Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hasselin tähyslasin säätö

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Nurmi, 13 Tammikuu 2006.

1. Nurmi

Nurmi

26
    0
    0
    Olisko kellään vinkkejä hasselin (500c) tähyslasin säätön/vaihtoon? Kannattaako edes itse yrittää, ei huvittaisi lähettää kameraa ympäri suomea huollettavaksi.

2. Nurmi

Nurmi

26
    0
    0
    Ok. Mistäs suomesta löytyisi henkilö jolla olisi kokemusta vaihtaa kyseinen lasi? Joku firma kenties?

3. vähän lueskelin enempi enkä ole ollenkaan varma lausunnostani enää.
    mä ainakin vaihdoin mamiyasta tähyslasin (focus screen) ihan manuaalin ohjeitten mukaan, ikäänkuin kyse olisi ollut opiskan vaihdosta..
    ..joku räväkkä hasseli-ukko varmaan ottaa tähän väkevää kantaa nyt kun keskustelu on saatu jo hyvälle alulle... että eiköhän varrota vielä hetki.

4. Nurmi

Nurmi

26
    0
    0
    Joo. Tää onkin hyvä saitti tunti sitten vasta rekisteröidtin käyttäjäksi ja heti alkaa löytyä ongelmaani ratkaisua. Hyvä hyvä : ) Sopikohan 500EL/M tähyslasi 500c:hen? olisi sellainen tiedossa joka on parempi kuntoinen kuin omani.

Kiitoksia pikkuteemulle!!!!!

5. en tiä mutta ebayssa on intescreenit halventuneet tuntuvasti.

6. Nurmi

Nurmi

26
    0
    0
    ok. Mulle on toi ebay maailma aika outo kun ei oo visaakaan. mut 2kympil saisin ton lasin jos se vaan käy toho 500seehen.

7. Esko Turkkila

Esko Turkkila Well-Known Member

1 180
    813
    113
    500ceessä oli muistaakseni tähyslasi kiinnitetty ruuveilla ja tähyslasin alla oli jouset työntämässä lasia ylöspäin.
    Suuri mahdollisuus epäonnistua itse vaihtaen.

8. Mallista 500 C/M alkaen tähyslasit ovat käyttäjän vaihdettavissa. Esim 500 C:n tähyslasi on vaihdatettava huollossa. Ongelma ei liene se ruuvien irti- ja kiinnikiertäminen vaan vaadittavat säätötoimet. Homman hoitaa ainakin maahantuojan huolto Color-kolmiossa, Kamerakorjaamo Mustonen ja Laine tai Tanner Oy.

T. Kerkko,

9. Ideana on se, että säätöön tarvitaan äärettömyyskollimaattori eikä sellaisia ole kuin kamerahuolloissa. Käytännössä jokainen kamerahuoltoja tekevä, jolla kollimaattori on, pystyy asennuksen tekemään.