Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon D4s

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana paraneva, 25 Helmikuu 2014.

  1. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Nikon D4s

    D3:sta D4:een parannus oli sen pari aukkoa plus parempi dynamiikka isoilla ISOilla, mutta siinähän olikin tuo D3s välissä, siitä en osaa sanoa mitään.
     
  2. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Voisi nikonkin jo tehdä sen
    4D-XS
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Jännä että markkinoivat V3:sta kakkoskamerana ammattilaisille. Kertoo jotain myös siitä miten sen hinta karkasi niin korkeaksi.

    Videon kannaltahan V3 on melko kiinnostava.
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Eikös D4:ssä ole parempi dynamiikka myös matalilla herkkyyksillä? D700:n yksittäisistä ominaisuuksista minua risoi eniten kirkkaan pään heikko dynamiikka jo perusherkkyydellä. Meni moni kuva tuon takia pikkuisen pilalle.
     
  5. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Hehhehhee.....miksen minä ole saanut kuvia D700 tuosta johtuen pilalle?
    Meillä on varmaan ollut eri auriko kuvissa.
    TJukka
     
  6. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    On käynyt niin, että täällä paistaa päivä risukasaan.

    Vakavammin. Etkö ole huomannut miten paljon parempi Fuji on tässä suhteessa?
     
  7. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Nikon D4s

    Ei se ainakaan mikään ongelma ole ikinä ollut.
     
  8. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    En ole kiinnittänyt huomiota d700 tuollaiseen, kun ei ole koskaan tarvinnut.
    Ei minua kiinnosta tuollaiset asiat, kun ne ovat täyttä huuhaata käytännön kuvauksen kannalta.
    kameroiden dynamiikka ja ominaisuudet ovat olleet jo lähes 10 vuotta riittävän hyviä.
    T Jukka
     
  9. Vs: Nikon D4s

    Juu, puhkinaiset auringonreunat on itse asiassa digi-ajankuvaa! Nitä ei vaan osata arvostaa ;-)
     
  10. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Hih ;-)
     
  11. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
  12. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Kysymys ei ole varsinaisesti dynamiikan puutteesta vaan siitä kirkkaan pään lopulta jyrkäksi muuttavasta sävyliukumasta. Kunhan huomaat asian, niin kyllä se alkaa sinuakin harmittamaan… Ja minähän olen parantumaton vastavalokuvaaja. D600 on tässä suhteesa aivan eri maailmasta ja jopa V1:n aurinkokuvat ovat nätimpiä kuin D700:lla.

    Mutta älä välitä, kyllä se D700 ihan ok kamera on kokonaisuutena... Tässä vaan mielestäni oleellisin parannus mikä viiden viime vuoden aikana on digitouhuissa nähty.
     
  13. Vs: Nikon D4s

    Mites D4s huippuvalot? Onko ne väärä keskustelunaihe? Ja saako verrata johonkin muuhun? Mutta ei D700een? ;-)

    Toki me voidaan avata D4s:lle muitakin juonteita. Ei se siitä ole kiinni! ;-D
     
  14. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Tuskin tämä on niin tärkeää, että kannattaisi.
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Taisi hypätä siihen kun Araneva harjoitti D3 vs D4 tuumiskelua. Onhan se tietty totta, että D3/D700 sukupolvi on jo antiikkia. Itse en kuitenkaan usko aivan täysin siihen, että parantuvat herkkyysominaisuudet olisivat digikuvaamisen edistymisen ainoa mittari.
     
  16. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
  17. Vs: Nikon D4s

    Ainakin minulle herkkyydet ovat riittäneet jo viitisen vuotta hienosti. #200 ISO on riittänyt kaikkeen, eikä kohina ole ollut printeissä mitenkään huomion keskipisteenä.

    Kuvan yleinen laatu alhaisilla herkkyyksillä on sen sijaan parantunut merkittävästi. Värit, sävyntoisto, kontrastisuus etc. Miinuksena jatkuvasti kasvava talletustilan tarve.
     
  18. Vs: Nikon D4s

    Aivan, et taida.
     
  19. Vs: Nikon D4s

    Ei kannata kuulemma verrata.