Eihän kaikkien tarvitse käyttää kaikkia ominaisuuksia Tosin eihän tuommoisessa kamerassa ei ole mitään järkeä olla tuota, noita ohjelmoitavia nappeja vois olla yleisestikin kameroissa, vois sit jokainen kustomoida haluamansa mukaan ja sit toinen kameraa käyttävä, jolla on sama kamera mut erilailla ohjelmoitu, ei osais käyttää ko. kameraa. Tuo 18-200 vähän himottelis d70:n kitin tilalle mut saa nähdä mihin hintaluokkaan asettuu ja minkä laatuinen. Valovoimahan suunnilleen on sama. Ei sillä että linssin laatu olis pääasia mutta kuitenkin. En nyt näe mitä huonoa tässä cropissa on, tietty kun C:n uusimmassa täyskenno niin onhan se tietysti parempi sit. Jos tässä kohinan vähentämistä haetaan, uskoisin Nikonin porukan kehittäneen keinon jossa kohina saadaan pienemmälläkin kennolla kurissa. Tuskin tekisivät noita DX-obiskoita paljoa jos kerran ovat siirtymässä full frameen, koska ei saada kohinaa muuten kuriin. Spekulointi jatkukoon!
Ulkomailla ovat erilaisten tilaisuuksien (ml. häiden) kuvaajat kuulemma huomanneet voivansa tuottaa merkittävää lisäarvoa asiakkailleen tulostamalla paikanpäällä samantien kuvia osallistujille. Ikävä kyllä he eivät ole sinun laillasi oivaltaneet, että olisi paljon helpompaa ladata kuvat ensin tietokoneeseen ja sitten tulostaa, vaan ovat toivoneet Canonilta asiaan järjetöntä vääränlaista virtaviivaistamista.
Jos olet oikeassa niin myyn Nikonini pois. Onneksi et ole, niin ei tarvitse nöyrtyä Canoniin.. 18-200 ei voi olla kovin hyvä, mutta useinkaan sillä ei ole merkitystä, koska järjestelmäkameraa käytetään pokkarin tavoin ilman järjestelmäominaisuuksia ja halutaan pärjätä sillä yhdellä objektiivilla. Tällöin salama kamerassakin saa selityksensä.
No croppi kennot on yksi välivaihe eli kyllä jossakin vaiheessa kaikki merkit tulevat siirtymään isompaan kennoon Olympusta lukuunottamatta. Ja suuntaviivat aina näyttää markkoiden ykkönen tavalla tai toisella. Tuo 5D suoratulostus juttu kuulostaa kieltämättä aika typerältä, ilmeisesti markkinapoikien vaatimus heh.. 18-200mm 3.5-5.6 VR voi olla ihan mielenkiintoinen, mutta enemmänkin vaellusoptiikka. Oikeastaan sen suhteen mielenkiinnolla vain odottaa että miten se on vastaavaa Canonin 28-300mm L rinnastettavissa? Kyllä noiden rinnalla pitää olla valovoimaisempaa ja parempaa optiikkaa muuten on sama ostaa tosiaan se megazoompokkari. Koko oli positiivinen seikka eli ei kauhean iso. Hinta pyörii tyypilliseen Nikomaiseen tyyliin varmasti päälle tonnin. Ellei sitten tule joku kittipaketti D200 jossa sen saa puoleen hintaan. Kaikki edellä mainittu oli puhdasta spekulointia harrastelijan näkökulmasta ilman mitään faktaa.
Se olisikin sitten vallan vaikeaa laittaa tuo komento jonnekin menun alle? Jos on aikaa plugata kamera tulostimelle, niin on varmaan myös aikaa 0,5 sekuntia veivata tulostus menun alta. Perusperiaatteena ammattitason kameroissa pitäisi olla kaikissa toiminnoissa kuvausvalmiuden maksimoiminen, tämä suoratulostusnappula ei sitä ole. Turhista turhin nappi 99,9%:lle käyttäjistä, siis mun mielestä.
Tässä se taitaa ollakin se villakoiran tassu: tämä 5D on harrastajakameraluokan ensimmäinen kinokamera.
Jep samaa mieltä asiasta. Jos olisi ED IF ja suurin aukko pysyisi samana läpi zoomi alueen niin voisi kuvitella olevan laadukaskin. Nyt on vain plaah fiilis.
Ei DX mihinkään häviä, kun se kerran on digijärkkärille hyvä kennon koko. Ei kinofilmin koossa mitään erityisen hienoa ole. Niitä kinokokoisia malleja vaan tulee rinnalle, kun kerran porukka luulee niitä tarvitsevansa.
Ehkä tai ei. Itse epäilen että markkinoiden takia croppikenno katoaa. Paitsi ei järkkäreistä pienet kennot jatkaa olemista koon takia. Se että miten tulevaisuus tuo ja muuttuu sekä tapahtuuko järjestelmien kuoleminen onkin ihan eri asia. Pienellä kennolla on tietyt edut kuten Olympus on osoittanut. Nikonin dx optiikka varmaan sovitetaan jatkossa vain Nikonin keskusta kroppaus tapaiseen ratkaisuun kennossa. Voin olla väärässäkin ja pahasti, en kiistä.
Erinomainen keino muuten myydä. Ensin kaikille satsi DX objektiiveja, ja vasta sitten esitellä isomman kennon kamera, johon ne taas eivät käy. D3 on kuulemma nyt kanssa ohjelmassa pikapuolin - ja isolla kennolla huhujen mukaan.
Näinhän se on, vähän kuin 300D. itse jos olisin ostamassa täyskennoista kallistuisin 1-sarjan malleihin..
No jaa, tehdäänhän niitä kinofilmirunkojakin, joille ei DX-putket käy. Ei siinä mitään jos markkinoiden vaatimuksesta pitää tehdä kinofilmin kokoisia kennoja, kunhan ei lakata tukemasta DX-kokoa. Nikonilla ei ole ollut tapana vedättää.
http://www.photoshoot.in/d200.htm - 10,2Mp DX CCD-kenno - Nopeus 3fps (12,4Mp RAW) tai 5fps (6,8Mp RAW) - Puskuri 10 (12,4Mp) tai 18 (6,8Mp) RAW tiedostoa - 3D värimatriisi ja 1005 pikselin RGB-sensori valoituksen mittaukseen - 11 pisteen automaattitarkennusjärjestelmä
Epäilen kyllä että speksit ja kamera on tuollainen. En tiedä mitä tarkoitit tuolla tekstillä. Okei, no kuitenkin kameran hinta on sen verran tyyris että olipa tilanne mikä tahansa niin jää ihan suosiolla sinne hyllylle. Hiukan mielenkiinnolla kyllä odotan testejä tuosta 18-200mm optiikasta, miten hyvä kompromissi se on ja hinta. Aiemmin funtsin että kyseisen laajuinen optiikka on aika turha mutta toisaalta voisi olla aika hyvä reissu optiikka. No kuitenkin jatketaanpa säästämistä siihen 35mm ensin.