Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana telf, 12 Maaliskuu 2012.

  1. Isosceles

    Isosceles Member

    446
    0
    16
    Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Enemmän ulottuvuutta, monipuolisempi, nopeampi tarkennus(sigma).
    Huonommin taskuun mahtuva on vähän outo argumentti puhuttaessa peilijärjestelmäkameroista. Ja Sigma 70-200mm f/2.8 tai jos löytyy kunnon runko niin miksei Tamron 70-200mm f/2.8 tai Nikon 80-200mm f/2.8. Kaikkien noiden hinta pyörii 500-600e tienoilla, tosin Nikonissa/Tamronissa hitaampi tarkennus ja riippuvainen rungon moottorista.
     
  2. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Sigman 70-200 laatu on kuraa verrattuna 85 1.8:n. jos 70-200 niin ehdottomasti nikonin valmistama.
     
  3. Isosceles

    Isosceles Member

    446
    0
    16
    Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Vaikka kuinka lukis niitä mtf käyriä tosiasia on että zoomi pätkii käytännöllisyydellä primen. Ja samaa "kuraa" toi nikonin 80-200 on piirron puolesta kuin sigma. Tuplasti kalliimpi 70-200 nikoni on vähän parempi ja täydellä kennolla sekin on "kuraa".
     
  4. Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Jaa? Sinulle ehkä. Itse arvostan objektiiveissa keveyttä, valovoimaa ja pientä kokoa silloin kun se vain on mahdollista. Mahtuu 3 primeä tuon 70-200:n vaatimaan tilaan pikkubägissä ja siinä on sitä fleksibiliteettiä.
    Kukin tavallaan, elämä on valintoja.
     
  5. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    olen samaa mieltä. Nämähän ovat mielipiteitä, ja mielipiteistä ei voi muuta kuin kiistellä. Itse kuvaa mielummin 85 1.8:lla kuin 70-200 zoomilla ,perusteet yllä :D
     
  6. Isosceles

    Isosceles Member

    446
    0
    16
    Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Juu mäki kuvaan mielelläni primeillä kun tilanteeseen sopii. Ja extra valovoima sekä syväterävyyden hallinta on aina plussaa. Vai 3 primeä 70-200mm kohdalle laukussa, missä se kevyes ja joustavuus on silloin? Jotkut tykkää venkslata obiskoja ja toiset keskittyä kuvaamiseen, jokainen tyylillään.

    Alkuperänen kysymys oli toimiiko 85mm lasi kropilla autoja kuvatessa. Tähän vastaus on minulta, että zoomi on parempi.
     
  7. Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Mä kuvaan aina primeillä, kun ne sopii aina tilanteisiin jotka sattuu kohdalle.  :D

    Mitä keveyteen tulee, kevyemmäksi tuo kolmen lyhyehkön primen setti tulee kuin 70-200. Usein liikun vain yhden tai kahden lasin kanssa, joten keveys on todellakin valtti silloin kun koko päivän aikoo kuvata. 

    Ja joustavuus on sitä että osaa kävellä sopivalle kuvausetäisyydelle. Ei niitä laseja venkslata silloin kun on tilanne päällä, eikä koko ajan. Sillä mennään, mikä on kiinni ja valitaan kuvausetäisyys sen mukaan. Jos joku juttu menee ohi niin se tulee todennäköisesti uudestaan kohdalle toiste. Jos tarve lasin vaihdolle tulee niin se tehdään ja jatketaan kuvaamista.
     
  8. Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Riippuu tietysti ihan siitä mitä kuvaa. 70-200 f2.8 alkaa olla jo sen kokoinen mörkö, että sen kanssa esim. katukuvausta on aika vaikea harrastaa jos haluaa olla huomaamaton :)

    Itselläkin pyörinyt mielessä josko vaihtaisi nykyisen setin D800 + 28mm 1.8G + 50mm 1.8G + 85mm 1.8G yhdistelmään. Kuvanlaadultaan nämä uudet primet ovat aivan mahtavia, joskin tarkennus on aika verkkainen jos meinaisi esim. urheilua kuvata.
     
  9. Vs: Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G

    Mielestäni on parasta yhdstää zoomeja ja primejä, saa molempien edut samaan pakettiin. Olen kuvannut pitkään 16-35 F4 ja 85 F1,4 combolla D700 kanssa. Myös setti 16-35, 50, 70-200 oli toimiva, mutta turhan raskas omaan käyttöön.