Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon D200 vai joku canon?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana revolver, 26 Marraskuu 2007.

    Moikka,

    Olen ensimmäistä digijärkkäriä ostamassa, kun tuo nykyinen ixus pokkari ei enää riitä.
    Nikon D200 vaikuttaa kiinnostavalta, mutta siinä akku ei kuulemma niin hyvä kuin canoneissa?
    Mikä canoneista olisi Tämän Nikon D200 tasoinen laite hinnaltaan/ominaisuuksiltaan?
    Ja entäs objektiivit? Kummassa kalliimmat ja yhteensopivuus?
    Mitä minun pitäisi ylipäätänsä huomioida järkkäriä ostaessa.

    Kiitos.
     
  1. Vs: Nikon D200 vai joku canon?

    Akku ei liene kuitenkaan se mihin homma pysähtyy. Minulla on kaksi akkua, mutta en ole toista koskaan tarvinnut, vaikka kuvattua onkin tullut jotain 500 kuvan päivävauhtia. Se vara-akku lieneekin minulla lähinnä muistiavuksi, jos ei muista ladata sitä kameran akkua ;-) Jokos se 40D olisi tämän tasoinen Kanoni? en tiedä noista.

    Itse huomioisin käteensopivuuden, etsimen ja säätimet. Speksit lie kaikissa riittävät pokkarin jälkeen.
     
  2. Vs: Nikon D200 vai joku canon?

    Kyllähän siihen on kai oleellisimmat yritetty kopioida. Sitten siinä on lisäksi vielä hojo-ojo-kuvausmoodi pokkari-ikävää lievittämään.

    Perinteisesti nikkorit on olleet kalliimpia, mutta tilanne on viime aikoina tasoittunut. Joudut katsomaan mitä lasia tarvitset ja tarkistamaan hinnat erikseen.

    Yhteensopivuus? Nikoniin sopii nikkorit vuodesta 77 asti. Canoniin sopii sitten kymmenen vuotta tuoreemmat tapaukset. Mutta toisaalta Canonin runkopaksuus on pienempi eli siihen voi sovittaa monenmoista kummallista edes jonkinlaisella toimivuudella.