Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon Z6_2

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tuus4, 4 Joulukuu 2020.

1. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 165
    41
    48
  2. diefenbaker

diefenbaker Well-Known Member

3 249
    857
    113
    Onko kokemuksia kellään Z6 vs Z6II autofokuksen nopeudesta?

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

22 470
    593
    113

Miten muuten objektiivi ja päivän/huoneen valoisuus vaikuttaa siihen?

Tuskin sulla sentään on estoa laukaisulle päällä eli laukeaa vasta kun on "tarkka"? Toisaalla mainittua koiraa ajatellen.

Viimeksi muokattu: 25 Joulukuu 2020
  4. diefenbaker

3 249
    857
    113
    Ei ole tietenkään focus priority päällä AF-C tilassa.

a1 AF-C-tilan ensisij. valinta "laukaisu"
    a3 tarkennuksen seuranta ja lukitus "nopea"
    a4 autom. kasvojen/silmien tunnistus "off"
    a5 tarkennuspisteiden käyttö "all"
    a7 AF:n käynnistys "vain AF-on"
    a8 joko "dynaaminen tarkennus" tai "automaattinen alue"

Ulkona hyvässä valossa ja sarjatulta täydellä nopeudella. Objektiivina Nikkor 50/1.8 Z ja "vanha" 105/1.4. Eli käytännössä pidän AF-on napin koko ajan painettuna ja laukaisinnapin erikseen myös. Kamera etsii sopivan AF-pisteen itse ja joystickillä voi korjata. Mutta ei vaan riitä AF-nopeus näillä asetuksilla mihinkään.

5. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

6 829
    2 962
    113
    Eikös toi ole aika minipäivitys. Toki on toinen korttipaikka, kun siitä on tiemmä kovasti naristu.

6. diefenbaker

3 249
    857
    113
    No - se toinen korttipaikka ei ole todellakaan tärkeä minulle. En ole muuten koskaan kuullut, että XQD-kortti olisi sanonut sopimuksensa irti. Mutta juuri AF-C:n päivitykset kiinnostavat. Muuten olen hyvin tyytyväinen Zetaan, mutta se ei ole mikään urheilukamera. Toisaalta olisi tietysti myös vanha D4S ihan hyvä investointi ("kakkosrungoksi"). Ja uusi Zeta sitten vasta, kun (jos) Nikon saa autofokuksen peilikameroiden tasolle.

7. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

6 829
    2 962
    113
    D500 on hyvä tarkentaja ja nopea, robusti runko ja hyvä skunkesto myös pakkasessa. Hyvä vaihtoehto kanssa, jos kroppi kelpaa.
    Itse vaihdoin pelittömät pois ja palasin D850een. Toki se on myös hyvä tarkentaja ja mulle riittävän nopeakin, mutta pikseleitä sarjakuvaukseen vähän liikaa. D500 voisi olla noitten koirien, ratsukoiden ja hevosten kuvaamiseen kova sana. Käytettynä voi löytyä tonnin pintaan..

Mirrored tykkää tästä.
  8. Mirrored

22 470
    593
    113
    Esityksiä silmäillen useimmat ovat yli vuodenkin takaa. Päivitykset.. hmm.. sport and Nikon Z6 - Google-haku

9. diefenbaker

3 249
    857
    113
    Minä käyn varmaan lainaamassa sen uudemman rungon ensi viikolla. Katsotaan sitten. Toinen vaihtoehto olisi myös, että odotan ensin ja ostan sitten vielä yhden koiranpennun lisää, kun Z8 tulee markkinoille.

mlphotic ja Mirrored tykkäävät tästä.
  10. Mirrored

22 470
    593
    113
    Onhan se todella tärkeää saada tarkkoja juoksukuvia paljon. :) No mutta en ole enempää sarkastinen ja tekniseltä kantilta asia on oikein kiinnostava. Kivikaivo meinaa että "For pro sports the D6 is still king" Nikon Z6 II Review

Nikon Z6 II Review Autofocus

Viimeksi muokattu: 26 Joulukuu 2020
  11. diefenbaker

3 249
    857
    113
    Olin jo tilaamassa Sony A9II rungon ja läjän objektiiveja, kun onneksi tulin järkiini. Kun tiedän kuitenkin jo nyt näin etukäteen, miltä ne pennun juoksukuvat sitten näyttävät. Niissä on iloinen pentu, joka juoksee kuvaajaa kohti ja silmät on täysin fokuksessa. Voisin vetää vinjetin vielä ympärille ja pehmentää taustan. Ehkä käytän niitä rahoja mieluummin ruokaostoksiin, ettei elopaino laskisi vaarallisen alhaalle tasolle.

12. Mirrored

22 470
    593
    113
    :)

Luonnekuvaksi liike-epäterävä vilahdus voisi olla hieno.

13. harri_s

harri_s

3
    2
    3
    Kyllä D4s on valovuosia parempi tarkentamaan esim kohti juoksevaan koiraan kuin z6II. 200/2 on aika armoton täydellä aukollla ja siinä ero on kuin yöllä ja päivällä. Paikallaan olevia kohteita Z:lla on ihan mukava kyllä kuvata