Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon D2X

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Heli, 1 Syyskuu 2005.

    Jos F4S on liian iso ja F90x sopiva, niin tuo voispi olla hiukan isohkonpuoleinen kyllä..
     
  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Ei oo muuttunu. Kyllä mä sen Hasselin vielä hankin. Ihan tosi. Sitä paitsi, Hasseli on ollu aina mun Se Suuri Unelma (sen kaikki entiset vknettiläset tietävät jo aika tarkkaan ;-) ) ja ihmisellä pitää olla unelmia. Kyllä mä ajattelin sitäkin, että ostaisko Hasselin ja siihen digiperän, mutta hitto, maksaa ihan liikaa meikäläisen kukkarolle.

    Mietin just sitä, että ostanko vuodenvaihteen jälkeen vai vasta vuoden päästä. Jos ostan vuoden päästä, ei tarvi myydä mitään vanhoja kameroita pois, mutta jos ostan nyt niin jostain on luovuttava.. Joten, odotan hinnan laskua edes tuonne neljän tonnin tienoille ja sitten vasta kauppaan.
     
  2. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Kiva kun tulit kertomaan, juuri tuommoisia juttuja halusin kuulla, siis oikeita käyttökokemuksia. Asiaa ajateltuani tuo tulee olemaan mun seuraava kamera. Se on tosiaan vielä vähän hakusessa, on tuo mun laukussa ennemmin vai myöhemmin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jes! Heli on saatu mukaan digihurmokseen! Vielä, kun käännytetään se Osku... ;)
     
  4. Helillähän on ollut D70 jo vuoden.
    Minusta sille sopii tassuun varmasti paremmin se tuleva D200, jos nyt pakko jotain on ostaa...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin taitaa olla. Mistäs sulle saatais kennollinen järkkäri? ;)
     
  6. Onko se nyt niin kuin olen hiukan aikaa jo uumoillut;)?
     
  7. Enpäs tiiä ;-)
    2007 kalenterista varmaan..
    ..kameroita kyllä piisaa nytkin ;-D
     
  8. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Johan tuon tyylistä huomaa ;-)!
     
  9. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Hitto, eikä kyse oo mistään pakosta. Vaan halusta.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se taitaa olla ;). Ihmisille pitäisi antaa nykyään kasteessa myös nick, joka seuraisi läpi elämän eri foorumeilla. Jo nimen saaneet pitäisi velvoittaa käymään maistraatissa rekisteröimässä oma nicki ;).
     
  11. Joo, mielihaluja on monenlaisia... niinku meikäläisellä tuo 1DmkII tai jopa N-versio siitä... ehkä se N kuitenkin.
    Kuitenkin olen tässä monasti miettinyt, että josko sittenkin se 5D tuohon 20D:n rinnalle, niin ois hivenen rungot käyttökohteen mukaan ja samalla toinen toimisi vararunkonakin.

    Helvattu, ota näistä mielihaluista sitten selvää... pitäis varmaan myydä kaikki pois ja hankkia eri merkki.
     
  12. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Niin pitäis ;-)
     
  13. Suosittelen ;)
     
  14. juice

    juice

    912
    0
    0
    Ei se ni helppoa ole... tuolla DC:n puolella mullakin on eri nikki kun joku luopio joka ei ole koskaan kirjoittanut riviäkään on mennyt sen varaamaan :(
     
  15. Mäkin voisin ostaa hyllyyn pölyttymään sen D5:n niin loppuisi jutut..ja voisin rauhassa odotella kameran valmistumista markkinoille ;-D
     
  16. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Ihan huvikseen vai? Ei kauppamies sellaista tee, kun et siitä maksamaasi koskaan takas sais. Höh. Paitsi, että muistelen pikkulintujen laulaneen, että viimeiset ostosi eivät välttämättä olleet niitä edullisimpia ;-D
     
  17. Leskisen ämmän poika tietty varannut varoiksi :)
     
  18. Pitää paikkansa, mutta joillekin ero uuden ja käytetyn välillä on yksi hailee. Tästä näkökulmasta mukaan voisi ottaa myös käytetyt. Tosin D2X ei taida olla juuri käytettynä liikkeellä. Itseasiassa minun koko nykyinen kalustoni (D1X, 20-35/2.8 ja 300/2.8) on ostettu käytettynä pala kerrallaan. Säästin aivan sikana. Minulla seuraava kamera on joko D2H tai D2X. Luultavimmin valinta tulee olemaan D2H, koska noilla megapikkelseillä ei ole juuri väliä. Haluaisin vain toisen sukupolven ergonomian.

    Kameran päivitys on ajankohtainen kuitenkin vasta puolen vuoden päästä, sillä talvella siirrän kaluston vaatehuoneeseen. Minun kauteni loppuu lokakuussa ja alkaa uudelleen maaliskuun lopulla.

    J.K. Kameraliikkeiden varastojen tyhjyys ihmetyttää. Maanantaina alkaa kolmen viikon loma eikä telejatketta (TC-17E II) löydy mistään ilman 2-3 viikon toimitusaikaa &%(#¤%#¤! Mikäli jollakin on TC-14E tai TC-17E myynnissä, niin mailatkaa ...
     
  19. Oisko tuossa joku syys pidättäytyä Canonissa, sillä niissä ei ole saantiongelmaa ?

    Kokoeile B&H Photoa tai AC-fotoa, josko sieltä tärppäisi ?
    Lähes yhtä nopeasti ne toimittaa, kuin Suomalaiset postimyyntiliikkeet.