Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

"Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana TStoor, 6 Tammikuu 2012.

  1. stabacus

    stabacus Member

    578
    0
    16
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Nikoni jätti nuo video ominaisuudet pois pro-rungoista siksi että mm. olympia kisoissa ei viimeksi päässyt kenttäkuvaajaksi jos kamerasta löytyi videomoodi. Televisiointioikeudet kielsivät sen. Nyt on maailma ilmeisesti mennyt eteenpäin.
     
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Halpisversiokin on aina tullut perässä, vrt. D3 - D700.  Eiköhän se D800 ole jo aika lähellä julkistusta.
     
  3. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Tai ainakin kehittynyt.
     
  4. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Sen halpiksen vaan olisi suonut oleva D700 luokassa hinnaltaankin.
     
  5. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Ääh, siloin sä toivoisit sitä kalenteri-gps-versiota, mikä auttaisi löytämään maailman parhaat kuvauspaikat, ja suuntaisikin kameran puolestasi, nerokkain nuoliosoittimin, se vinkkaisi myös parhaat aukot ja ajat kyseiseen kohteeseen. Esim. Acottin se neuvoisi menemään silloin kun on kisat, ja juuri oikeaan kohtaan...

    Maailma nimittäin kehittyy.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Jotenkin on alkanut pyörimään mielessä melko yksinkertainen kinoformaattikamera jossa olis hyvät perusominaisuudet mutta suuri osa "ylimääräisistä" ominaisuuksista pois. Tulee niin ähky noita speksejä lukiessa, tahtois kuitenkin hyvän kuvaamiseen käteensopivan kameran.

    Häjy juttu on vaan se, kun oon yksin ajatusteni kanssa.
     
  7. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Höpsis, onhan noista digi OM-1:stä ja Digi FM-2:sta puhuttu iät ja ajat.
     
  8. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Niin mutta tahtoisin kuitenkin AF-mallin, oon huono käsitarkentaja. Mulle kelpais vaikka D4 vähemmillä (perus-)ominaisuuksilla mutta etsimet tarkennukset ja kuvalaatu olis samat.

    Ei kameran tarvitte olla mahdollisimman pieni, ja esim. FM-2 ergonomia on todella persustasta.
     
  9. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Eli kamera jossa on hyvät perusominaisuudet, on jotain D4:n tapaista, mutta muutama juttu pois?  Taidat tosiaan olla yksin ;-)
     
  10. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Periaatteessa aika montakin juttua pois. Retroa en todellakaan kaipaa.
     
  11. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    En minäkään, vain toimivan huipputulevaisuutta edustavan mekaanisen sähkökameran ;-)
     
  12. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    hanki Leica M9-P...
     
  13. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    ...johon on mahdolisuus omilla rahoillani ;-)
     
  14. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    RB:n kanssa samoilla linjoilla. Haluaisin laadukkaan kameran valokuvauskäyttöön ilman ylimääräistä. Taitaa vaan olla turha toive. Ei sellaisia myytäisi kuin harvoille, jotka ovat joskus työskennelleet noilla herkuttomilla.
    Leican ysi ei ole sellainen. On liian rajoittunut käytöltään. Työvälineen pitäisi minun käytössäni taipua moneen, mm. arkkitehtuurin kuvaukseen. Shift-objektiivit. Tokihan esim. tuohon nimenomaiseen tarkoitukseen löytyy omatkin värkkinsä, mutta minulle parin auton hinta alkaa olla jo liikaa. Työni on kuitenkin enemmän suuntautunut muualle, siitä ymmärtämättömyydestäni jo olenkin saanut täällä toisella palstalla kritiikkiä (en osaa tehdä, tai ymmärrä tehdä tarpeeksi rahaa). Vaan kukin arvottaa elämänsä sisällön itse.

    kapa
     
  15. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Tarvitsetko sinä tosiaan nopean AF:n ja nopean sarjatulen tuohon hommaan, kuten RB? Tuskin kumpikaan teistä haluaa videota.
     
  16. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    NO, D4sen tulo tiputtaa sekä D3sen että D3Sn hinnat järkevämmälle tasolle. Sama tapahtuu seuraavan portaan koneille syyskuussa Photokinassa kun 700sen seuraaja tulee (viimeistään silloin).

    Eiväthän nuo hienot kamerat ole tulleet huonommiksi millään tavoin uusien tulon myötä. Hintakynnys hankkimiseen vain laskee nopeassa tahdissa 30-40%.
     
  17. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Tarvitsen hyvän AF:n, siis kohtuunopea riittää, mutta varman sais olla. Sarjakuvausta en tarvitse, en ole 2:ssa uusimmassa kamerassani  kokeillutkaan, kuulemma niissä semmoset on.


    Videota en tarvi, enkä livejuuta. Aika monta muutakin juttua on käyttämättä.....
     
  18. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    AF saisi olla, en nopeudestakaan valita. Tulen kyllä toimeen ilmankin, mutta silloin saisi objektiivissa olla kunnollinen tarkennuskierä.  Kuvaan myös muutakin, kuin paikallaan olevia kohteita. Nopean sarjatulen edut olen huomannut, kun olen joutunut valottamaan ruutuja hdr:ää silmälläpitäen automaattinen haarukointi valittuna. Käsipelillä tuo on liian hidasta, pilvet liikkuvat, ihmiset liikkuvat, puutkin heiluvat. Viisikin valotusvaihtoehtoa sekunnissa riittää minulle, kolme noin puolessa.

    Videota en tarvitse, sellainen on pikkukamerassa. Niin, että oikeastaan saa nuo härpäkkeet sittenkin olla, eihän niitä ole pakkoa käyttää.

    kapa
     
  19. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Tässä on sellainen hauska piirre, että kun on ominaisuuksia, tulee kuvaajalle hiukka avuton olo jos ei osaa tai halua noita ominaisuuksia hallita. mitäs siitä, teippaa nappulat piiloon..Minäkin olen laittanut M kasin MV moodiin ja kurkkaan ruutua vain tarkistaakseni että on valotus suunilleen hollillaan, senkin olen asettanut 2/3 aukkoa tummemaksi, kun olen oppinut että tummasta saa aina jotakin, puhki olevasta ei niinkään.
     
  20. Vs: "Nikon D4 släppt och utmanar Canon EOS-1D X på alla punkter"

    Kyllä ne nostavat kuitenkin hintaa. En tosin moiti tämän D4:n hintaa, minulle on aivan sama mitä bemaritkin maksavat. Lähinnä ketuttaa valmiksi D800 hinta.