Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon d800 saatavuus Suomessa?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Jackjonez, 6 Huhtikuu 2012.

  1. Jackjonez

    Jackjonez Member

    96
    0
    6
    Sattuko kenelläkään olemaan tietoa, miten d800:n saatavuus on Suomessa? Parista kamerakaupasta olen kysynyt ja vastaukseksi sain "emme tiedä, mutta tuotteita on tilattu". Voisi kuvitella, että ennakkotilauksia on tehty niin paljon, että menee vielä pieni tovi, kun noita saisi "suoraan hyllystä".

    Toiseksi, mihin kauppoihin voisi kuvitella kyseistä kameraa tulevan eniten myyntiin?

    Dänks.
     
  2. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Eniten myyntiin,montako tarviit.Rajalakin ym ottavat ennakkotilauksia vastaan.
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Nyt kun pistät tilauksen sisään, niin kyllä sinulla syksylä se kamera on.

    Luulisi, että nopeimmin kameran saa sieltä missä hinta on korkein. Ellei lähikaupasta sitten onnistu suhteilla asiaa hoitamaan?
     
  4. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    En viitsis enempää mainostaa mutta olen sillä kuvannut... Pätäkkää tarttis ladata pöytään jos omaan bägiin aikois siirtää. Emmin kuitenkin D3X:n ja sen välillä...
     
  5. Scorppari

    Scorppari Member

    114
    0
    16
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Telefotosta tilanneet, onko kukaan saanut D800?
    Edelleen tuolla tilauksessa, eikä mitään tietoa milloin?
    Eurojen menoahan tuo tietää, mutta nälkä kasvaa....
     
  6. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Ymmärrän vaikeutesi kehua itseäsi ;-)
     
  7. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Tämä selvensi monta asiaa, kiitos :)
    TJUkka
     
  8. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Ei sulla kovin montaa vuotta siinä mennytkään ;-}
     
  9. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Parempi myöhään kuin ei milloinkaan,
     
  10. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Sorry, en emmi enää: Leica M9-M ja asia ratkaistu ainakin moneksi vuodeksi.
     
  11. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Erään liikeen myyjää siteeraten, kun soittelin keskiviikkona: " jonossa on 30, ollaan saatu yhteensä yksi".
    Itse en jää odottamaan, vaan taidan ottaa D4:sen joiden jonot ovat lyhyemmät....muuten menee kesän reissut odotellessa jotain joka tulee kenties liian myöhään.
     
  12. MRe

    MRe Member

    118
    1
    18
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Olin hetken neljäntenä jonossa Porvoolaisessa kaupassa (menin jonoon pari viikkoa sitten). Ostin sitten omani viikko sitten toisen foorumin myyntipalstalta. Eli viikko jonotusta ja kamera oli laukussa. Kyseessä eemeli,  mutta on noita näkynyt ei-eemeleitäkin myynnissä. Maksoin sen mitä kamerasta pyydetään nyt - sekä ostaja, että myyjä olivat tyytyväisiä. Kai.

    Rajalalla kertoivat, että jono on 30+, eivätkä edes tarjonneet mahdollisuutta liittyä valittujen joukkoon.
     
  13. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Siihen asti kunnes opit mitä sillä mukana tulevalla Silver Efexillä tehdään...
     
  14. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    No mulla on jo DxO ja sillä voi nyt odotellessa kyllä väsäillä sekä M8 ja Hasseli CFV väritiedostoja TRI-X lookin mukaiseksi.. joten enköhän mä pärjää, sen aikaa kun hieron persettäni Limon penkkiin ja keräilen pätäkkää M Monochrom kameraan
     
  15. Ynos

    Ynos Member

    88
    0
    6
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Telefoto kertoi tähän mennessä toimittaneensa "noin 5" runkoa. Tavaran ja tiedon saanti maahantuojalta on kuulemma tiukassa.  Vertailun vuoksi Verkkokauppa.comin sivuilta näkyy, että ovat saaneet puolentoistakymmentä kappaletta sekä e-mallia että ilman e:tä olevaa.


     
  16. trio

    trio

    19
    0
    1
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Täällä Aasiassa kertoivat että jonot on pitkät joka liikkeessä ja että kesäkuun alusta olisi Nikonilta tulossa seuraava patchi kameraa, saa nähdä montako niistä tulee Suomeen asti. Itselläkin Telefotolla tilaus sisässä.

    Yhdessä kaupassa näin eemeli version objektiivien seassa ikkunalla kaupan, muuten ei oo paljon näkynyt.

    Odottavan aika on pitkä.
     
  17. clumsy

    clumsy

    15
    0
    1
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Mä sain sekä D4:n että D800E:n espoolaisen kivijalkakaupan kautta. Nimen laitoin listalle huhtikuun puolivälissä. Sitä ennen olin Rajalan jonossa, mutta käämi paloi Sanomatalon olemattoman asiakaspalveluasenteen kanssa.
     
  18. Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Minulla meni myös käämi R-kaupan jonossa D4:sen odotuksessa jossa olin Tammikuun toiselta viikolta alkaen. Peruin sen jonotuksen pari päivää sitten. D800:sta en edes yrittänyt saada samaa kautta mutta onneksi Clumsylla oli yksi vähän käytetty saksantuonti D800 kaupan ;-)
     
  19. clumsy

    clumsy

    15
    0
    1
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Sori, tämä menee vähän OT...

    Jari on oikeassa. Nikon Rumors (tuo lööppisaitti, jossa kukaan ei tunnusta vierailevansa!) kertoi huhtikuussa, että Saksan Amazonilla oli D800:sta hyllyssä. Reissu painoi päälle ja kamera oli saatava, joten tilasin omani saman tien. Varttia myöhemmin ne olivatkin sitten loppu!

    Mutta tuo D800E pääsi vähän yllättämään toimitusajallaan (odottelin sitä syksyksi). Onneksi meillä Jarin kanssa kysyntä ja tarjonta kohtasi!

    Tarinan opetus (jos tässä nyt on sellaista):
    Älä suostu R:n simputettavaksi, vaan kysy tilannetta pienemmistä kamerakaupoista. Myös kameralaukun myyntipalstalta voi tehdä löytöjä!

    -- Clumsy
     
  20. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Nikon d800 saatavuus Suomessa?

    Joko R-kioskikin niitä yrittää myydä?

    kapa