Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tapiola2006, 26 Joulukuu 2013.

  1. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Mulla on noi kaikki,50/1,4 , 85/1,8 ja 28/1,8 ja jokaisessa lukee made in China. Voi olla, että otan tämän liian kirjaimellisesti, mutta Thaimaata noissa ei lue.
     
  2. Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Uudessa 24-120mm F4 VR kakkulassa lukee ainakin Made in Thailand :)
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Minulle taisi mennä Kiina ja Thaimaa sekaisin (tarkoittaa: ei ole tehty Japanissa).
     
  4. m1xer

    m1xer

    359
    0
    0
    Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Aivan sama koskee niko nistiä ;)
     
  5. Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Luonnol lisesti, koko juttuhan on siitä ;-)
     
  6. Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Vaikuttaa vähän siltä että Nikon ei halua päästää muita samalle hiekkalaatikolle. Minua tämä asia ei kiinnosta/vaivaa kuin siltä osin että ainoa käyttämäni Sigman, Sigma 35mm f1.4 objektiivin, toimivuus on turvattu myös tulevilla Nikon rungoilla. Kysymyksessä on nimittäin paras käyttämäni 35mm f1.4-objektiivi, mukaan lukien canonin ja Nikonin vastaavat versiot. Terävin 35millinen 1.4 aukolla, ja focus shiftiä ei ole tavattu. Sigman sivuilta löytyi uusin ohjelmapäivitys, ja Usb-dockin ja ohjelman avulla viimeisen päivityksen lataaminen objektiiviin olikin helppoa: "tarkistetaan onko viimeinen päivitys" ja "haluatko päivittää viimeiseen versioon?" vastaus oli "kyllä" ja objektiivin päivitys tuli kuntoon. Ko. Sigmassa muuten lukee "made in Japan".
     
  7. Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Tai: jospa Sigma ei halua enää maksaa Nikonillekaan kynnysrahaa spekseistä?
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Minullakin olisi varmaan Sigmoja (ainakin muutama) jos tuosta voisin olla varma. Nyt voin olla varma vain siitä, että Nikon pyrkii tekemään Sigman (ja Sigmojen käyttäjien) elämän mahdollisimman hankalaksi. Paha Nikon :-(
     
  9. JPQ

    JPQ Member

    376
    5
    18
    Vs: Nikon/Sigma -yhteensopivuus muuttunut...

    Tarkoittaako tämä bajonetti vaihdos (vai käsitinkö väärin että tuo) että vain Sigmat lakkaa toimimasta? eipä taida jos nyt oikein päättelen myös vanhat nikkorit. Tarkoittaako tämä sitten yhteensä sitä että mun vaihdettava merkkiä. johonkin mihin saa tuon rakkaan manuaali nikkorin edes sovitteella ja maksaa kohtuu vähän.
     
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113