Eräs nimeltä mainitsematon kauppamies möi kyllä järeän jalusta minulle,unohti tosin mainita että ei toimi oikein hyvin.Hermot ei kestä enää kun jalat aukeavat mikä minnekin asti ym.Etsin esim Manfrotton malleja Manfrotto 161MK2 tai Manfrotto Triaut MA058B tai vastaavia, johon käy kuulapääni(siis jalusta kuulapää) mallia Manfrotto 268 ,mikäli on joutenpäiten tarttean palkin alle moisia t kimo yv tai kimok@suomi24.fi
Vs: Järeä jalusta Jos saan suositella, niin Berlebachin reporter 2042 esim. siinä on jo valmiina kuula ja on tukeva. Ostin sen Sinaria varten ebaysta, halvemmalla kuin berlen nettisivuilta.
Vs: Järeä jalusta varmaan,mutta tuo mun kuula on kyllä aikaslailla tukeva,ei mikään linnunluu.Palkki on siinä minne sen lukitsee,ei valu eikä vapise.
Vs: Järeä jalusta Osta Gitzo äläkä mitään rimpuloita. Maksaa ehkä enempi kerralla, mutta toimii aina. Oma Gitzo viettelee 20 vuotis päiviä parhaillaan enkä usko, että elämä tähän vielä loppuu.
Vs: Järeä jalusta Gitzo on juuri se mikä on paskana,se ei tietenkään kerro mitään.Käyttötavat/rasitus ym vaihtelee, kuten kuvaajan varovaisus ja huolellisuus tavaroitaan kohtaan.
Vs: Järeä jalusta Otsikosta päätellen puhutaan Berlebachista. Olen lähdössä huomenna kuvaamaan kurkia ja matkaan lähtee Bb UNI kiikulla ja toiseksi FOBA ilman kinopäätä/kuulaa. Painoa jotain 15 kiloa ja sitten on 10 kilon lyijypaino remmillä, jos sattuu tuulemaan. Viimeksi oli Benbo ja Gitzo. Olivat "vain" tukevia, mutta eivät järeitä. Osa kuvista tärähtäneitä. Olis pitänyt uskoa kerralla.
Vs: Järeä jalusta Kuvat on ollut kyllä tärähtämättömiä tälläklin systeemillä,mutta jalkojen kanssa räpeltäminen on syönyt miestä ihan satasella,tarvitsen toimivan jalustan.
Vs: Järeä jalusta Onko vanhastakin versiosta kysymys???? Osia noihin kyllä löytyy. Tietenkin jos putket on lommolla niin eihän sille voi kauheesti tehdä. Omaa Tele Studexia olen kyllä varjellut, mutta onhan sekin siipeensä saanut ainakin päällisin puolin. Olen kyllä yrittänyt jollain tavalla jalustaa huoltaa ja voidella, mutta aika vähille on jäänyt Muinoin kun olin Optotekissa duunissa, niin siellä kaiken tavaran alimmaisena oli Gitzon varaosia, ehkä vieläkin.
Vs: Järeä jalusta putket on painuneet kasaan yläpäästä mihin jalkojen pitäisi stopata ja jalat olla toisiinsa nähden symmetrisiä.Jalat ovat jokainen eri tavalla leviäviä ja varsinkin liukaammalla alustalla vaatii jo lehmän hermot tasapainoillessa mokoman kanssa.
Vs: Järeä jalusta Olet siis mennyt ostamaan sellaisen jalustan, joka kaiken sääntöjen mukaaan täytyy upottaa läheiseen vesistöön vähin äänin. Toivoisin kuitenkin, että et hairahtuisi sellaiseen jota katuisit. NYT......."OSTA KUNNON GITZO".
Vs: Järeä jalusta Berlebachissa on kammet ja FOBAssa on siivet. Säätyy vaikka kinttaat kädessä. Sana "järeä" on tietysti määrittelykysymys, mutta kun lyhyin käytössä oleva polttoväli on huomenna 600 milliä ja pisimmät toista tuhatta, niin tuntuu, ettei mikään jalusta riitä - paitsi järeä Kyllä Gitzon Studex ja siihen päälle Rationelle 4 on tukeva. Käytin sellaista aikoinaan retkituolina tulilla.
Vs: Järeä jalusta Taidan tietää mistä puhut !!! ;D Olen kyllä tässä vanhemmiten taipumassa hiukan kevyempään vaihtoehtoon, mutta vaan hiukan. Niitä kun ei paljoa tarjolla. Olen noita hiilikuituisia vähän tuumaillut.
Vs: Järeä jalusta FOBA on ollut käytössäni kesästä saakka. Pitää todellakin säädöt paikallaan raskaallakin kalustolla. Kuulapää lyhyllä jaloilla painaa jo 5 kg. Siihen sitten jatkoksi teräsjalat. Ikää jalustalla ainakin 20 v. Kestää pitempään kuin minä. Eikä ollut kallis käytettynä.
Vs: Järeä jalusta Haussa vieläkin,yksi jalusta on "kaupanhieronnassa" ,mutta ei ole varma.Tulee isohkon palkin alle joten rimpuloita ei kannata tarjota t kimo