Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon F80:n virtakatkaisin

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana pleppanen, 26 Elokuu 2007.

1. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36
    Tytölle ostin käytetyn Nikon F80- filmijärjestelmäkameran.
    Virtakatkaisimessa ei ole Off- ja On- asentojen välissä mitään kynnystä, vaan liike on hyvin kevyt. Itse asiassa aivan liian kevyt, koska kameraa laukkuun laitettaessa virtaska saattaa mennä vahingossa päälle.

Kuka moisen omistanut/omistava tietää: pitäisikö virtakatkaisimen Off- ja On- asentojen välillä olla selvä kynnys, jotta tahaton virran päälle laitto ei olisi niin helppoa?

2. T_Ni

T_Ni

507
    0
    0
    Vs: Nikon F80:n virtakatkaisin

Samalta se katkaisin tuntuu F80:ssä kuin D50:ssä, mutta suhteellistahan tämäkin on. Mikä toisesta tuntuu löysältä voi toisesta olla just hyvä.

3. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Lähdettiin tytön kanssa tänään kuvaamaan, ja paikalle päästyämme kaivoimme tytön F80-kameran laukusta. Arvaatte varmaan, että virtaskaa ei kamerasta löytynyt yhtään. Kun virtakytkin liikkuu ilman vastusta puolelta toiselle, tahaton virtojen päälle meneminen on liian helppoa.

No, ja joo: ei ollut vielä varaparistoja - tytön kamerassa kun on vasta ensimmäinen filmi sisällä ja kamerassa olleet paristot ostettiin vasta 3 viikkoa sitten.

Muistankin, minkä takia kuvaan itse FM3A:lla...

4. Hirvi

Hirvi Member

97
    0
    6

Kuvasin ennen F80:llä ja kyllä se virtakatkaisin ihan napakalta tuntui. Ei muistaakseni mennyt koskaan itekseen virrat päälle.

Itse kävisin huollossa näyttämässä.

Hyvä kamera tuo f80. Vaihdoin kuitenkin f100:een hp-etsimen ja ai-objektiivien sopivuuden takia.

5. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Onko kenelläkään hyviä ehdotuksia huoltoliikkeistä? JAS lienee kallein(?)

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kamera-Apu huolsi mun Nikkorin ja rungon taannoin. Hintaa en muista. Kuntoon tulivat.

7. Vs: Nikon F80:n virtakatkaisin

Jep jep.

8. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

:~)