Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon D1H

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana vemuli, 19 Kesäkuu 2007.

  1. vemuli

    vemuli

    10
    0
    0
    Kuinka ison CF-muistikortin tuo huolii? Onko väliä onko CF I vai CF II versio? Vanhahtavaa tekniikkaahan tuo on, mutta luulen kuitenkin pärjääväni tuon "työkalun" kanssa. Vielä pitäisi hankkia vara-akku ja pikalaturi.
     
  2. Vs: Nikon D1H

    Kun mulla oli tuo kamera 2 gigan muistikortti toimi hyvin siinä, mulla on käsitys
    että isompia se ei kuitenkaan ymmärrä.  Vara-akun pitäisi löytyä helposti jostakin
    akkuihin erikoistuneesta liikkeestä, Oulussa sellainen löytyi Akkutalosta, maksoi 35 e.
    Geneerinen Insmat akku, Nikonin oma on kaks kertaa kalliimpi.
    Pikalaturista en tiedä, mutta muistaakseni ylipäänsä laturi vois löytyä Optotekistä.
     
  3. vemuli

    vemuli

    10
    0
    0
    Vs: Nikon D1H

    Kiitos tuosta tiedosta. Täytyy kokeilla sitä 2 gigasta. Niin, sillä pikalaturilla tarkoitin 12V autolaturia...mutta pitääpä vaikka kysellä liikkeistä.

    Miten on, tulenko pettymään vähäiseen pikselimäärään? Kuvia tullaan katsomaan tietokoneen näytöltä ja kymppikoon kuvina kansioissa. Halusin mieluummin "työkalun" kuin modernia tekniikkaa ja paljon pikseleitä. Kamera tulee viettämään paljon aikaa selkärepussani ja talvisin yleensä alppimaisemissa. Ymmärtääkseni tarvitsen jonkin Nikonin oman softan, mikäli kuvaan RAW-formaatissa? Vai löytyykö jotain muuta tilalle? Tämä digimaailma on hieman vieras...tietokoneet kyllä taipuu.
     
  4. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Vs: Nikon D1H

    Et tule pettymään vähäiseen pikselimäärään, tai en ainakaan usko. Itse omistin kyseisen sotaratsun ja varmasti tulee kestämään sun käytössä "työkaluna". Jälki on tosiaan mainiota, tietty riippuen optiikasta. Ja nopeutta löytyy :)
     
  5. Vs: Nikon D1H

    (Tuo kaima ehtikin jo vastata mutta)
    Et tule pettymään. Varmaan A4:kin näyttää ihan katseltavalta.

    Ei tartte. ufraw, raw therapee, dcraw, lightzone, rawstudio ainakin linuxille.
    On noita windowssillekin, ilmaisia, halpoja ja kalliita.
     
  6. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    Vs: Nikon D1H

    Kyllä Photoshop ne NEFit auki saa. Ei tarvita Nikonin omaa softaa.
     
  7. vemuli

    vemuli

    10
    0
    0
    Vs: Nikon D1H

    Onko kokemuksia Nikon AH-4 rannehihnasta (luulisin tuon sopivan myös D1:een)? Joskus aikoinaan minulla oli Canonin EOS RT-rungossa tuollainen ja se oli ainakin toimiva systeemi. Ainut hankaluus on tietenkin se, että toinen käsi on kaiken aikaa "varattu".