Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon vs. Canon vs. muut pienet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana mjalka, 14 Toukokuu 2005.

Niinpä. Ajatella mihin pystyisit kunnon kalustolla ;)

Sepe

1. camera

camera

46
    0
    0
    300D:n ostin vain sen takia että napit ja toiminnot oli siellä missä odotti. luultavasti sama olisi tapahtunut minkä muun digijärkän kohdalla vs. pokkari. kyseessä oli ensimmäinen kerta kun pitelin kourassa muuta kuin pokkaria. canon on toiminut kuin junan vessa, samaa ei voi sanoa 30-vuotta vanhasta chinonista joka imaisee 4€ patterin tyhjäksi jokaisen kuvaussession jälkeen :) tosikuvaaja ottaa kuvia ilman valotusmittaria, mutta se siitä kuuluisasta japanilaisesta laadusta... laatu ei ole ihan samaa joka japanilaisen merkin kohdalla.

2. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    Sherlock. Katsotaan tekeekö 300D 30 vuoden päästä edes tuota vähää.

3. camera

camera

46
    0
    0
    onneksi digirunko on nykyään D60. voin nukkua yöt rauhassa, sillä D60 tallentaa postikorttikuvia vuonna 2035 joka laukauksella. chinoniin joudun luultavasti taas vaihtamaan patterin.

4. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    Melkoinen peli tuo chinon :) Minun kamerani syövät vai paristoja tai akkuja.

5. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Minun valinta on Olympus OM-1, kamera jossa on paras etsin mitä olen missään kamerassa nähnyt. Nykyinen valotusmittarin paristo on kestänyt kamerassa toistaiseksi n. 6 vuotta. Ja laite on siis ihan käyttöpeli. Jollain ulkomaisella foorumilla joku Leica kuvaaja totesi että OM-1 on slr-runko joka Leican olisi pitänyt tehdä...

6. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Täytyy varmaan antaa periksi, koska minä en todennäköisesti liki neljänkymmenen vuoden aikana ole yhteensäkään ottanut noin montaa kuvaa. Niistäkin vain murto-osa on itseäni tyydyttäviä, mutta hällä väliä- minäpä olenkin amatööri, eli kuvia en siis (enää) kauppaa. Niinpä voin kuvata sellaisella kameralla, mikä minua miellyttää eniten.

Sama täällä, useimmiten kuvailen tuolla. Mahtuu parin kakkulan kanssa mukavasti vaikka ulkoilutakin taskuun. Perusasiat on vehkeessä paremmalla tolalla kuin useimmissa uudemmissa, kaiken lisäksi kokoa ja painoa on vain puolet -kolmasosa esim. vastaavalla etsimellä varustettuihin nykykameroihin nähden. Hinnasta nyt puhumattakaan.

7. Minun kamerani eivät syö mitään, onko niissä joku vika?

8. Eipä kai siinä. Viimeksi tuo ruutumäärä tuli otettua lähes parikin kertaa (90 000 ruutua) saman illan aikana eräässä paikallisessa yökerhossa ja silloin kalustona Sony. Joten ei se ruutujen määrä vaan laatu ja käyttötarkoitus.

Mutta joo silloin kun haluan ottaa stillejä, niin yleensä muutama hyvä riittää. Canonia en tue pääasiassa sen takia, että ne eivät vaan sovi käteen (eli kun ei ole kiva ja rento kuvata ei tule hyviä kuvia jne.) Toinen syy on, että satun nyt vain olemaan K-Bajonetin kannattaja ;)