Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon D300s

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Sipriina, 15 Elokuu 2011.

    Moikka

    Meinasin et menisin huomenna ostamaan Nikon D300s:sän,
    ajattelin vielä teiltä viisammilta kysäistä että onko tuo kamera ihan kunnon kamera.

    Tällä hetkellä mulla on Nikon D5000, mä en kovin paljoo oikeen osaa näitä hifistely juttuja,
    mut tuo Nikon D300s istuu käteen erittäin hyvin ja se on vissiin valovoimaisempi ja nopeampi kuin tuo D5000..
    Haluan myös että kaikki säädöt on käden ulottumilla, ettei tarvitse ruudun kautta säätää.
    Nii ja onhan tuossa mun kamerassa yks kuollu pikselikin..



    Nii ja sit sen pitää olla DX kamera ku en halua kaikkia lasejakin uusia...

    Nikon D3s ois kyllä aika hieno, mut liian kallis ja sit pitäis kaikki lasitkin uusia jne jne..


    Mut kehukaa/haukkukaa Nikon D300s:ää
     
  1. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Nikon D300s

    Melkein suosittelisin mieluummin D7000, kohisee selvästi vähemmän. Higg
     
  2. Vs: Nikon D300s

    D300s sisältää saman kennon kuin D5000, eli sen tuottama kuvanlaatu on täsmälleen sama mikä D5000:ssa. Ostamalla D300s:n saat suuremman etsimen, tarkennusmoottorin, enemmän säätöjä rungossa, paremman automaattitarkennuksen, suuremman sarjakuvausnopeuden sekä isomman ja kestävämmän rungon (mm. sääsuojaus).

    Ostamalla D7000:n saat muuten samat hyödyt, mutta lisäksi kenno on parempi ja videokuvaus toimii paremmin. Takkiin tulee sarjakuvausnopeudessa, automaattitarkennuksen laadussa ja rungon kestävyydessä.
     
  3. lide

    lide Member

    37
    0
    6
    Vs: Nikon D300s

    Rupee olee 300s jo poistomalleja melkeen, ota 7000 tai odota 300s korvaajaa.

    7000:ssa on sama sarjakuvausnopeus, säänkestävyys(osittain) ja kyllä sekin nopeakin on. 
     
  4. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: Nikon D300s

    Häiritseekö D300s:n kohina jos yrittää kuvata hiljaisessa mestassa? Onneksi mun kamerat ei kohise, kuuntelin äsken kaikki läpi...
     
  5. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Nikon D300s

    :)
     
  6. D300

    D300 Member

    498
    8
    18
    Vs: Nikon D300s

    Kun omistaa vanhemman version, eli D300:n ja ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa, niin enpä voi oikein haukkua...
    Aivan pelkkää hyvää sanottavana, vaan jos jostain pitäisi napista, niin aiheuttaa muissa läsnäolijoissa kateutta =) =) =)

    Ainoa rehellisyyden nimissä kerrottava seikka on tuo paljon parjattu kohinan kesto ja sekin ainoastaan silloin, kun mennään vaativiin kuvausolosuhteisiin, jossa pitäisi saada asiakkaalle asti vallitsevassa valossa tehtävää settiä.
    Kun ISO-arvoissa mennään jonnekkin 3200:n ja pitäisi saada julistetasoista kamaa ulos, niin kyllähän siinä kameran rajat vastaan tulevat.

    En moiseen kylläkään kelpuuttaisi edes D7000:sta, sillä käytettävyydeltään muutoin on enempi tuollainen harrastelijarunko, ja tällä tarkoitan D300:n säädettävyyttä eri tilanteisiin nähden.

    Mieluummin täyskennoinen tai D300s kuin välimalli...

    T: Vanhassa repussa paremmat eväät


    P.s. Ja saa tulla ilmottautumaan skapaan, jossa otan kummallakin esmes. 20 kpl A4 kuvia, max. ISO1600:lla, käyttäen samaa obtiikkaa kummassakin ja se joka erottaa erehtymättä, onko kuvat otettu D300:lla tai D7000:lla, saa allekirjoittaneelta pussillisen pähkinöitä.

    Eivät ne erot NIIN ISOJA ole.
     
  7. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Nikon D300s

    Jippii mun D90 on sitten lähes huippua kohinaltaan;), higg
     
  8. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Nikon D300s

    Muttet kykene siihen enää 3200 tai 6400. Niin ISOJA ne erot kuitenkin on  :D
     
  9. Vs: Nikon D300s

    Itsekin puntaroin D300s vs D7000 ja päädyin jälkimmäiseen juuri uudemman tekniikan ja suoraan sanottuna paremman kennon takia. D300s on oikeastaan D7k:ta parempi vain suuremman tarkennuspisteiden määrän ja paremman sääsuojauksen osalta. Sen runko on myös kokonaan magnesiumia kun D7k:ssa vain rungon takaosa on metallia, jos tällä seikalla nyt on loppujen lopuksi mitään merkitystä.

    Jos D300s olisi n. 200EUR halvempi olisin varmasti päätynyt siihen. Uusi malli lienee kuitenkin jo tuloillaan, joten tämän ns. obsoleettiversion saa varmasti vähän ajan sisällä poistomyynnistä vielä edukkaammin.
     
  10. ekiz

    ekiz

    28
    0
    0
    Vs: Nikon D300s

    itse päädyin 300s:ään. rungot on molemmat hyviä ja varmasti saa molemmilla hyviä kuvia, itse vaan tykkäsin 300s ergonomiasta ihan sikana, istuu käteen kun nenä päähän :p
     
  11. Vs: Nikon D300s

    Moi

    Itsellä on D300 (non s). Onkohan kellään kokemusta D300s:n ja D7000:n autofocuksen eroista noin käytännössä? Onko yhtä luotettava, nopea jne tuossa D7000:ssa? 
     
  12. Vs: Nikon D300s

    Mulla on kokemusta D7000 vs. D700 (D300s ja D700 sisältävät ymmärtääkseni saman automaattitarkennuksen). D700 osuu selvästi paremmin kohdilleen pimeässä. Nopeiden kohteiden seuraamisesta mulla ei ole kokemusta.
     
  13. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D300s

    Usealla taholla on kyllä väitetty, että D300s/D700 tarkennusjärjestelmissä olisi prosessoinnista tms. johtuva nopeusero. Ja varmaan myös niin, että D3s/x on sitten kaikkein nopein. Mutta ei kai tällä juuri merkitystä ole, riittävän hyviä kaikki ;-)
     
  14. Apollo

    Apollo

    17
    0
    0
    Vs: Nikon D300s

    D700 ei ole sama prosessori kuin D7k. D700 on sama tarkennusmoottori kuin D3-sarjalaisissa. D7000 on taas hieman "rampautettu" versio siitä.
     
  15. mpeippo

    mpeippo

    3
    0
    0
    Vs: Nikon D300s

    Itselläni oli myöskin vähän aikaa sitten pitkä arvonta D300s ja D7000 välillä. Paperilta luettuna uudempi oli viedä voiton mutta oma käsi oli sitä mieltä että se ei vaan ole sopiva. D300s siis lähti mukaan kaupasta ja hyviä kuvia silläkin syntyy vaikka onkin kohta romukoppaan joutava antiikkisella kohinatekniikalla varustettu runko.
     
  16. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Nikon D300s

    Kaikkihan on suhteellista ;) Ja onhan tuo jämäkämpi, Higg
     
  17. Vs: Nikon D300s

    Samoin kävi mulle. Mutta kai tuonne takanäyttöön ilmestyy kohta teksti: "Your sensor has been expired."