Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon D4s

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana paraneva, 25 Helmikuu 2014.

    Vs: Nikon D4s

    Ties vaikka itse tekisi mustavalkokuvia, kenties ja miten, aineetkin hakusessa hmm oliskohan mhdollista että ehkä voipi olla melkein harmittaa muiden jahkailu ;-)
     
  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Olettepa te veljeksiä :) Markkua kiusaa kun en tarpeeksi estottomasti kehu yhtä kameramerkkiä ja niffe taas epäilee, että sittenkin oli kyse puffaamisesta. Olisiko teidän syytä jutella vaan keskenänne?

    D4s ja vastaavia kameroita harva harrastaja uutena ostaa. Ovat useimpien mielestä turhan järeitä ja kalliita. Sensijaan niiden kautta näkyy aika hyvin mitä tekniikkaa harrastelijamalleihin on muutaman vuoden sisällä odotettavissa.
     
  2. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Nikon D4s

    Vaikea sanoa, koko ei ole ikinä ollut ongelma, ei ne fujitkaan taka- tai rintataskuun solahda, ovat pienempiä ja kevyempiä, mutta periaatteessa sama mukanakantamisen vaiva.
     
  3. Vs: Nikon D4s

    Heh... no joo... taidat olla sitten melkoinen voimamies jos on sama vaiva kantaa D4s kalustoa kun Fujin kroppikalustoa. Mä oon niin heikkopeikko, että kannan mieluummin Fujia. Mutta se siitä.

    Se mikä mulle merkitsee enemmän kun herkkyys kuvausnopeus yms. on kyllä dynamiikka. Nyt omasta mielestäni tuossa ei mainittu dynamiikasta mitään. Käsittääkseni Canon on ottanut vihdoin jonkin verran Nikonia kiinni 6D:n kanssa. Mutta nyt uutukaisen julkaisun yhteydessa tiedotteessa ei mainita sanallakaan dynamiikkaa. Vai eikö nyt ole tällä kerralla mitään uutta kerrottavaa?
     
  4. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Nikon D4s

    Ei varmaan olekaan, mutta kun kyseessä on perinteinen lehtikuvaajan kamera, dynamiikalla ei (hyvien nykykameroiden rajoissa) ole paljonkaan väliä suhteessa muihin asioihin.
     
  5. Vs: Nikon D4s

    Nikonin filosofia on tuoda markkinoille liian pieniä 3000 ja 5000-sarjan runkoja. Perkele tun tekisivät noista isokätisille rinnakkaismalleja kiinteällä akkukahvalla. Ei vaan D7100 pienempi istu kivasti käteen isojen lasien kanssa. Samahan tuo olisi jos pelkällä 18-55 kittitötteröllä, 55-300 muovipaskalla tai 35/1.8DX:llä kuvailisi, mutta kun on vähän erilaiset kuvaustarpeet -> painavammat lasit jne.

    Tai sitten tekevät noita 10k murikoita joille saa varata sitten 20k lasitavaraan..ja sherpa kaupanpäälle kantamaan ne isot telet kuvauspaikalle ja takaisin.
     
  6. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Nikon D4s

    Mulla oli pointtina vain ilmoittaa, että tällainenkin on nyt julkistettu, vaikka eiköhän sen kaikki kiinnostuneet muutenkin tiesivät?
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    Kuten jo kirjoitin edelle - tiedä sitten luetko muiden viestejä. Siis toistettakoon. D4s näyttää suuntaa sille minkälaista tekniikkaa on tarjolla kansanmalleissa parin vuoden päästä. Skodasi tuskin muuttuu Mersun maasturiksi ikäpäivänä.
     
  8. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Noi sun hymiöt ei pelasta sinua sanomasi sisällöltä joka on toisen henkilön toimien moittimista ja yrittämistä saada ne naurunalaisiksi. Onko nekin henkilöt jotka vastaavat kysymyksiini sinusta huvittavia koska vastaavat sinua huvittaviin kysymyksiin ja jopa asiallisesti, mitä sinä et ilmeisesti edes osaisi. Keittele sinä vaan kahvia ja jätä nämä harrastussivut valokuvausta harrastavien haltuun ;-)
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Minä kysyin mielestäni asiallisen tarkistuksen kirjoitelmaasi, en ole varma mitä tarkoitat siinä sanalla "epäilen", minä kun luulen, että tarkoitat juuri päinvastaista kuin mitä sana epäilen tarkoittaa.
     
  10. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Nikon D4s

    Saattaa olla kyse samasta asiasta, kun nuoriso nykyään sanoo "ehkä" se on sama kuin varmasti.
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D4s

    "Epäilen" oli sanavalinta jolla yritin varoittaa, että kyse on spekulaatiosta. Saman totesin viestin lopussa selväsanaisesti.

    Sille en voi mitään jos sinä "epäilet" minun tarkoittavan muuta kuin mitä kirjoitan. Mutta lohduttaudu sillä, että hymiöitä käytän sentään melko säästeliäästi :)
     
  12. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Nikon D4s

    Luulen, että tulen hyvin toimeen D4:lla, saavutettavat edut ovat melko pieniä, tokihan siinä on taas se pari aukkoa? lisää herkkyyttä, mutta pärjään hyvin toistaiseksi näinkin.
     
  13. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Noin varmaan, mutta nomad varmasti tuntee myös sanan oletan - luulisin;)
     
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Nikon D4s

    Ei se niin huono vertaus ole. Saksalaista tekniikkaa kummassakin. Jos toinen keksii jonkin  innovaation esim. moottoritekniikassa, on se aika pian toisessakin. Jos (siis JOS)  Mersun maasturissa olisi jotain innovatiivista tekniikkaa (mitä ei tosin ole),  niin parissa vuodessa sitä Skodankin kokoonpanolinjalla asennellaan. 
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Nikon D4s

    Entisenä 604D:n omistajana ja nykyisin VAG-konsernin tuotteella liikkuvana, en tiedä miten suhtautua tällaiseen vertaukseen tekniikan ollessa kyseessä :)
     
  16. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Nikon D4s

    Jos nyt jotain sanoisi otsikon aiheestakin, niin yllätyin luettuani speksejä, etsin vain 0,7X kun se A900:ssa on 0,74X, voisi kuvitella, että tällaisessa "nopean toiminnan" kamerassa on mahdollisimman iso etsin jotta hätäisissäkin tilanteissa saisi hyvän näkymän etsimen läpi.
    Myös se, että näyttö on kiinteä, on kummallista, voisi kuvitella, että lehtikuvaaja tarvitsee myös näkymää muiden yläpuolelta, tai vaikkapa "kaiken" alta, jolloin kääntyvä näyttö olisi poikaa.
    Mutta onhan toi helvetin hyvä kamera, noilla hinnoilla on pakko olla ;)
     
  17. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
  18. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Nikon D4s

    Ei tuota voi enää selkeämmin sanoa.

    Kapa
     
  19. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Nikon D4s

    Mercedeksen lisäarvo on aika helppo perustella ja laskeskella, jos on kyse ammattikäytöstä, jossa saa vähentää verot.  Osta Mersu, pidä pari vuotta tallissa, vähentele verot, myy.  No, myyntivoitto on verotettavaa tuloa, se harmi siinä on. Tuloa kummiskin.

    Entinen taksikuskituttu ei enää vanhuuttaan jaksanut sydänvaivaisena niin ajella, vaan teki juuri noin. Sai aika kivaa lisätuloa oikeastaan mitään tekemättä.