Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana photon, 21 Helmikuu 2013.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

    Noinhan se on, samoja pikseleitä siinä 1.3 kroppimoodin alueella on kuin täydessä kuvassa.

    Mutta jos latat telejatkeen, niin menetät valovoimaa ja tarkennuskin saattaa heiketä. Eikä telejatke varmaankaan objektiivista terävämpää tee.

    Voi tietenkin olla, että et huomaa telejatkeen aiheittaa kuvanlaadun heikkenemistä loppukuvasta. Mutta tuskin huomaat sitäkään, että onko käytössä täydet 24mp vaiko "vain" 16mp.
     
  2. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

    itse asiassa, jos käytettään laadukkaita laitteita, niin minun mielestä eron voi kyllä huomata lopullisessa kuvassa, onko se otettu tc 24mpix vai kroppi 16mpix.
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

    Itse olen ainakin huomannut, että lähes poikkeuksetta käyttäessäni 450D:llä (12mpx) otettuja kuvia, voin rajata niitä miten haluan ja siltikin pääsen pienentämään niitä ennen kuin sovitan ne valokuvatulostimelle. Mustesuihkarit ovat sitten luku erikseen, koska niihin ei riitä mikään bittikarttatiedoston koko kunnolla, mutta ne eivät olekaan valokuvatulostimia, vaan valokuvagrafiikkatulostimia.
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

    Olen nähnyt muutaman D7100:n kroppimoodilla otetun kuvan 1:1 koossa. Oikein hyviltä ne näyttivät. Onhan niissä 16mp resoa ja jäljelle jäänyt kennon alakin on vielä samaa luokkaa kuin m43.
     
  5. Amaz

    Amaz

    2
    0
    0
  6. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

    Pitkä tauko välillä tässä keskustelussa, mutta sanottakoon, että eiköhän tuo D7100 ole yksi parhaista APS-C koon rungoista.
    Nimimerkillä, Ei mitään omakohtaisia kokemuksia.
     
  7. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon D7100 tuli, masentavat speksit vs. D600

    ja hyvä niin.