Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

nikonii nipponista

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana dstroy, 11 Helmikuu 2007.

    Vs: nikonii nipponista

    Ei vaan etsimessä näkyy sellainen vihreä pallo kun tarkennus on kohdallaan, käsin tarkentaessa ja af:llä
     
  1. dstroy

    dstroy

    15
    0
    0
    Vs: nikonii nipponista

    ok, pitää muistaa.
     
  2. Vs: nikonii nipponista

    Mitkä noi? AF-objektiivit tosiaan autofokuseeraavat autofokuskamerassa, yllättäen ;-)

    Se tomii D200:sta ylöspäin ok. On siinä aika-automaattitoiminto siinä FG:ssäsi

    50/1,8:n on valovoimamielessä superlinssiobiskaströtö, elikkä ei tarvei pikpuks saadakse hyvi ominaisuksi.
    fokusaderaaminen voi olla pettymys pettymys nyky kameroilla, kehitys kehittyy ja rahalla saa huonoo. FG on siis little puks super etsin.
     
  3. dstroy

    dstroy

    15
    0
    0
    Vs: nikonii nipponista

    Ok. Tossa on papukaijaleima komedian mestarille.

    Ei siis kannata ostaa 1.4 koska toi 1.8 on jo erinomainen? Siinä säästäisi jonkinverran rahaa. Onko joku filtteri hyvä suojana, esim kirkas UV, tai vaikuttaako UV filtteri myös kuvaan jotenkin haitallisesti?
     
  4. Vs: nikonii nipponista

    UV-suotiminen vaikutuksia kuvaan voi arvioida teknofokuksen sivuilla
    Jos ostat 1,8:n, niin sen etulinssi on hyvin suojassa mekaanisilta uhkilta. Jos laitat siihen UV-suotimen eteen, tarvitset myös vastavalosuojan. Suojaamaan sekä suotimeen osuvalta valolta että suojaamaan sitä ohutta suodinta mekaanisilta uhkilta. Valovoimaeroa on vajaa aukko, 1,4:t ovat mekaaniselta laadultaan parempia ja niiden epäterävän alueen toisto on parempi. Kannattavuus on jokaisen omakohtainen kokemus ja päätös. Itse olen huomannut että kannattavuus on aina huono: rahaa menee 100% hinnasta.

    P.S. Minulla on 1,4:n myytävänä, joten hauku tässä sitten..
     
  5. dstroy

    dstroy

    15
    0
    0
    Vs: nikonii nipponista

    Oho aika rankkaa jälkeä tulee suodattimeesta. Hmmm. Pitää ajatella jos sellasen sitten siihen pistää. Tietenkin on myös muita suodattimia jotka tekee varmaan enemmän kuin suojausta mutta ne varmaan on jotain mitä kannattaa sitten rueta tutkimaan kun on kamera hankittu.
     
  6. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: nikonii nipponista

    Japanissa on muuteen kuulemani mukaan ihan vastaava tax-free kaupankäyntimahdollisuus kuin meilläkin, menettelytapoja en tunne, mutta on kuulemani mukaan aika yleistä erilaista elektroniikaa/kameroita myyvissä liikkeissä.. Itsekin olen menossa Kyotoon viikoksi kuvaamaan ja saattaa olla, että on tutustuttava aiheeseen kuinka edullisia nuo ovat....

    ps. Normi kännykkä ei toimi tuolla, eli jos olet yhtäaikaa Japanissa  (minä 23.2 - 3.3.07)ja Osaka-Kyoto akselilla, voisi hupina vaikka tavata.. Yhteyden otto laukun yksäreillä tms. jos paikkakunnalla nettikahvilat mahdollistavat tai majoituksen ryokan internetin.. Jos kiinnostaa?
     
  7. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: nikonii nipponista

    3G-kännykät sentään toimivat.
    Itse olen 3.3 Himejissä.
     
  8. dstroy

    dstroy

    15
    0
    0
    Vs: nikonii nipponista

    Joo tapaaminen olis jees mutta laskeudun Tokioon vasta 2.3'atta, siellä olen sitten ekat pari viikkoa,sitten Fukuokan pari päivää, Hiroshiman kautta himeji'n ja osakaan sitten kuukauden loppupuolella ja sitten pari vikaa päivää takaisin tokioon. Jos on sillä Kyoto - Osaka akselilla ja on päivä vapaata kannattaa ehdottomasti mennä katsomaan sitä Himeji'n linnaa muuten, aika makea paikka.

    Ja 3G kännykkä tuli hankittua tiistaina, siinä on jopa 2 megapixelin kamera, tosin ei ole kuin digitaalinen zoomi. Kuvanlaatu ei myöskään ole ihan sellasta tasoa että niitä suoraan ihmisille näyttäisi. Pitää vain ostaa joku iso muistikortti sitten japanista siihen, vaikka 1GB on jo aika hyvä mutta enemmän muistia tuo enemmän tilaa musiikille.
     
  9. Vs: nikonii nipponista

    minä hommasin haltin kynsikkäät, hyvät kuvatessa, vaikka ne tumppupäälliset hieman lerppuvat.
     
  10. dstroy

    dstroy

    15
    0
    0
    Vs: nikonii nipponista

    oho.

    Tosta tuli mieleen, miten kylmyys vaikuttaa digikameraan? Akku varmaan menettää tehoja mutta onko muita vaikutuksia? Esimerkiksi siihen kuvasensoriin tai muihin piireihin?
     
  11. Vs: nikonii nipponista

    Akut kuolee. Nestekidenäytöt tahmaa.

    Ja sensorit ja muu elektroniikka tykkää vaan hyvää.

    Mekaniikka voi periaatteessa myös jähmettyä, mutta käytännössä toiminee ihan hyvin.