Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

nikon d100 vai d70?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana puuppa, 1 Helmikuu 2006.

1. puuppa

puuppa

25
    0
    0
    elikkä oon nyt tässä miettinyt et kumman (d100 vai d70s) kameran kannattaisi ostaa? onko kameroissa muuta eroa kuin d100 vanhuus?

kiitoksia jos jaksatte vastailla..

2. Erot ovat aika pienet. Käytännössä saman kameran eri vuosimalleja ovat. D70s on elektroniikaltaan havaittavasti nopeampi. Tuossahan nuo ovat rinnakkain.

3. Sama kamera ihan samalla tavalla kuin D200 ja D100 keskenään, saman kameran eri vuosimallejahan nuo.. ;-)

4. Paitsi että D100 ja D70(s) ovat lähes sama kamera, ja D100 ja D200 eivät läheskään, mutta muuten juuri noin :)

5. Onkos noilla jotain eroa :D

6. Nimim. ostinko D200:en turhaan =)

7. puuppa

puuppa

25
    0
    0
    no onhan noilla nyt eroja.. siis d100 ja d200......

mut jos pysyttäis aiheessa niin eikö 100 ja 70s oo oikeestaan sit muita eroja?? eikö d100 oo mitää hienouksii mitä 70s ei oo? vaikuttaako toi hitaus muutakuin kuvan näkyminen kameran lcdnäytöllä

8. Mulla oli edellisenä kevyempänä runkona D100 ja puutteistaan huolimatta olisi varmaan vieläkin, mutta kun siinä on sama ongelma kuin D70:ssä ja D50:ssä eli MF-objektiivit eivät käy (tai käyväthän ne, mutta valotusmittari ei toimi). En muista, miten on D70-mallien kanssa, mutta D100:ssa on normaali lankalaukaisijan kierre. Muiden lisälaitteiden kanssa D100 on aika avuton: 10-pinnisen kontaktin saa vain paristokahvassa. Kädessä D100 on vähän tukevamman oloinen kuin D70; kenno ja elektroniikka ei ole aivan yhtä modernia, mutta jos halvalla saa, niin ihan käteensopivuuden takia sitä kannattaa harkita.

Säästön paikka saattaa löytyä siitä, että D100:ssa käytetään Nikonin vanhemman sarjan salamalaitteita (SB-28DX, SB-50DX, SB-80DX), joita saattaa uusiin malleihin siirtymisen seurauksena löytää hyvinkin sopivalla hinnalla.

9. puuppa

puuppa

25
    0
    0
    ei saakeli sekoo pää.. on niin paljo valinnan varaa :D

saisin ton d100 n.600euorolla.. entiä onko paljon vai vähän tosta kamerasta.. mutta siis saako tohon langattomia salamia ym. über lisälaitteita?

10. Ei saa, ne tuli d70:n ja D2:n mukana. Tossa joutuu turvautumaaan piuhoihin automatiikan kanssa tai perinteisiin ei-automaattiorjiin.

11. Mielestäni ehdottomasti liikaa uudempien mallien hinnat huomioonottaen.

12. puuppa

puuppa

25
    0
    0
    oolrait... selventää jo paljon valintoja!! kiitos vastauksista

13. Juu, noita D70:iä saapi jo objektiivillakin 700e:n, vaikka siinä onkin pienempi ja ihan eri lajin runko..
    Minä tiiän yhden siistin kaupassa..mutta niin tietää varmaan kaikki..

14. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    D70, käytettynä pyörii 500e tuntumassa. Että se satasen halvempi voisi olla tuo D100. Kuitenkaan ei ole merkittäviä eroja. Ihan puhdas mielipide.

15. Olen ymmärtänyt että D70:n featurelista pieksee D100:n lähes mennen tullen, mutta D100 on enemmän Kamera kuin mitä D70 on. Mene ja tiedä, itse olen tyytyväinen d70:een, enkä näe heti syytä vaihtaa parempaan.

16. juuze

juuze

58
    0
    0
    Itsellä tuo pystykahvan olemassaolo painaa aika paljon. D70:een kun ei saa Nikonilta pystykahvaa. Muuten ovat kyllä lähes identtiset rungot. Softa on luonnollisesti hiukan uudempi D70:ssä, mahtaa olla jonkinverran nopeampikin, mutta mihinkäs tässä on kiire. Valmiissa maailmassa. ;)
    Itse pärjäisin ominaisuuksien puolesta vielä vuosia tuolla D100:lla, mutta suljinremontti lähestyy uhkaavasti, eli D200:a odotellaan. :)

17. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    x

Viimeksi muokattu: 8 Marraskuu 2018
  18. Nyt sä oot päässy asian ytimeen :D

19. Siis onko totta, ettei D70:een ole olemassa pystykahvaa Nikonilta?
    Onko sellaista siihen mistään siis saatavilla?

En nyt muista tarkalleen, mutta mulla on jotenkin sellainen mielikuva et joskus jollain näin D70:ssä pystykahvan. Juuri tossa pari päivää sitten tulin siihen tulokseen, et oma D70 tarvii kyllä ehdottomasti pystykahvan. On se sen verran käytännöllisempi räpsiä pysytkuvia nopeissa tilantessa.

20. Akkupesässä ei ole kontakteja kiekoille, painikkeille ja laukaisimelle. Jotain tarvikeakkukahvoja on, joko ilman laukaisinta tai infrapunalla laukaisun välittäviä, mutta sellaisesta tuskin on mitään hyötyä ilman molempia kiekkoja ja EV-korjausnappia. Itse en koskaan kuvaa pitkään yhtäjaksoisesti pelkkää pystykuvaa, niin en ole kahvaakaan kaivannut, mutta jos semmoista tarvitsee, niin se on sitten plussa D100:lle (tai 200:lle).