Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikon D 50

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana J.Kimonen, 1 Toukokuu 2006.

    olis eka digijärjestelmän osto edessä syksyllä ja tarttes hiukan pohjatietoa,minulla on nikonin filmijärjestelmä jamanuaalilasi ja af,käykö esim d 50 malleihin ,Eli toimiiko manuaalilasi 105 mm AI-S NIKKOR A ja M ohjelmilla,kumpi ennemmin, käytetty d 70 vai uusi d 50 ,älkää edes ehdottako d 200 ,hintaa liikaa.
     
  1. sarmis

    sarmis

    39
    0
    0
    af-nikkorit toimivat kaikki. Ai-s:n saa toki kameraan kiinni ja kuvankin saa aikaiseksi, mutta valotusmittari ei toimi ollenkaan. Eli siis täysin manuaalisena toimii...

    d50:n ja d70:n väliltä en osaa sanoa kumpi olisi parempi vaihtoehto. d70:ssä kaksi komentokiekkoa ja syvyysterävyyden tarkistuspainike. Jos ne on tärkeitä niin silloin varmaankin d70 on parempi vaihtoehto. Kumpaankaan ei käsittääkseni Nikonilla ole olemassa akku-/pystykahvaa, joten silläkään ei suurempia eroja saa aikaiseksi. Otetuissa kuvissa ilmeisesti on jotakin pieniä eroja joita ainakin emerik joskus listaili. Kannattaa siis lukea vanhempia juttuja aiheesta.
     
  2. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Olen kuullut aikalailla väitteitä, että d50:nen piirtää kauniimmin kuin d70.. Ei omakohtaista kokemusta.
    D50 olen tässä itse ajatellut..
     
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Ilmeisesti D70:n pikkusalama osaa ohjailla nikonin salamoita langattomasti TTL:nä, D50:n ei.
     
  4. herby

    herby

    142
    1
    0
    Juu näin on. D50:seen tarvii SB-800 salaman langattomaan ohjailuun. Tai erillisen orjayksikön vai mikä sen nimi ny olikaan.
     
  5. SU-800. Ja molemmat maksavat paljon enemmän kuin runkojen hintaero, joten salamakuvausta arvostavan kannattaa ostaa se 70.

    D200 osaa sitten myös AI-lasit. Noista halvemmista on jätetty mekaaninen aukonvälitys pois.