Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon Z yleisketju

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana emerik, 3 Elokuu 2020.

Tags:
  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Viimeksi muokattu: 6 Huhtikuu 2022
    mlphotic tykkää tästä.
  2. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 988
    629
    113
    Papparaisella taitaa olla kivikautiset näkemykset jostain sukupuolirooleista.

    Millä perusteella ko. kamera on muka ”enemmän semmoinen tyttöjen laite”?
     
    niffe tykkää tästä.
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 164
    502
    113
    Paljon parempi, eikä sytytä woke-roihua. Hyvin ne näyttävät mimmitkin kuvaavan millä tahansa saatavilla olevalla rungolla. Joskus kameroista tulee kuitenkin epämiellyttävän painavia comboja, eikä niitä koe mukavaksi edes iso mies. Oman kamera+akkukahva+zoomi+salama-yhdistelmän paino on ~3 kg, joten kameran hihnan ergonomisuus korostuu, jos haluaa viihtyä muutaman tunnin sen apparaatin kanssa.
     
    mlphotic ja diefenbaker tykkäävät tästä.
  4. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Kyseisen kameran saa kyllä pinkin värisenä jos kiinnostaa. Googlella löytyy kyllä kuvia. Mielestäni täysin tarpeetonta takertua yksittäisiin lauseisiin foorumilla. Itse näen foorumit paikkana missä voi keskustella rennosti. Ja tässä ketjussa on tarkoitus keskustella Nikon Z kameroista/objektiiveista ja siihen liittyvistä jutuista..
     
    mlphotic, AIM ja diefenbaker tykkäävät tästä.
  5. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 988
    629
    113
    Mitähän tekemistä pinkeillä kameroilla on tässä keskustelussa?
    (Meikäläisellä ei ainakaan juuri nyt ole tarvetta hankkia minkään väristä uutta kameraa).

    Mutta, jatka toki sinä ”emerik” pinkin väristen kameroiden kuvien etsimistä Googlen avulla, jos se kerran tyydyttää jonkin hieman omituisen tarpeesi.

    Ja silti juuri itse takerrut yksittäisiin lauseisiin! Mitähän jos eläisit itse niin kuin ”opetat”!

    No keskustele sitten rennosti, äläkä esim. loukkaannu jonkun toisen ihmisen puolesta.

    Jos haluaa keskustella vain ja ainoastaan Nikon Z -jutuista, niin silloin tosiaan kannattaa keskustella vain ja ainoastaan niistä Nikon Z -jutuista. Mikäli taas laajentaa keskustelua vaikkapa joihinkin luutuneisiin sukupuolikäsityksiin tai pinkkeihin kameroihin yms. niin sellainen saattaa houkutella paikalle muitakin kuin
    Nikon Z -keskustelijoita.
     
  6. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Siis Nikon myy Zfc kameroita myös eri väreissä. Koska jokainen meistä osaa googlettaa, niin silloin minun on turha tänne laittaa kuvaa kyseisestä kamerasta. Täysin turhaan yrität provosoida, koska minua ei kiinnosta kinastelu täysin tuntemattoman ihmisen kanssa netissä..
     
    mlphotic ja AIM tykkäävät tästä.
  7. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 988
    629
    113
    Miksi ihmeessä lässytät minulle Nikon Zfc kameran väreistä, olenko minä tai joku muu niistä kysellyt? (Ja juu, ei tarvitse vastata...).

    No lopeta sitten jo tuon paskan jauhaminen!
     
  8. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 185
    5 806
    113
    Rajalalta en olekaan varannut, eikä taida olla enää syytäkään, Hollantiin laitoin ilmoituspyynnin, kun tulee saataville.
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Miten tämä nyt näin meneekin, että vaihtamalla paranee ;-)
     
  10. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Suotta sitä vaihtamaan jos ei ole mitään pakottavaa tarvetta. Itse tykännyt mennä aina mahdollisimman yksinkertaisella välineistöllä. Vaikka zoomit on nykyään todella hyviä, niin itse en niitä halua kuitenkaan käyttää. Mitään tarvetta ei olisi ollut siirtyä peilittömään kameraan. Kuvaamisen suhteen mikään ei ole muuttunut miksikään. Hyvin pitkälti uteliaisuutta tuli vaihdettua jonka perusteella tämäkin ketju on tehty. Toki nämä kamerat paranee uusien mallien myötä koko ajan. Itse olen tykännyt Nikonissa ja siinä myös tulen pysymään. Eikä tämä ollut maksettu mainos.. :)
     
  11. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Nikonin sivuilla näyttäisi hinnat nousseen Z objektiiveilla. Mitä katselin noita hintoja eri verkkokaupoista, niin niissä ei ole vielä noussut..