmaan on.
     
  11. Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Juu ilman muuta, olen kokassut muutaman kerran kakkoskameran kanssa (D60 ja nyttemmin D5100), hyvin meni.
    Mutteihan semmoisella kehtaa julkisesti esiintyä. Minä en ole PRO, joten tarvii yrittää näyttää siltä. Kaveri on ammattivalokuvaaja; hän voi esiintyä julkipaikoilla vaikka halvan pokkarin kanssa. Minun pitää esiintyä "kovat" kaulassa ja D800 antaa sopivasti juuri tätä painoarvoa, yrittelin tässä vaan todistella muille (=itselleni) D800 tarpeellisuutta.....
     
  12. Vs: Nikonilta uusia FF-runkoja

    Juu, muutahan eivät moista pro-aspektia huomaakaan, tai ainakaan eivät arvota sitä vaaditusti. En esimerkiksi itse osaa busskuskia mitenkään erityisesti kumartaa, vaikka olisikin lippis päässä...