Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon D2Xs

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Olli Knuuttila, 23 Toukokuu 2016.

  1. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Törmäsin eilen illalla ihan sattumalta netissä yhteen Aranevan D2Xs:llä ottamaan kuvaan. Etsin niitä sitten varta vasten joitakin lisää ja tykkäsin, siis kuvista ja jäljestä. Piti tänään käydä itsekin kokeilemassa, Nikkoreilla siis, minulla kun tuo oli jäänyt Helioksen kaveriksi kokonaan, ja tulee niin harvoin sopivaa kuvattavaa sille yhdistelmälle.
    Kuvailin vähän maisemaa, vähän miljöötä ja paremman puutteessa muutaman henkilökuvan vaimosta. Vallitsevassa päivänvalossa, joka toki oli tänään armelias. Ja sitten koneelle...
    On se vielä eto peli, 2006 valmistunut laite, jää taas aktiivisempaan käyttöön...
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D2Xs

    Retroilija :)

    Mutta mitä kameraan tulee niin D3:n ilmestyttyä aika moni D2x:n omistaja päivitti kiivaasti uuteen malliin. D2x oli yhden aikakauden loppu Nikonille.
     
  3. lunnifer

    lunnifer Member

    930
    12
    18
    Vs: Nikon D2Xs

    Minä tykkäisin kuvata edelleen D1x:llä, jos sillä se kuvaaminen ei olisi niin kamalaa. Lähinnä ne akut se ongelma. Hitailla ISO:lla jälki miellyttää edelleen.
     
  4. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Vs: Nikon D2Xs

    Se oli mainio kapine, jos oli valoa riittävästi.
     
  5. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Nikon D2Xs

    joo, kyllä minä itsekin olen noihin seuraavan sukupolven täyskennoisiin pääasiassa siirtynyt (kyllähän nekin mallit tosin ovat jo 8 vuotta vanhoja, että kai tuo retroilija on kohdallaan, vaikka itse olen enemmän sitä mieltä, että nuo ovat riittävän hyviä ja minun tarpeeni täyttäviä) ;) ), mutta kyllä tämä D2Xs mulle päivänvalokäyttöön nyt taas tulee mukaan, sen verran minä siitä ja sen jäljestä  pidän. Täytyy vielä kokeilla studiossakin lisäkamerana, kun tulee sopiva malli kohdalle.
     
  6. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Nikon D2Xs

    Ei ole. Retro tarkoittaa uutta tavaraa, joka matkii entisajan tyyliä. Monet Fujistit ovat retroilijoita. Vanhaa tavaraa käyttävät ovat jotain muuta, esimerkiksi nostalgikkoja.
     
  7. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Nikon D2Xs

    Faktisesti, määritelmän sisällön kautta, totta.

    Onko määritelmä sitten osuva? Nostalgikko en tunnista olevani, pikemminkin ehkä "kehityksen" suhteen skeptikko. (Onko kehitystä se, että luodaan tarpeita, kehitetään tuotteesen ominaisuuksia, joilla ei ole todellista merkitystä suurelle osalle tuon tarpeen sisäistäneistä.)
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Nikon D2Xs

    Retroilua nimissä käytetään niin uutta kuin vanhaakin tavaraa. Oleellista ei olekaan tavaran ikä vaan, että se kantaa johonkin menneeseen aikaan liittyviä merkityksiä.