Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

NIKON D40

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana juuuulia, 26 Toukokuu 2008.

  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: NIKON D40

    On se hiukan parempi mielestani tuo kanonin versio 400D. Tuo nikonin versio eli D40 on todella karsittu malli mutta kumpikin tosiaan painii samassa sarjassa. Makuasia kummasta sitten pitaa. Tuo 450D kuuluu niihin ylihinnoiteltuihin kameroihin eli samalla hinnalla jo saa parempaa. D60 on myos toistaiseksi aika kallis kun kuitenkin aika samanlainen mita aiemmat mallit. Mutta tuo D60 on ihan jees kun saavat tiputettua sen alta 500e. Olympus ja pentax kannattaa myos tsekata kun kummallakin on ok kameroita. Ja kai se Sonykin voi tsekata, vaikka silla on nyt eniten petrattavaa viela.

    D80 mallia on sen takia aika kovasti suositeltu kun se antaa nikonin malleista parhaan hinta laatu suhteen. Todennakoisesti se paivittyy tana vuonna joten hinta on ollut aika halvahko. Tietysti kalliitahan nuo jarjestelmat on, hintaa tulee helposti kun ostaa viela jotain optiikoita.

    Itse koettaisin teina katsoa olympus E-510, kanon 400D, nikon D40* seka nikon D80 mallia. Ja sitten se optiikka, mika sopisi tarpeisiin parhaiten alussa. Ehka hiukan koettaisin pohtia omia tarpeita mita joskus myohemmin tarvitsee optiikoiden suhteen. Myos kaytettya voi harkita.

    <SIZE size="20"]*Ainoastaan sen halpuuden takia.</SIZE>
     
  2. Akku

    Akku

    18
    0
    0
    Vs: NIKON D40

    Onko tästä mitään hyötyä D40 tupla kitin kanssa? Sigma 70-300mm f/4-5.6 DL-M Mikä olisi sopiva kolmas objektiivi yleiskäytössä? Hintaluokka n. 200€
     
  3. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: NIKON D40

    D60sen kanssa kannattaa otta huomioon peruskitissä tuleva VR-kakkula, joka vielä tässä vaiheessa pakosti nostaa hieman hintaa.
     
  4. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: NIKON D40

    Eikös tuon VR:n saa "kittinä" varsin edullisesti?
     
  5. lende

    lende

    6
    0
    0
    Vs: NIKON D40

    Nyt on sitten hommattuna verkkokaupasta nikon D40kit+sb400-salama. Mahtui näppärästi videokameralaukkuun videokameran kaveriksi, joten on sitten kuvauskalusto kerralla mukana :)

    Mua ärsyttää tuo linssin(objektiivin?) suojus, se musta kova muoviosa joka on kamerassa "etummaisena" ja suojaa linssiä. Siinä ei ole mitään lenksua tai mitään, mistä vetäisi narun kantohihnaan niin ei sekään sitten hukkuisi. Ärsyttääkö tämä muita, vai olenko yksin ongelmani kanssa ;) pitää aina laittaa se taskuun ja taskussa on ehkä pölyä/nukkaa jne... ei hyvä. Jotkut kai käyttää jotain uv-filttereitä linssiä suojaamassa, onkos sellanen mistään kotosin?
     
  6. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: NIKON D40

    Digitarvikkeessa on linssisuojia joissa on sellainen lankakiinnitys..

    Linkki: Pro Lens Cap Linssisuoja - Digitarvike.fi

    ..nuo suojat langattomat kylla haviaa jos ei niista pida huolta. Itse olen nyt vain havittanyt yhden ja aika tyyriira ne on ostaa. Itse en ole noita langallisia ostannut joten en tieda onko se pitemman paalle toimiva ratkaisu sitten yhtaan. Tuohon filtteriin etta siihen riittaa ihan tavallinen suojalinssi ilman uv ominaisuutta. Kyseinen ominaisuus on turha kuitenkin digilla.

    Linkki: http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1131

    Joku tuollainen voi olla ihan riittava jos haluaa siihen halpaan kittioptiikkaan sen laittaa. Itse olen noihin omiin optiikoihin, kiinteisiin laittanut kalliimpia b+w suojia. Noilla ei ole varmasti mitaan kaytannon eroa mutta itselle periaate juttu toikin vaan ollut. Jos ostetaan hyva optiikka niin sitten laadukas merkki siihen, enka tarkoita hoyaa. =) Noista suojien hyodyista ollaan montaa mielta, jotku eivat niita suosittele (hajoamisen takia). Itse olen kayttanyt, voi vapaasti likaantua ja itse optiikka saa olla puhtaana.
     
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: NIKON D40

    Se laitetaan AINA samaan taskuun, josta se löytyy.
     
  8. Vs: NIKON D40

    Juu. Kantohihnassa se heiluisi tulessa raivotuttavasti.
     
  9. Vs: NIKON D40

    Intiassa ja Kiinassa pikku kätöset neuloo housuihin ihan varta vasten taskun. :)

    Lisäys: vasen tasku siis!
     
  10. Vs: NIKON D40

    Aika pitkä naru siis linssisuojaan? ;-)
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: NIKON D40

    Miksei linssisuojaa voi jättää laukkuun/kassiin kun ottaa kameran ulos? Aika vaikea etulasia on olalla kuljetellassa naarmuttaa ellei se nyt ihan kalansilmänä ulos työnny.
     
  12. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: NIKON D40

    Mikä laukku?
     
  13. Vs: NIKON D40

    Kyllä sekin onnistuu........ <SIZE size="80"]kokemuksella voin sanoa</SIZE>
     
  14. Vs: NIKON D40

    Kun muutaman metrin etenee tiheässä metsässä kamera käsissä niin jo on polassa naarmuja.
    Ehkä tuostakin jotain opin. Ei ole toistunut.
     
  15. Jampero

    Jampero

    1
    0
    0