Elikkä tehdäkseni toivottavasti hankalan asian hiukan helpommaksi (minun mielestäni), niin mitä netin kuvapalveluista kannattaisi käyttää, niin että eri puolilta sukua voi ladata sinne kuvat niin että ulkopuoliset ei niihin pääse käsiksi ilman esim salasanaa tms? Eli jokin yhteinen latausmahdollisuus jolla voi ladata ilman "ihmeellisempiä" kommervenkkejä ja josta jokainen voi sitten kopioida haluamansa kuvat. Nimim. "tyhmiä kysymyksiä, mutta ei voi kaikkea tietää" -Jani-
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Flickrissähän on käsittääkseni mahdollisuus rajata kuvien näkyvyyttä, voisiko sitä käyttää?
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Juu, mutta kuvien lataus sinne on muistaakseni ohjelman kanssa? Ainakin itse lataan kuvat flickriin Uploadr kanssa ja ei siinä voi käsittääkseni laittaa useita jotka lataa ja ja hallitsee sitä? Onnistuuko muuten, jos flikriin onnistuu toisin niin kertokoon? Onko muita palveluita?
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Itse jaan kuvia sukulaisille Googlen Picasawebin avulla. Toimisi hyvin myös tuossa kysyjän sovelluksessa kun pitää ladata nettiin ja jakaa useamman kuin yhden hlön toimesta. Ja on mukavan hintainenkin - eli ilmainen (muistaakseni yhteen gigaan asti eli kannattaa vähän optimoida kuvia ennen kuin lataa nettiin). Picasawebin saa käyttöönsä seuraavasti: 1) rekisteröi googlen gmail-sähköpostiosoitteen 2) asentaa googlen sivuilta (Moving on from Picasa tms.) ilmaisen picasa3-kuvankäsittely- ja indeksointiohjelman. Picasa3-ohjelmassa on sitten mahdollisuus ottaa käyttöön oma Picasaweb-albumi ja sillä voi myös ladata valitut kuvat albumiin yhdellä klikkauksella. Kun halutaan rajata kuvien näkijöitä niin kuvia nettialbumiin ladattaessa yksinkertaisesti kirjoitetaan latausivulle niiden ihmisten sähköpostiosoitteet, joille haluaa lähettää sähköpostikutsun tulla katsomaan kuvia. Sähköpostissa on linkki jota klikkaamalla näkee kuvat. Muut kuin sähköpostilla kutsutut eivät silloin näe kuvia. Yksinkertaista ja tehokasta - ja ilmaista. Flickr.com on oikein kiva albumisaitti mutta siinä ei ole mahdollista rajoittaa kuvien näkyvyyttä vain halutuille henkilöille. Aina voi tietty laittaa oman nettisaitin pystyyn, salasanasuojata se ja jakaa sukulaisille salasanat. Ei sekään vaikeata ole, ohjeita on netti puolillaan, mutta maksaa muutaman kympin vuodessa palvelinvuokraa. --# Mablo
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Picasaweb:n käyttö onnistuu myös pelkällä selaimella, mutta kuvien uppaus ei ole yhtä näppärää kuin picasa3 -clientilla.
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Ach.. niin taitaakin tosiaan saada. Kiitokset tarkennuksesta. --# Mablo
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? "Palvelun omistus- ja kaikki muut oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus milloin tahansa muuttaa Palvelua, sen koko sisältöä ja tarkoitusta"
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Flickriin voi uploada kuvia myös sähköpostilla. Jokaisella tilillä on oma uniikki sähköpostiosoite. Kuvan otsikko mailin subjektiksi, selostus mailin bodyyn, ja tägit muodossa tags: tägi1 "toinen tägi" jne... Flickrin helppi-sivuilta löytyy ohjeistusta. Ja tietenkin myös selaimen kautta voi kuvat ladata.
Vs: Kuvat suvun kesken nettiin? Itse olen ollut tyytyväinen 1g.fi / kuvat.fi palveluun. Tilaakin palvelussa on niin ettei heti tarvitse optimoida. On näemmä tietyin rajoituksin ilmainen Kuvat.fi on koti sinun kuvillesi