Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN Nikon AF Nikkor 70-210mm f/4

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Luomaa, 4 Heinäkuu 2005.

1. Luomaa

Luomaa Member

115
    0
    16
    Nikon AF Nikkor 70-210mm f/4
    Haussa kyseinen optiikka, tarjoa.

Luomaa (ÄT) kolumbus.fi
    p.040 7073 887

2. Luomaa

Luomaa Member

115
    0
    16
    Olisko kellään etes haisuakaan mistä voisi löytää tällaisen vanhan ritsan? Sais kyllä Mr. Nikon tehdä tästä uuden version markkinoille...

3. Tuossa kameralaukussa on, mutta ei myytävänä :)

Löysin tuon huutonetistä ja ostin pienen googletuksen jälkeen. En ollut heti vakuuttunut ostoksen järkevyydestä, mutta verrattuani jälkeä kaverin 70-300G vai mikä lie putkeen mikä oli maksanut 15 vuotta sitten jenkeistä tuotuna 1500mk ja googletettuani hieman lisää lupaan pitää tuota niin kauan kun on siihen sopiva kamera. Tuon oston jälkeen olen kerran nähnyt vastaavan (speksit ei kuvaa) siellä myynnissä, mutta en muista nousiko hinta samoihin eli pariin sataan. Tuo kaverin putki ei kuitenkaan ole se mitä sai D70 kittiin kaupan päälle vaan astetta-kahta parempi.

Sepe

EDIT: Hintaa korjattu, huono muisti :(

4. Luomaa

Luomaa Member

115
    0
    16
    Joo, pistä vaan postissa tulemaan glasi tähän suuntaan ;)

No kerro etes onko se niin hyvä kuin väitetään, omia käyttö kokemuksia. Itse en ole koskaan tuota kokeillut mutta lukemani perusteella vaikuttais just passelilta lasilta minun käyttö tarkoituksiini.
    Kuinka hidas tuo tarkennus on ja meluaako kauhiasti?

5. Puuh :p

Kun ei ole vertailukohtaa tässä lähimaastossa niin on melko hankala heittää pätevää raporttia mihinkään suuntaan. Täältä löytyy muutama vertailu missä on verrattuna johonkin muuhun linssiin tuota tarkennusta yms. Tuostakin on liikkeellä alkusarjan kappaleita joissa tuo tarkennus ei välttämättä osu kohdalleen, mutta omani on kai sikäli kunnollinen. Pitemmällä matkalla taitaa tarkentaa hieman eteen, mutta sen huomaa vasta 100% suurennoksella. Jos kohde on pieni ja kontrastia kehnosti niin sitten tuo tarkennuksen hitaus haittaa kun sahaa edestakaisin. Laidasta toiseen vie noin sekunnin ja ääni kyllä kuuluu useamman metrin päähän jos on muuten hiljaista. Jänikset tuossa pihanurmella ihmetteli meteliä kun parvekkeelta kuvasin toisesta kerroksesta tuossa yksi ilta. Jotkut oli arvioineet tuon värintoistoa kylmäksi, mutta itsekin löysin tuon vertailun vasta äskettäin ja en itse ollut huomannut koko asiaa. Eipä sillä digillä kuvatessa niin merkitystä ole, mutta jos se kertoisi testaajan tasosta jotain (tai minun). Vastavalosuojan tuo kyllä tarvitsee. Kontrasti häviää heti jos aurinko paistaa etulinssiin.
    Toivottavasti löydät jostain kelpo yksilön. 80-200/2.8 on nopeampi x2, terävämpi (tod.näk.), kalliimpi ja painavampi. Siihen minulla ei ole varaa.

Täällä näkys olevan muutama. En keksi tuolle mallimerkinnän ohessa olevalle macro -tekstille muuta selitystä kuin sen, että oli tuohon aikaan lähimmäs tarkentava Nikkor zoomi ja voipi olla edelleen. Itse linssissä ei lue ko. tekstiä.

Sepe

6. Luomaa

Luomaa Member

115
    0
    16
    Uppista.