Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon D80

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jericho, 16 Elokuu 2006.

  1. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Kellään vielä mitään kokemuksia?
     
  2. Tuolta löytyy jonkinlaista. Sen kummempaa lienee turha odottaakaan, kun koko kamera on esitelty vasta viikko sitten, ja tulee kauppoihin vasta joskus myöhemmin.
     
  3. Kaipa Jouluna noista voi jollakulla olla mutua parempaa kommenttia.
     
  4. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    On, vituttaa jo valmiiksi, kun ei tuohonkaan ole varaa.. sitten joskus,kun tulee kauppoihin..
    Verkkokauppa.comiin sai jo pykätä ennakko tilauksia..
     
  5. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Sama ostaa jo käytetty D200, onhan se jo muinaisjäänne. :)
     
  6. Sä sen sanoit. Nyt mä voin vihdoinkin hankkia D200 hyllyyn tuon vm. 1937 Rolleicordin viereen koska olen huomannut että muinaisjäänteillä tulee hyviä kuvia.
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Kajjaanista voi hakea yhden ongelmajätteeksi luokiteltavan d200. :eek:)
     
  8. Ongelmajätteen hävittäminen asiallisesti on melkoisen kallista. Laita postiin tulemaan niin hoitelen asian ;)
     
  9. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Hinta vain sama..samoin rahavarannot.. :p
     
  10. Perusshittii Nikonilta. Onhan tuo luokassaan kai hyvä mutta ei erityisesti innoita höllyttämään lompakon nyörejä.
    Samoin nuo ohessa julkaistut linssit olivat pettymyksiä. Periaatteessa varmaan hyviä ratkaisuja "taloudellisesti" mutta kaipaisi jotain muutakin Nikonilta kuin perus paskazoomia. Nikonin primepää kaipaisi päivitystä varsinkin kun 28/1.4 on hyllytetty. Ja jos Nikon julkaisee yhdenkin uuden DX primen niin myyn Nikonini ja siirryn Canon käyttäjäksi.
     
  11. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    Kameravalmistajat tietävät hyvin, että kittiromppeet myyvät paljon paremmin kuin joku Nikkor D ISM ASPH ERG USM HUPS f1.2 35-millinen, joita ostaa yksi pröö planeetalla vuodessa. Onhan se Lexus hyvä auto mutta Toyotaa myydään niin pal enemmän, siis.

    Vastaavasti voisi sanoa niinkin, että kaipaisi jotain muutakin Nikonikkarilta kuin perus paskakuvia :) :)
    Eli ei ole kamerasta tai lasista kiinni loppukädessä, millaisia kuvia syntyy.
     
  12. Tuon tiesinkin, kyllähän minä tiedän että kittiromppeet myyvät X määrää enemmän kuin esim. prime peruskakkulat, säälihän se on mutta taloudellinen tosiasia on että 18-200 zoomia jengi himoaa. Onko liikaa vaadittu jos haluaisin hiljaisen 50mm kakkulan? Tai AF 28mm joka vastaisi vanhaa 28mm AI-S lasia laadultaan? Ilmeisesti olen pieni vähemmistö mutta eipä se mittää.

    Toisen paska on toisen helmi.;)
     
  13. Taitaa olla aika paljon lasia mikä näyttäis olevan ok kun kamerassa on se 6mp, mutta kun sen ruuvaa D200 tai D80 keulille niin jopas alkaa löytyä ties mitä vikoja reunoilta etenkin suuremmilla aukoilla kuvattaessa. Itseasiassa suunnitelmissa oli ostaa AF 24mm/2.8, mutta laitoin jäihin kun se ei ollutkaan huippuluokkaa D200 nokalla. <tähän viittaus ulkomaiseen testiin>. Ihan kuin se haittaisi minun kuvauksia mitenkään, mutta silti :)
     
  14. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    Niinno, ainakin mun on hiukan vaikea perustella itselleni, miten ihmeessä minun otokseni muka tarvitsevat 1200 euron lasin kameran nokalle.

    Nyt ollaan kyllä niin offtopic, niin offtopic. Juu ei ole vielä D80 kokemusta kertynyt. En tiedä ostanko. Jos SD-kortit ovat sikahalpoja niin mei bii. CF kortteja on päälle 5 gigaa, niillekin toivoisi vielä löytyvän käyttöä.

    Juu ja olen myös tätä nykyä erään 18-200 millin turistizoomin omistaja. On se niin juhlavaa kun on olkalaukussa vain yksi kakkula. Sitä jaksaa melkein kantaa mukanakin. Sillä saa kuvia, joita muuten ei saisi, koska kamera on messissä, oli se piirto sitten reuna-alueilla sitäsuntätä tai suttua ja sekundaa. Otettu kuva on siis aina jees, kamera hotellilla nou.